Tackla dungeons med polarna i svenska Fellowship – early access-släpps i dag

Robot
Tackla dungeons med polarna i svenska Fellowship – early access-släpps i dag
Medlem

I see what they did there:

Halvseriös: verkar saknas en DPS mätare bara? Är inte det halva grejen med att lira dps i sådana spel? (Speciellt om dem tagit inspiration från WoW) För att prova olika builds, samt "epeen"..

I övrigt verkar som ett intressant upplägg, kanske testas!

Medlem

Visste inte att detta var svenskutvecklat, tyckte det såg rätt tråkigt ut första gången jag såg det och att det påminde om ett generiskt mobilspel. Men nu känns det som jag måste testa det i alla fall. Även om jag gillar retro grafik så känns det lite för simpelt i detta spel.

Medlem
Skrivet av Gahu:

I see what they did there:

Halvseriös: verkar saknas en DPS mätare bara? Är inte det halva grejen med att lira dps i sådana spel? (Speciellt om dem tagit inspiration från WoW) För att prova olika builds, samt "epeen"..

I övrigt verkar som ett intressant upplägg, kanske testas!

DPS-mätare var på automatiskt när jag lirade i playtest!

Medlem

Otroligt kul! Helt klart GOTY för mig tillsammans med KCD2. Spelade 40+ timmar i open betan och fastnade rätt rejält. Riktigt taggad för ikväll!

Om man vill förstå spelet så beskriver jag det utöver mythic+ från WoW, som ett ARPG, tänk dig att du spelar PoE/Diablo fast istället för endless mob grind är det endless dungeon grind. Basically "grind the game" vilket jag personligen älskar. Det har även något extra från mythic+ som mythic+ bara inte har, kan inte riktigt sätta fingret på det, men detta är kul, medans mythic+ för min del, är riktigt tråkigt.

Spelet har även alla addons man vill ha redan i spelet inbakat. DPS mätare, cd tracker, DBM, UIt är fully customizable och movable etc.

Edit: Kan även nämna att svårighetsgraden på spelet är riktigt kul och bra! Det är aldrig för enkelt och aldrig för svårt, jag tycker dom har nailat det ganska bra för att alla ska ha möjlighet att cleara all content. Men gillar man inte att wipea och förväntar sig att det ska vara en dans på rosor, då är spelet nog inget för dig! Man behöver bra kordination i övre svårighetsgraderna, interrupts och CC måste vara on point, annars så är det en wipe (om du inte overgearar och har en bra healer samt tank I guess ;p)!

Medlem

Jäklar vad de stulit den grafiska stilen rätt av från blizzard? Inte bara lite lätt utan rätt av? Vågat att inte tro man får en stämning av Blizzard Activision Microsoft så snart man börjar göra lite pengar på spelet.

Slaget: Team FZ
Skrivet av Tamazin:

Jäklar vad de stulit den grafiska stilen rätt av från blizzard? Inte bara lite lätt utan rätt av? Vågat att inte tro man får en stämning av Blizzard Activision Microsoft så snart man börjar göra lite pengar på spelet.

Påminner mer om smite grafiskt sätt.

Gnällkuk
Skrivet av Prixm:

Otroligt kul! Helt klart GOTY för mig tillsammans med KCD2. Spelade 40+ timmar i open betan och fastnade rätt rejält. Riktigt taggad för ikväll!

Om man vill förstå spelet så beskriver jag det utöver mythic+ från WoW, som ett ARPG, tänk dig att du spelar PoE/Diablo fast istället för endless mob grind är det endless dungeon grind. Basically "grind the game" vilket jag personligen älskar. Det har även något extra från mythic+ som mythic+ bara inte har, kan inte riktigt sätta fingret på det, men detta är kul, medans mythic+ för min del, är riktigt tråkigt.

Spelet har även alla addons man vill ha redan i spelet inbakat. DPS mätare, cd tracker, DBM, UIt är fully customizable och movable etc.

Tack för crash course! Får spana in lite mer på detta.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Sickhead:

DPS-mätare var på automatiskt när jag lirade i playtest!

Ah! Då så, verkar som att dem täckt alla baser

Medlem

Lät intressant men så såg jag grafiken och läst WoW. PTSD direkt. Är ju medlem av AWoW, AA för WoW.
Ser ju för fan ut som WoW hujeda mig.
Nej tack finns bättre ARPG som inte får en att minnas WoW.

Medlem

Nästa stora spel från Sverige?

Medlem

Det här kan bli riktigt bra! Nu behöver de bara ligga i och verkligen göra grinden värt det, bygga på med nya klasser, mer gear, mer talents, mer spells osv osv. Utan en rejäl morot att jaga och riktigt bra progression (både character strength och visual) så blir det nog inte långlivat.

Medlem

Servrarna pallade inte trycket igår. Jag och tre kompisar lyckades få till ett game.

Medlem

Ser ut som en mix av wow och diablo.
Hade jubpersonligen föredragit en renare UI men folk tycks säga det är modulärt så är nog ok.

Gratiken ser lite väl fortnighting ut men man vänjer sig kanske. Så allt hönger på gameplay.. värt ett test

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Ser ut som en mix av wow och diablo.
Hade jubpersonligen föredragit en renare UI men folk tycks säga det är modulärt så är nog ok.

Gratiken ser lite väl fortnighting ut men man vänjer sig kanske. Så allt hönger på gameplay.. värt ett test

Hör vad du säger! Den är dock i mångt och mycket designad utifrån att ge all essential info tydligt i ditt synfält. En riktigt bra ui har ju ofta clustrat all info runt spelar karaktären där man bör ha sin blick

1
Skriv svar