Ny WoW-expansion annonserad

Medlem
Skrivet av Oneone:

lol @ alla som lirar nu, alla items kommer att suga igen, precis som de gjorde när BC kom. Då slutade jag vilket var tur

Ja eller så gör man som mig och spelar bara för att det är kul att spela inte för att kämpa till sig de bästa sakerna hela tiden


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv

Sluta gnäll om att det skulle komma för nära BC. De kommer inte släppa det om ett par veckor direkt. Tvivlar ju på ett vi kommer att se det i år ens.

Medlem

Märks att det finns en hel hög med mmorpg newbs i denna tråd


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hah, kan redan se framtiden: Max level höjd till 200! XD

Jag kanske inte ska säga så mycket, då jag verkligen inte gillar WoW eller dess expansioner.

Inaktiv

Lol folk som klagar över att dom gör det för pengarna:P

Klart som fan man gör det, varför driver man ett vinst-indragande-företag? jo, för att få pengar kanske.

Dom gör det också för att föra WoW (warcraft) universumet vidare. annars kan dom ju ha det som dom har det, folk skulle ändå fortsätta spela i ett år och sedan hålla på med några små instancer här och någon uppdatering här.

och kan inte bara alla som kommer med "Ah, jag spelar inte WoW så jag bryr mig inte", hålla sig borta från inlägget ändå?
Intresseklubben antecknar liksom :P. Tror inte hela sverige bryr sig så mycket om ifall just DU inte spelar WoW.

Jag tycker iaf det kommer bli riktigt trevligt med Northrend, kul att få komma tillbaks till Azeroth Imao.

Och att allt arbete för Gearen man kämpat ihopp är förgäves tror jag inte på, det ger mig en bra start i Northrend och jag tror säkert folk med bra Arena gear, high-endgame gear, kommer få hålla den kvar i iaf 6lvlar eller mer så som i TBC.

All gear byter du ju nästan så småning om ut ända tills du spelar tex Black Temple, men då är det ju så som om det inte skulle finnas en expansion.
Det är precis som förut.

Tycker det är helt okej att Blizzard bidrar med lite små saker här och små saker där och sen släpper något riktigt genom-arbetet i slutet av året/börjat av nästa.

OCH ÄNTLIGEN, kommer de jävla hero-klasserna hehe :). ser verkligen fram emot detta och Death-Knight kan vara trevligt, antar det kommer vara en fortsättning på Warriorn eller nått sånt. Och jag har längtat efter något Necromantic länge :).

Ser verkligen fram emot detta.
Tycker på samma gång som många andra gör och är besvikna över, detta är att dem borde släpppa mer för casual och fixa lite mer instancer eller något till dom som är mellan t.ex. 1-60. lite nya saker där skulle vara kul om man fick för sig att lvla någon ny klass.

Trevligt att få kunna fixa om sin gubbe då, hoppas det nya "new character-customization options" är för gubbar man redan gjort också, så jag äntligen få byta bort den jävla frisyren på min undead hehe :), ser ut som skit med vissa hjälmar.

Northrend är trevligt, lite mer "normal" atmosfär, skogar och sånt. det tycker jag om hehe.

Som folk säger, jävla outland "starcraft", kan jag inte hålla med om för fem öre, tycker inget är förstört med det, man får ju faktiskt tänka att det är en söndersliten värld och att den ser ut som den gör är förståligt.
Vafan, Azeroth är också i rymden :P, bara det att den atmosfären och världen är som den ska därför har du himmel och sånt.
Ingen alls specat i Outland, inte utöver det normala då :P.
Något som är lite spacat är väll Consurtiom(stavning?:P) gubbarna, lite mycket space där dock hehe :).
Men då vet man ju inte heller vad som finns i resten av universum, eller hur?
Blizzard har aldrig berättat vad som finns i resten av universom, starcraft och Warcraft kan ju t.ex. utspela sig i universium bara att i starcratf är i ett högre stadie av utveckling, folk måste sluta vara så trångsynt :).

ne nu orkar jag inte skriva mer, antar jag fått fram lite av vad jag tycker och menar iaf
Ursäkta eventuella stavningsfel och sånt skit, är inte världsbäst på stavningn :).

