Dator till TV: Ser bara halva bilden?

Inaktiv
Dator till TV: Ser bara halva bilden?

Hejsan

Har dykt upp ett problem som jag inte kan lösa. När jag skickar ut signalen till teven via s-video till rca på tv´n får jag bara halva bilden? är det någon som har haft samma problem?

känns som att den kör widescreen på nå sätt då jag har det på min laptop. Grafikkortet är ett geforce go 7900 GTX.

Har även testat att köra ut signalerna till scarten på tv med samma resultat.

HELP!

nj
Medlem

Låter som att du har för hög upplösning på signalen du skickar till tvn, testa 800x600 eller 1024x768 (har för mig de två är max beroende på TV/grafikkort).

Inaktiv

har testat det också och det som händer är att är bilden bara blir ännu mindre, både vertikalt och horisentalt.

även fast jag kör 800x600 synns inte hela bilden horisentalt, som om det vore widescreen typ.

*ser nu att jag har förklarat mig lite dåligt också:
bilden på tvn blir alltså ihoptryckt till halva skärmen, jag ser starmenyn och allt.

Medlem

Testa o installera tidigare drivare, det finns buggar med detonator 9x.xx och tv-out..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Tack för det Zymac!
installerade dell´s orginal drivisar och nu funkar det perfa, knivskarp bild o all sitter som det ska

tackar tackar

1
Skriv svar