Oh boy! Virtual Boy gör comeback – kräver Switch-konsol

Robot
Oh boy! Virtual Boy gör comeback – kräver Switch-konsol

Släpps i både plast- och kartong-variant.

#nintendo, #switch, #switch-2, #virtual-boy

Medlem

undra om man får illamående och huvudvärk på köpet? likt man fick med virtual boy

signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem

Det mest oväntade på länge men ja, ska väl vara Nintendo för att göra en sådan grej. Slår vad om att det där tillbehöret lär vara svindyrt och jag har svårt att se att många kommer intressera sig för detta.

Medlem
Skrivet av Wezper:

undra om man får illamående och huvudvärk på köpet? likt man fick med virtual boy

Haha, känslan i ögonen femton sekunder efter du spenderat en kvart i en Virtual Boy..... Huuuga.

Medlem
Skrivet av Blinkers93:

Det mest oväntade på länge men ja, ska väl vara Nintendo för att göra en sådan grej. Slår vad om att det där tillbehöret lär vara svindyrt och jag har svårt att se att många kommer intressera sig för detta.

Vanliga replikan är 100 dollarinos.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Blinkers93:

Jag skulle tro att detta tillbehör kommer sälja betydligt bättre än vad Virtual Boy gjorde.

Medlem

Headset specifikt för Virtual Boy till switch låter så dumt att jag inte kan låta bli att älska det. Verkar ju ändå finnas ett par roliga VB-spel 😄

Medlem
Skrivet av Wezper:

Fick du verkligen det? Till skillnad från dagens VR så var ju virtual boy helt "stationär". Inga rörelser överhuvudtaget, "bara" stereroskopisk bild. Jag ångrar bittert att jag sålde min

Aldrig testat, aldrig varit särskilt intresserad heller. Men! Det här låter ju så bisarrt att man nästan måste? 1 000 spänn för lite huvudvärk och illamående -- billigare än en utekväll, ändå!

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Fick du verkligen det? Till skillnad från dagens VR så var ju virtual boy helt "stationär". Inga rörelser överhuvudtaget, "bara" stereroskopisk bild. Jag ångrar bittert att jag sålde min

Virtual boy har inget med VR att göra, den hade väl dock stereoscopic 3D?

Ska bli intressant att se hur de löser det och om det går bra med switch 1 60Hz skärm. Det borde väl bli 30Hz per öga? Hoppas att Switch 2 får stöd för 60 per öga, men det kanske är att hoppas på för mycket.

Lite tråkigt att man inte kommer kunna spela VB på sin tv. Det hade varit nice.

Skribent
Skrivet av androsynth:

Headset specifikt för Virtual Boy till switch låter så dumt att jag inte kan låta bli att älska det. Verkar ju ändå finnas ett par roliga VB-spel 😄

Det är nästan som Nintendo gör sig lite rolig på sin egen bekostnad här. Men jag håller med, älskar det 😅

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Första april, redan?

Medlem

Går att köra Virtual Boy-emulatorer med vanliga headset som Oculus Quest och... nej, jag hade inte betalat för det. Det är gammalt skräp som lär tilltala väldigt få

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ska bli intressant att se hur de löser det och om det går bra med switch 1 60Hz skärm. Det borde väl bli 30Hz per öga? Hoppas att Switch 2 får stöd för 60 per öga, men det kanske är att hoppas på för mycket.

De hade ju en VR lösning för Switch så du kan ju kika på tester av den för att se om switch 1 skärmen kan leverera en bra VR upplevelse.

https://www.nintendo.com/my/switch/adfx/index.html

(Det är en dålig "upplevelse”)

Medlem

Det här hade de kunnat släppa 1'a april..

Medlem

Vem fasen släpper de detta för? Detta floppade ju redan när det var nytt för att det rent ut sagt var för kasst, varför skulle folk intressera sig för det TRETTIO år senare??

Medlem

Någon på Nintendos huvudkontor måste ha förlorat ett vad..

Medlem

Brorsan har en Virtual Boy och den är väl rätt fräck, dock är den ju inte jättebekväm att spela med. Iom att VB står på bordet med sin ställning, moderna VR-headset sätter man ju fast på huvudet. Att sitta som en böjd makaron för att titta in i VB är inte bekvämt i längden, dock är själva tekniken häftig.