Medlem

Gick ju ut, i och med bc stort sett, att de planerar en expansion om året... Så som Wooe säger så ska de ju inte direkt släppa det imorrn, så kommentarer om att det är tätt är ju lite bortdriven cykeltur.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Känns väldigt bra inom mig nu att jag gav upp wow i våras och fick även en slant för mödan.

Jag väntar nu med spänd förväntning på Age of Conan som kommer krossa wow.

Medlem

Jaha... Så är den här expansionen här som jag väntat på att bara få höra att den skulle komma.

Inte nog med att dom tog och gjorde Illidan som en boss i senaste expansionen utan nu ska man också möta Lich King (min personliga favorit i Warcraft världen).

Jag längtar och hoppas på Warcraft 4 istället för den här expansionen. Men först blir det att skaffa uppföljaren till världens bästa strategispel genom tiderna, nämligen Starcraft II!

Om jag vore en lvl 70 som spelat WoW cirka 5 timmar varje dag och kämpat för att få dom bästa grejerna och sen se den här nyheten så skulle jag absolut bryta ihop och lägga av med spelet. En kompis höll på att sluta spela WoW när han fick reda på Burning Crusade och allt han kämpat för (armor med mera) varit förgäves. Men han kämpade vidare och har spelat WoW verkligen jätte mycket så länge jag kan minnas.

Ska bli roligt och se hans reaktion på det här, nu äntligen kanske han slutar med detta oändlighets spel.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av Remus[Swe:

"]Jaha... Så är den här expansionen här som jag väntat på att bara få höra att den skulle komma.

Inte nog med att dom tog och gjorde Illidan som en boss i senaste expansionen utan nu ska man också möta Lich King (min personliga favorit i Warcraft världen).

Jag längtar och hoppas på Warcraft 4 istället för den här expansionen. Men först blir det att skaffa uppföljaren till världens bästa strategispel genom tiderna, nämligen Starcraft II!

Om jag vore en lvl 70 som spelat WoW cirka 5 timmar varje dag och kämpat för att få dom bästa grejerna och sen se den här nyheten så skulle jag absolut bryta ihop och lägga av med spelet. En kompis höll på att sluta spela WoW när han fick reda på Burning Crusade och allt han kämpat för (armor med mera) varit förgäves. Men han kämpade vidare och har spelat WoW verkligen jätte mycket så länge jag kan minnas.

Ska bli roligt och se hans reaktion på det här, nu äntligen kanske han slutar med detta oändlighets spel.

Så folk vill inte att spelet ska gå vidare? folk vill inte utvecklas?

Förstår mig inte på, vad är det för roligt att sitta med samma saker i 3år?`fan, aldring någon förändring, vid ett sånt tillfälle skulle jag dock sluta spela :P.

jag är glad att dom lägger till nya saker, älskar att få se nya saker på min gubbe.

Och att all gear är förgäves, det var den inte, den hjälpte honom i Outland, den gav honom ett försprång, typ :P, han var bättre än vissa andra och han kunde lättre klara sig vidare och snabbare uppnå nya mål.

Inaktiv

Mer material för casual gamers vill jag dock se, även för casual folk på lvl 70 eller 80 som det blir :).

lite mer att sträva efter förutom att grinda arena och BG's, alla casual players kanske inte gillar att pvpa som as :).

Medlem

Orka spel.
Det här spelet har sabbat mångas liv i Asiat-arne.
Fan man har hört så mkt storys o shiet om detta spel
folk som gifter sig o grejer vene vad man ska tro.

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Orka spel.
Det här spelet har sabbat mångas liv i Asiat-arne.
Fan man har hört så mkt storys o shiet om detta spel
folk som gifter sig o grejer vene vad man ska tro.

