Du kan inte sova - Vad gör du?

Medlem

Mitt lilla personliga trick är att sänka belysningen lite, typ bara låta sänglampan lysa, och sedan stretcha hela kroppen steg för steg. Kombinerad stretch och avslappning, till exempel att ställa sig rak i ryggen och sedan böja ryggen kota för kota med start i nacken tills man sätter knogarna i marken, är helt underbart. Se till att du stretchar ut hela kroppen ordentligt och håll andningen lugn och sansad hela tiden. När man sedan kryper ned i sängen och släcker lampan är man mycket mer avslappnad och, i alla fall jag, somnar enklare.

Lycka till, eller vad man nu ska säga

signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Kolla på samma film varje kväll, tillslut blir du sömnig bara du tänker på filmen

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Du kan inte sova - Vad gör du?

jag går upp, iaf till slut...

nä men det beror på, förr om jag låg i sängen och grubblade för länge (typ mer än 1-1,5 timmar) så gick jag och satte mig framför datorn en halvtimma och surfade, därefter försökte jag igen.

Nu brukar det gå ganska smidigt för det mesta, normalt tar det väl ca 30 minuter innan jag somnar, men brukar inte ta längre än 1 timme.

Jag har mer aktiviteter som gör att jag känner mig tröttare och orkar inte grubbla på kvällarna, om inte nåt stort är på gång dagen efter, men det kan trotts det vara ett tips - att trötta ut sig med aktiviteter så att man känner sig trött på kvällen och vill lägga sig.

signatur

thank you, come again

Medlem

För mig handlar det inte om att inte kunna somna, utan mer om att komma till skott och gå och lägga sig. Det enda som kan hjälpa i det fallet är en kombination av bättre självdisciplin, rutiner och fasta tider.

Tyvärr så har jag inga rutiner eller fasta tider att följa, då jag arbetar och pluggar mestadels på distans. Självdisciplinen har även den blivit sämre och jag skjuter enkelt upp saker och ting nuförtiden.

Några tips?

Medlem

"Kids, you tried your best, and you failed miserably. The lesson is, never try."

Har problem själv, men skiter i det. Det ordnar till sig då och då... det sista man ska göra är att stressa upp sig över det iaf.
Testa Valeria Natt, finns att köpa på vanliga affärer. För mig brukar de funka på iaf, de gånger jag tagit dom. Placeboeffekt eller inte..

Som en del skriver, motion brukar funkar bra. Inte bara att man sover bättre, men under den vakna tiden är du oftast också piggare.

Grubblar du mkt innan du somnar, ta och skriv ned allt på ett papper över vad du grubblar över och måste komma ihåg. Då vet du att du kommer ihåg det nästa dag och slipper grubbla över det. Kom ihåg, finns inget du kan göra åt saken just innan du ska sova endå! Lägg det åt sidan, ta det dagen efter istället.

sedan nått som jag personligen kan utse till en vinnare är:
***En lagom whiskey före läggdags ;P***

Medlem
Skrivet av Efraim:

sedan nått som jag personligen kan utse till en vinnare är:
***En lagom whiskey före läggdags ;P***

Exakt den varan har jag prövat själv ikväll... Nu är frågan om man ska gå på föreläsningen kl 10 (vilket innebär att jag måste hålla mig vaken 3,5 h till) eller om man ska skita i den och sova hela jävla dagen. Hursomhelst, ontopic, efter en trevlig dags suping så sover man gott

signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Har själv haft problem i ca en månad, och som Efraim säger, det sista man ska göra är att stressa upp sig över det. Var en natt jag inte kunde sova, så då vart jag orolig över att jag inte kunde somna nästa natt och då så går det ju såklart inte att sova, på så sätt bildade jag en ond cirkel, efter några nätter blev det så jävligt att jag fick ångest bara av att lägga mig på sängen.

Inaktiv

Läs en bok, men för Gorkamorkas skulle DRICK INTE TE! (och definitivt inte kaffe eller jolt, men det borde säga sej självt )

signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Kollar på house!

signatur

Nämen!

Medlem

TE funkar, trots sitt koffein innehåll har det en lugnande effekt, sen börjar koffein inte verka förrens efter ca 30 minuter.

Men jag håller med BlackBozze, Ta dig en liten whiskey, och kolla på något tråkigt tv program.

Medlem

Alkohol eller annat som gör en skönt virrig hjälper mig fasansfullt mycket med att få mig att lägga mig när jag borde lägga mig och inte när jag vill lägga mig.
@ Tetris så har jag alltid funnit det enklast att införa rutiner en bit i taget, missar man för mycket skola under en tid så kan det vara bra att först trappa ner och inte försöka sluta helt på en gång. Lägger man sig för sent för ofta så kan man försöka lägga sig tidigt en eller två dagar i veckan, skit i om man somnar eller inte. Skriva ner allt osv. Finns böcker för lata / tankspridda

signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

När jag inte kan sova så brukar jag ligga och accptera det. Brukar bara ligga och vänta på att det ska slocka tillsist. Ligger och funderar lite på randomsaker och hoppas att jag snart ska bli tröttare.

signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Sätter mig framför datorn och vänder på dygnet...

signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

123
Skriv svar