Du kan inte sova - Vad gör du?
Så det påstående att man bli trött av att spela är ju inte sant
Att du nu inte blir trött är väl en sak men att säga att andra inte blir det är ju bara löjligt. Det är väl ändå ganska individuellt?
Faktiskt inte, Ljuset från skärmen skapar ett dynamiskt ljus som håller en vaken betydligt lättare, som jag skrev. Sen är det från person till person hur trött man blir eller hur lätt man har att bli trött på kvällen. Men generellt så försämras tröttheten markant av starkt ljus och interaktiva spel. Det har jag läst i flera artiklar som handlar om sömn, eftersom jag själv haft problem med det.
Jag vet inte hur många gånger jag somnat då jag var aktiv inom WoW för över ett år sen och grindade stenhårt flera timmar i sträck under nätterna. I EVE har jag somnat också många gånger när jag jagat rats eller minat. I Quake har jag också somnat då jag t.ex spelat RA3 och dött och blir tvungen att vänta tills rundan är över eller när vi varit 3 st på en 1on1 server och man väntat på sin tur att spela.
Värst är ändå när jag ska kolla demos från Quake på nätterna. Då somnar jag alltid inom 5-10 min och måste sen se om allt från början.
Där har du fenomenet igen, när du spelar world of warcraft, eller när du spelar Eve online, där somnar man lättare/blir tröttare. Generellt är Eve online ganska mörkt vad jag vet, förutom vissa menyer och ju mörkare spelet är ju tröttare blir man. Tex at surfa och sitta på windows om man har standard menyer, så ökar ljuset markant och man hålls vaken lättare. Du nämnde quake demos, det är ju passivt, att kolla på film är passivt och det gör att man blir lättare trött.
Så mitt påstående är korrekt, fråga vilken sömnexpert som helst.
Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2
Tokrunka. Ärligt talat, masturbera dig till sömns. Det fungerar.
Just det, orgasmen gör en skittrött. Gör det varje dag, problemet är att jag blir så svettig och somnar svettig, och om det drar i rummet kan jag vakna upp med snuva/ont i halsen. (En sak till, jag runkar med höger hand och har märkt att minn bicep(s?) blir uppumpade och det är en märkbar skillnad på gymmet mellan höger och vänster biceps).
Men annar läs några sidor. Det fungerar också.
Jag hade också svårt att somna förut, vad jag märkte hjälpte bäst var att äta bättre/nyttigare mat, funkar kanske inte på en gång men efter ett tag somnar man alltid som en bebis
En annan sak som hjälper minst lika mkt är att röra på sig mer.
Inga riktigt bra tips till de som vill ha direkt effekt men det gör en gott i längden
haha, runka? lol det får mig att minnas den där gamla Eddie medusa låten:
Va gör man när man är 13 år,
o har en kuk som nästan alltid står?
Inte finns det nån som jag kan knulla me
Så vart jag mej i världen vänder,
får jag ta saken i egna händer.
Är det inte så? haha man minns gamla goa tider...
Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2
HAHAHA....
Näfan, här har man klart för sig... Jag vet när det kommer bli svårt att somna.. Som idag t.ex. Klockan är 0300 lite drygt och jag borde lagt mig för längesen.. Men likförbannat sitter man här framför datorn och varvar CS med forumet när tyskjävlarna äger en helt för mycket..
Mitt botemedel:
ÖL OCH ÖL I MÄNGDER SÅ DU VERKLIGEN ÅNGRAR DET DAGEN EFTER NÄR DU ÄR EN TIMME FÖRSENAD TILL JOBB... DÅ LÄR DU DIG OCH SER TILL SÅ ATT DU VERKLIGEN SOMNAR NÄSTFÖLJANDE NATT. OM MAN SÅ KOMMER ATT SKALLA HUVUDET I VÄGGEN TILLS MAN SOMNAR.
Men det är ju bara jag...
AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb
har aldrig sommnat framför, tv`n, datorn, bilen osv.. fattar inte hur folk kan sommna POFF, har ni ingen självkontroll folk!!
när jag ligger i sängen å vill sova, bäst är att tänk att det är helg, då sover man skit skönt.
Själv så har man ju somnat lite överallt... tvn, datorn, bilen, bussen, skolbänken, jobbet, på golvet, på en stol vid köksbordet.
Tack för alla tips!
Jag klarade mig igenom min svåra dag galant och utan problem.
Det där med att man skall röra på sig tror jag är det som fungerar bäst, i varje fall på mig. Har märkt att jag är betydligt tröttare efter en kort promenad(japp det stämmer, jag har värdelös kondition), och det känns som att skallen hamnar i en slags trött symbios med resten av kroppen.
Han måste ju vara anonym ;D
Något som funkar rätt bra för mig är att lägga huvudet där man haft fötterna. Brukar göra en sådan omställning lite då och då.
Annars kan man köpa valeriana receptfritt som är vara lugnande. (Receptbelagd finns också).
Det där laxen säger om datorer stämmer bra. Finns säkert undantag men visst kan man sitta 40-50 timmar framför en dator...tills kroppen självdör tillfälligt.
LOL! Det där stämmer så jävla bra, bara att jag är 17. 8)
Är det bara jag som som ser bilder/sekvenser ur tex spel och vaknar upp i panik/skräck när jag ska sova?
Jag har det när jag har spelat GTA SA i sträck o sen när man ska sova... det är ett hårt liv.
läsa bok är det bästa man kan göra imo
eller kolla på nån riktigt värdelös tv-serie.. som den jag såg häromnatten, måste berätta..
dom skulle hacka sig in på en dator som stod inne i ett bankvalv, men den var inte kopplad till något nätverk. så dom hackade sig in via strömsladden. niiiiice work.
Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.
jag brukar gå runt lite i rummet och ställa mig framför fönstret och kolla ut, på den lugna gata jag bor på. Eller så tar jag en bok och läser, fast den får inte vara för bra
Gör något ordentligt fysiskt ansträngande under dagen är nog mitt hetaste tips.
Är det riktigt illa bör man nog uppsöka läkare.
Räcker det att gå/cykla till skolan??
Om du tar ett par omvägar så går det nog bra.
En av anledningarna till att man kan få svårt att sova är att man inte är "jämntrött" d.v.s att hjärnan är helt slut men kroppen är pigg!
Så det är ingen dålig idé att slösa på överskottsenergi under dagen.
Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.