Är det något fel med att folk gifter sig?

Kärlek på alla sätt är väll positiv?
att även folk som kanske spänderar mesta tiden framför datorn kan få uppleva det, Glad för deras skull :).

Visst är det så mycket mera trevligt med ett irl förhållande men om man kanske är den personen som inte gillar dating, puben etc etc etc, är det väll skönt att få chansen att få träffa någon, även om det är framför datorn.

Så slipper man bekymmra sig för sitt utseende, hur man ska vara, man slipper den ångseten som man ständigt folk oroa sig över när dom ska gå ut eller något sånt.

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Orka spel.
Det här spelet har sabbat mångas liv i Asiat-arne.
Fan man har hört så mkt storys o shiet om detta spel
folk som gifter sig o grejer vene vad man ska tro.

Men det är ju inte spelets fel? Det är helt o hållet folket som får skylla sig själva. Precis samma sak som o säga: "förlåt, men jag var ju full" Sämsta ursäkten som finns och också väl använd. Låt bli flaskan då om man vet hur man blir när man är full? Nåja...

Medlem

Okej, Psychoholic. Du har rätt till en viss del. Min fråga nu är ifall man dödade Illidan eller ifall han flydde?

Hur ska man kunna skada/döda Lich King som nästan betraktas som en Gud? Han är garanterat och säkerligen med på top 3 av Azeroth's mäktigaste varelser!

Jag hoppas folk lägger upp en video sen på fighten med Lich King och 25 spelare (eller vad det blir för antal i instansen) försöka döda han...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tycker det ser spännande ut

Inaktiv

"Fan man har hört så mkt storys o shiet om detta spel " lika mycket sjukt skit händer i verkliga världen, men där är det old-news och vem bryr sig.
I verkliga världen där det drabbar många människor och andra far olyckliga.

Bättre att det händer för enstaka framför datorn istl tycker jag. :P.

Inaktiv
Skrivet av Remus[Swe:

"]Okej, Psychoholic. Du har rätt till en viss del. Min fråga nu är ifall man dödade Illidan eller ifall han flydde?

Hur ska man kunna skada/döda Lich King som nästan betraktas som en Gud? Han är garanterat och säkerligen med på top 3 av Azeroth's mäktigaste varelser!

Jag hoppas folk lägger upp en video sen på fighten med Lich King och 25 spelare (eller vad det blir för antal i instansen) försöka döda han...

Ja, lich king är NÄSTAN en gud, Men en NÄSTAN gud är även han dödlig? inte sant?

så länge ingen karaktär beskrivs som en odödlig gud har man inget att klaga över när det gäller att döda den.

Jag kommer klaga den dagen då en karaktär i Warcrafts lore som beskrivs som odödlig kommer bli en boss som kan dödas.

P.S

JA, jag är en riktigt fanboy av blizzad, jag älskar det dom gör och de spel dom släpper, även om jag misstycker med vissa saker, så nu behöver ingen dra den kommentaren senare

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Orka spel.
Det här spelet har sabbat mångas liv i Asiat-arne.
Fan man har hört så mkt storys o shiet om detta spel
folk som gifter sig o grejer vene vad man ska tro.

Haha rätt åt dom.. Seriöst det är ju deras problem ifall dom inte vill göra något annat än spela!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Gillar du Warcraft spelen och har spelat dom? Gillar du historien med mera?

Själv blir det nog Enemy Territory Quake Wars eller/och Crysis för min del. Sen absolut Starcraft II och Warcraft 4 och Diablo 3.

Fast det är ju en bit in i framtiden för WC4 och DB3. Det finns två stora företag som jag gillar som tar verkligen tid på sig att göra sina spel och det är Blizzard och Valve, dom företagen gillar jag.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av Remus[Swe:

"]Gillar du Warcraft spelen och har spelat dom? Gillar du historien med mera?

vet inte om det var riktigt enbart till mig men iaf.

