Ny WoW-expansion annonserad

Inaktiv
Skrivet av Mykee:

Yeay, grattis.. Alla dina lvl 70 epics blir utbytt mot gröna på lvl 71! \o/.. :P.

fan va tur att jag inte har lvl70 epics då

Medlem
Skrivet av Schtraider:

Alla gear BLIR värdelös. Det där snacket om att man har nytta av det ett par lvl i nästa expansion är ju uppenbart bull. Det tog kanske 10 rätt simpla quests i BC och jag hade bättre prylar än ett tier 3 set. Det tyckte jag var kul. Speciellt om man beaktar hur jobbigt det är att skaffa tier 3 sets.

utrustningen från Naxxramas höll ända tills man började i Karazhan

och jag förstår inte sånna som du, spela för att det är roligt istället. jag trodde man raidade för att få uppleva coola nya bossar och miljöer och en expansion ger en rejäl injektion till det


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

http://www.wowinsider.com/2007/08/03/liveblogging-the-blizzco...

"1:08pm: We learned players want to interact with people like Illidan, so everyone will have a chance to hang out with Arthas, not just an ingame raid."

Efter att ha läst det där så tror jag att Wrath-expansionen kommer vara mer casual-vänlig faktiskt. Och det tycker jag låter hur bra som helst.

Medlem
Skrivet av BearClaw:

utrustningen från Naxxramas höll ända tills man började i Karazhan

och jag förstår inte sånna som du, spela för att det är roligt istället. jag trodde man raidade för att få uppleva coola nya bossar och miljöer och en expansion ger en rejäl injektion till det

Tror inte riktigt du förstår. Det kanske finns ett par bonusar i Nazzramasprylarna som slår de vanliga gröna prylarna någorlunda. Poängen är att detta knappast står i paritet till den oerhörda ansträngning som krävs för att få Nazzgrejerna. Detta medan man i princip kan göra ett par simpla quests i Outland för att nästan få lika bra gear.

Angående att jag ska spela för att det är kul. Det är just det som är min poäng; jag spelar för att det är kul och har inte WoW som ett andra jobb där jag maniskt samlar ihop till låtsasrespekt. Jag vet väldigt många som känner sig tvingade att spela för att guilden har ett visst schema och/eller för att de bara "måste" döda en boss eller få vissa prylar. Det finns säkert de som gillar att end-gama men min personliga teori är att de flesta känner sig tvingade. Jag är iofs en inbiten rp:are.

Och påstå inte att jag inte skulle gilla att det kommer expansioner. Det var liksom det som var min poäng, att vi som uppskattar spelglädje får mest glädje av nytt mysigt innehåll, medan hardcorespelare bara får se sina ansträngningar komma till intet.

Medlem
Skrivet av Fraizer:

Det du skriver är ju fullkomligt löjligt.
Jag hoppas att det inte är många som ser en expansion med samma ögon som du. Tro det eller ej, men de FLESTA gör instancer och "harvar gear" som du säger för att det är KUL att uppnå något i ett spel. Varför spelar man spel egentligen om det inte är kul?
Jag själv håller på att "harva gear" och progressar genom SSC och The Eye, och jag är jätteglad över att det kommer komma nytt material och nya instanser, jag skiter fullständigt i om jag måste byta utrustning på vägen.

Och sen att du säger att det tar ca 10 simpla quests för att byta ut ditt T3 är också fullkomligt skitsnack. Jag körde i mitt T2/T2.5 ända fram till 67-68, och hade en del av min gamla gear kvar på lvl 70.

Återigen. Jag tror inte att de flesta gör det för att det är kul. Det blir ett tvångsbeteende för att få det bästa som ändå kommer bli värdelöst ändå.

Angående de där 10 questsen. Det var (som du inte verkar fatta) en generalisering. Poängen var att man får gröna prylar redan i Hellfire som definitivt är jämförbara med alla finfina raidprylar och mot liten ansträngning.

Medlem
Skrivet av Schtraider:
Skrivet av BearClaw:

utrustningen från Naxxramas höll ända tills man började i Karazhan

och jag förstår inte sånna som du, spela för att det är roligt istället. jag trodde man raidade för att få uppleva coola nya bossar och miljöer och en expansion ger en rejäl injektion till det

Tror inte riktigt du förstår. Det kanske finns ett par bonusar i Nazzramasprylarna som slår de vanliga gröna prylarna någorlunda. Poängen är att detta knappast står i paritet till den oerhörda ansträngning som krävs för att få Nazzgrejerna. Detta medan man i princip kan göra ett par simpla quests i Outland för att nästan få lika bra gear.

Angående att jag ska spela för att det är kul. Det är just det som är min poäng; jag spelar för att det är kul och har inte WoW som ett andra jobb där jag maniskt samlar ihop till låtsasrespekt. Jag vet väldigt många som känner sig tvingade att spela för att guilden har ett visst schema och/eller för att de bara "måste" döda en boss eller få vissa prylar. Det finns säkert de som gillar att end-gama men min personliga teori är att de flesta känner sig tvingade. Jag är iofs en inbiten rp:are.