Jag hade ju mer köpt om dom sålt Virtual Boy-spelen till VR-headset, då det faktiskt blir bekvämt att spela, eller bara överlag som småspel på Switch utan krav på hårdvara. Så fantastisk är ju inte VB-upplevelsen, hade man kunnat få spelen på Gameboy hade man ju föredragit det.

Medlem

Ett försök att lura av nostalgistinna eller ovetande tjommar lite pengar för att täcka upp förlusterna för konsollen sent omsider månne? xD

Medlem
Skrivet av Wezper:

Det ingår exklusivt i deluxe-utgåvan. Och bara om du förbokar.

KoP
Medlem

Efterfrågat av absolut ingen. 🙄

Medlem
Skrivet av KoP:

Tror inte originalet var det heller🤣

Skrivet av Blinkers93:

Skrivet av Dudinkalv:

Vem fasen släpper de detta för? Detta floppade ju redan när det var nytt för att det rent ut sagt var för kasst, varför skulle folk intressera sig för det TRETTIO år senare??

Skrivet av The_Holo:

Ett försök att lura av nostalgistinna eller ovetande tjommar lite pengar för att täcka upp förlusterna för konsollen sent omsider månne? xD

Skrivet av KoP:

Det är väl främst intressant ur ett spelhistoriskt perspektiv. Jag som inte spelade virtual boy när det begav sig, men som samtidigt har hört mycket om den, skulle gärna testa. För andra blir det en kul nostalgisk pryl. Tror inte Nintendo räknar med att sälja särskilt stora mängder (men kanske lite fler kartongvarianter).

Medlem

Kul att de släpper lite sånt men det hade varit roligare om de släppte ett bra riktigt vr headset med utseendet av vb.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är nästan som Nintendo gör sig lite rolig på sin egen bekostnad här. Men jag håller med, älskar det 😅

Jag tänker nog skaffa ett headset. Det är just my kind of stupid 😆

Skribent
Skrivet av androsynth:

Jag tänker nog skaffa ett headset. Det är just my kind of stupid 😆

Snälla recensera!

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Virtual boy har inget med VR att göra, den hade väl dock stereoscopic 3D?

Lite tråkigt att man inte kommer kunna spela VB på sin tv. Det hade varit nice.

Nu vet jag inte riktigt vad du menar med att den inte har något med VR att göra. (både namnet, och utformningen av konsollen att se ut som just ett VR-headset) får vi väl ändå säga att det är exakt vad Nintendo anspelade på när konsollen lanserades.
Men ja, den hade ju i praktiken "bara" stereoskopisk 3d. Man kikade in i headsetet något framåtlutad, och en "monokrom" bildskärm i 4 (röda) färger. Dock (iallafall enl mitt minne) så var skärmarna väldigt snabba för sin tid, och man upplevde inte eftersläpningar, som även dagens LCD skärmar kan lida av.
Men att de att släppte denna (väldigt nichade) konsol samtidigt som sony släppt playstation1 så hade nintendo en total flopp. Förstår inte riktigt hur de tänkte. Samtidigt är det roligt att nintendo, så som nu, går sin egen väg och testar nya typer av produkter istället för att bara gå den "trygga" vägen.
Hade väldigt roligt med min Virtual boy, och körde igenom många av spelen, och kan inte minnas att yrsel och illamående var ett problem.
(såhär i efterhand kan jag konstatera att jag hade i princip alla spel som släpptes till konsolen i usa. Men det hade jag absolut ingen aning om då. Trodde det fanns många fler)

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Spelen ser ju inte alltför krävande ut så jag skulle gissa att det inte är några problem att köra 60Hz per öga.

Medlem

Kunde inte låta bli att skratta när Nintendo skulle presentera en ny konsol till NSO. Virtual Boy!?

Sedan switch 2 har så mycket folk på det stora internetet® pratat om att Nintendo inte är samma Nintendo som för 30, 20 10, 5 år sedan.

Blixten-från-klar-himmel-Nintendo lever dock fortfarande!

Ser framemot att se videos på youtube på folk som spelar och recenserar hela den här...tillställningen?

1
Skriv svar