Yepp, jag gillar Warcraft 1-3, WoW, och jag älskar dess story, jag gillar verkligen det arbete dom har lagt ner på det, även om vissa saker är lite luddiga här och där :).
Men VAFAN, det är mer jobb bakom detta en vad 60% av alla andra utvecklare lägger ner.
Man kan inte förvänta sig Perfektion av någon, absolut inte, men jag tycker Blizzard har kommigt bra nära med Warcraft-universumet, vissa saker behöver arbete, och vissa saker inom arbetet av WoW tycker jag Blizzard borde tänka över.

Men ändå, jag tycker dom gör ett fenomenalt jobb och levererar verkligen varje gång!

Medlem

fan spelar ju inte wow längre ;P jag som gillar northrend (: men kommer antagligen vara typ level 70 minimum för att komma in där och jag orkar inte spela upp min level 64 gubbe till 70 :D, fast blizzard gör jävla snygga lådor till sina spel, ska fråga på game om jag kan få en låda


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem

Man fick sig goda skratt av den här kommentartråden i alla fall.

Medlem

Rätt spännande, ändå. Sen ryktet började flyga omkring på nätet har jag bara blivit mer och mer sugen på den här expansionen. ^^ Jag ska kolla in lite trailers nu.

Medlem

Stackars jävlar som måste fortsätta knarka WoW i yttligare en expansion...

Inaktiv
Skrivet av jingai:

Stackars jävlar som måste fortsätta knarka WoW i yttligare en expansion...

Mjo, synd om dom som är fast i ett "beroende"
tråkigt för dom.

Men annars är det ju som att spela vilket spel som helst, förutom att man faktiskt kommer någon vart :P. att man uppnår något, Ingame då hehe

Inaktiv

Ser sunk ut, dom orkar inte ens rendera en riktig trailer. Typiskt släng in lite nya enkla modeller och höj level cappen.

Det här är ANDRA expansionen och inte en ny klass än, bara nåt kryptiskt om hero class som inte riktigt är samma sak. Piss spel som tjänar på folks beroende för kul är det inte.

Hellgate kommer krossa, och för blizzards del vill jag ha SC2 och Diablo 3 för warcraft är slut nu.

Inaktiv
Skrivet av arpeggio:

Ser sunk ut, dom orkar inte ens rendera en riktig trailer. Typiskt släng in lite nya enkla modeller och höj level cappen.

Det här är ANDRA expansionen och inte en ny klass än, bara nåt kryptiskt om hero class som inte riktigt är samma sak. Piss spel som tjänar på folks beroende för kul är det inte.

Hellgate kommer krossa, och för blizzards del vill jag ha SC2 och Diablo 3 för warcraft är slut nu.

Orkar inte rendera en riktig trailer? lol.
Som vi alla vet gör blizzard riktigt FETA trailers när dom väl kommer, och som vi också vet hade blizzard ungefär 2år på sig att göra trailern till TBC, och dom har hållt på med denna expansion i ungefär 9 månader, -cirkus-.

Dom vill nog häldre fortsätta hålla på sinna standarder och släppa CG filmer med högsta kvalitet.

Jag tror nog Death-Knight kommer bli en NY klass, och DK blir nog inte den ändå Hero-Klass vi kommer få se ska du se :).

Håller dock med om att jag gärna skulle se en HELT ny klass som är spelbar från lvl 1, vad ryktena säger så kommer ju Hero klassen vara en klass du kan spela när vissa kriterier är uppfyllda.
Skulle vilja se mer till dom casual och till de nya spelarna eller de som väljer att starta om på en ny gubbe.

Hellgate, jofan det ser jag verkligen fram emot, tvivlar starkt på att skaparna av Diablo kommer misslyckas med att leverera ett riktigt underhållade MP spel :).

Medlem

Trailen var ganska dålig. Jag vill ha en förrenderad trailer! -_-

Medlem

Den förrenderade trailern kommer... Var så säker.

Medlem

Nu mina vänner! Nu är det bara att lägga ner skiten, eller gå sönder..

Skriv svar