Och påstå inte att jag inte skulle gilla att det kommer expansioner. Det var liksom det som var min poäng, att vi som uppskattar spelglädje får mest glädje av nytt mysigt innehåll, medan hardcorespelare bara får se sina ansträngningar komma till intet.

du verkar skriva lite mer förnuftig nu iaf
i första inlägget skrev du att det fanns grön gear i början av outland som slog tier3-gear och det är rent skitsnack. finns väl kanske några saker i början av Naxx som är likvärdigt med grönt lvl70-gear (_70_ inte 60 som du sa) men de flesta sakerna därifrån är likvärdiga med blått lvl70-gear (vissa saker ifrån Kel'Thuzad är tom bättre).
(edit: bör väl tillägga att det finns ett par underliga quester i Hellfire Peninsula som ger gear som oftast håller tills man är lvl70, som dehär två. förstår mig inte på dem, de bör vara i en ~lvl66 instans)

och du snackade om att raidare är de som drabbas "värst" av expansioner?
kan inte hålla med mindre, raidare är ju de som får mest innehåll från expansionerna. vi som är casual-spelare missar ju en stor del av innehållet eftersom vi ( eller iaf jag) inte vill binda upp så stor del av vår fritid som raider faktiskt tar.
även om TBC var en stor framgång för casuals jämfört med hur det var i orginalet så tycker jag för stor focus ligger på hardcore raiders med tanke på hur liten del av spelarbasen de utgör

många av de som klagar är väl de hardcorespelarna som ser WoW som ett jobb, och de borde inte spela i första taget


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Glad att jag lagt ner wow när jag ser detta:)
Känns som det bara är mer av samma, även om det ser kul ut och säkert blir roligt att levla till 80.

Tycker det känns som den kommer lite tidigt dock expansionen.

Innan burning crusade hade man ju haft redigt med tid på sig att ha och leka med sina epics, så då kunde man köpa att de "gick förlorade".
Nu så hade min guild kämpat oss en bra bit in i SSC och The Eye och nu när man ser detta känns det lite meningslöst att fortsätta raida och samla på sig tier 5 när man vet att samma sak kommer hända igen, innan de flesta ens kan drömma om Black temple och så.
Men visst är det kul om man är causal.

Tycker dock det är lite tidigt, inte för en ny expansion men för en level cap höjning.

Slutade för en dryg månad sen, och det känns mycket befriande.

Och gearet blir verkligen värdelöst snabbt när cappen höjs.
Jag hade nästan hela Dreadnaught när Burning crusade kom ut och det byttes ut riktigt snabbt, många som var patetiska och höll hårt i sitt tier tre tills de var nästan 70 även fast det finns MYCKET bättre blåa och ett par gröna med långt innan.

Aja kul för alla som spelar fortfarande med nya areas och sånt och quests, men hur tufft det än ser ut så är det bara mer av samma sak, i en ny förklädnad:)

Medlem
Skrivet av BearClaw:

du verkar skriva lite mer förnuftig nu iaf
i första inlägget skrev du att det fanns grön gear i början av outland som slog tier3-gear och det är rent skitsnack. finns väl kanske några saker i början av Naxx som är likvärdigt med grönt lvl70-gear (_70_ inte 60 som du sa) men de flesta sakerna därifrån är likvärdiga med blått lvl70-gear (vissa saker ifrån Kel'Thuzad är tom bättre).
(edit: bör väl tillägga att det finns ett par underliga quester i Hellfire Peninsula som ger gear som oftast håller tills man är lvl70, som dehär två. förstår mig inte på dem, de bör vara i en ~lvl66 instans)

och du snackade om att raidare är de som drabbas "värst" av expansioner?
kan inte hålla med mindre, raidare är ju de som får mest innehåll från expansionerna. vi som är casual-spelare missar ju en stor del av innehållet eftersom vi ( eller iaf jag) inte vill binda upp så stor del av vår fritid som raider faktiskt tar.
även om TBC var en stor framgång för casuals jämfört med hur det var i orginalet så tycker jag för stor focus ligger på hardcore raiders med tanke på hur liten del av spelarbasen de utgör

många av de som klagar är väl de hardcorespelarna som ser WoW som ett jobb, och de borde inte spela i första taget

Haha. 8) Ja, jag nyanserade mitt påhopp en aning kanske. Blev lite sådär Andy Rooney-kolerisk ett tag. Alltså, naturligtvis är världen inte svartvit och (som du verkar haja) jag menar naturligtvis inte att all epic gear från originalet blev värdelöst så fort du satte foten i Outland. Men dock fick man finfina prylar rätt enkelt och utan den där sjuka ansträngningen. Men men, over and out angåendet det.

Angående att raidare får mest utav spelet (i avseendet upptrampad landareal) så är casualspelare per definition rätt ointresserade av att se "allt" eftersom man hellre tar det lugnt och (som jag) läser varenda questbeskrivning och insuper atmosfären. Så om en raidare säger att han har plockat Illidan (man kan väl det? vet faktiskt inte) så är det bara att fråga hur många veckor eller månader han eller hon spenderade på att komma dit. Då känner jag mig som en vinnare i sammanhanget. Men det finns såklart dem som faktiskt uppskattar samarbetet i ett inarbetat gille. Jag har bara svårt att förstå mig på dem.

Medlem

I raid vs icke-raid diskussionen glöms ofta dom som ogillar raider bort. Finns en hel del människor som tycker raidande är fruktansvärt tråkigt och repetitivt.


signatur

1338 - One Step Above

Skriv svar