They **** you at the drive-thru!

Medlem
They **** you at the drive-thru!

Den som sett Dödligt vapen 2 minns säkert hur Joe Pescis synnerligen irriterande rollfigur Leo Getz förklarar att man aldrig ska åka genom en snabbmatkedjas drive-thru när man beställer. Ett råd som är lika aktuellt nu som för 20 år sedan.

Tidigare idag hade jag varit på det lokala köpcentret för att storhandla och tänkte köpa med mig en burgare från McDonalds på vägen hem. Jag körde igenom deras drive-thru och beställde en Quarter Pounder-meny. Som alltid när man köper QP blev jag tvungen att vänta men fick till slut påsen med maten. Vanligtvis brukar jag kontrollera så att allt stämmer men eftersom jag hade bilen full med matvaror struntade jag i det den här gången.

Efter att ha kommit hem och stuvat in allt i kyl och frys öppnade jag påsen och vad hittade jag där om inte en McFeast. Ingen big deal (pun intended) kan tyckas men problemet är att QP är den enda hamburgare från McDonalds som jag vet att jag kan äta utan att få ont i magen. Jag hade dock varken lust eller ork att åka den dryga milen tillbaka för att byta så jag tog chansen ... och nu sitter jag här med magknip.

#blogg

Medlem
They **** you at the drive-thru!

Har själv inte haft något problem med drive thru men en gång fick jag och en snubbe barnfamiljens beställning till 6 pers bakom oss, och hungriga som vi var kunde vi inte låta bli att köra där ifrån och glufsa i oss.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

1
Skriv svar