Inlägg av Reltih

Inlägg som Reltih har skrivit i forumet

1
Skrivet av papaz1:
Skrivet av Pettor:

Fattar faktiskt inte varför Blizzard får skit för detta. Rätta mig gärna om jag har fel, men som jag förstår det:

1. Blizzard vill inte äga rättigheterna till varumärket DOTA, utan hålla det öppet. DOTA 2 får fortfarande heta DOTA 2 med andra ord och Blizzard får kalla sin kommande mod för Blizzard DOTA. Perfekt!

2. DOTA skapades i deras jäkla spel med deras jäkla motor med deras jäkla hjältar. De har faktiskt godkänt deras EULA när de skapade modden. De ska ju vara glada att Blizzard inte valt att ta äganderätt på varumärket.

3. Blizzard blev arga först när Valve ansökte om att äga varumärket. Såklart Blizzard ska bli sura! DOTA är baserat och skapat TACK VARE Warcraft 3 och vad Blizzard gjorde tillgängligt i det spelet. Jag hade känt mig rätt sur om jag inte fick kalla min egen mod för DOTA när jag hade varit en stor anledning till att det ens existerade.

Hoppas verkligen inte Valve får äga detta varumärke.

Så låt oss säga att jag skapar ett spel som heter papaz1 via SC2 map editor. Spelet slår igenom stort, Valve kontaktar mig och säger att de ska utveckla det som självständigt spel.

Jag går över till Valve.

Nu vill Valve och jag ta trademark på "papaz1".

Men nu är det inte ok längre, för det är "tack vare Blizzard" som det finns ett spel som "papaz1"?

I så fall ska det vara glasklart i deras custom edtor att ALLT (inklusive namnen till spel) som utvecklas i den tillhör Blizzard vilket det inte är vilket är anledningen till denna kamp/rättegång.

Tja, hade du bemödat dig med att läsa WC3 Editor EUL:an och Blizzards opposition hade du inte behövt skämma ut dig.

Då var vi där igen, folk på internet misstar sina subjektiva åsikter för fakta.

Nåväl, listan ser fullt rimlig ut. Min lista skulle inte se ut sådär, å andra sidan är jag en person och inte 1000 utvecklare som röstat fram en lista. Ingen enskild individs lista, av de som röstade, såg ut exakt såhär därför får man ta det för vad det är -- en framröstad lista, inte en absolut sanning.

Sen ser nog spelutvecklare på spel annorlunda än gemene man.

Skrivet av Dummy:

Jag tror att FZ gissar rätt på Lost Vikings. Dem vill ha C# kunnig personal, vilket får mig att tro att dem även håller på med XNA. Kan tänka mig att Lost Vikings är en bra titel att utvecklas under XNA. gissa är ju kul.

Vi ska nog inte dra för höga växlar pga. att kunskap i C# krävs.
Jobbet gäller, såvitt jag kan se, Software Engineer, Tools, vilket allt som oftast betyder; "Skapa verktyg som vi kan skapa spel med".

Kollar man liknande platsannonser för t.ex. Next-Gen MMO Software Engineer, Tools är kraven ungefär likadana och specifikt, C#.

Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Reltih:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Reltih:

Något av det dummaste jag någonsin läst.
*KLIPP*
För att exemplifiera, jag spelar SC2 på de lägsta möjliga inställningarna fastän min dator mycket väl klarar av 200-200 fighter med allt på ultra över 60 fps, och då är SC2 på ultra inte ens speciellt snyggt.

Att grafiken spelar roll är en jävla ursäkt för casuals och och mediokra spelare.

Dagens skratt. Haha! *går och installerar ytterligare en grafikmod i Oblivion*

Jag tolkar det som om du aldrig spelat SC2 eller är en bronsspelare. Hur som haver, då SC2 är ett spel är enormt snabbt och som till skillnad från t.ex. Oblivion kräver skill, är det oerhört fördelaktigt om spelet endast renderar viktiga saker på skärmen istället för skit.

Så nej, såvida du inte är mentalt handikappad har jag svårt att se vad som var roligt med min kommentar, att spela Oblivion tyder i och för sig på att du är just det.

Nej du verkar inte förstå det roliga i dina "störst e-penis" inlägg och vad det har för relevans till ett medium som är bra mycket större än den delmängd du beskriver. Inskränktheten och den självutnämda elitismen kryddat med med tafatta förolämpningar som egentligen bara biter om man delar din åsikt var det roligaste, speciellt i ditt andra inlägg.

"Störst e-penis inlägg" ? - Nåväl, jag antar att man läser det man vill läsa, tråkigt att det är så du tolkar inlägget.

Det som exemplet försöker förklara, måhända på ett taffligt sätt, är hur allt som oftast funktion överträffar form -- eller i det här fallet grafik.

Jag har dock full förståelse för att grafik är en viktigare aspekt i t.ex. RPG-spel där det inte finns något tävlingsmoment.

Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Reltih:

Något av det dummaste jag någonsin läst.
*KLIPP*
För att exemplifiera, jag spelar SC2 på de lägsta möjliga inställningarna fastän min dator mycket väl klarar av 200-200 fighter med allt på ultra över 60 fps, och då är SC2 på ultra inte ens speciellt snyggt.

Att grafiken spelar roll är en jävla ursäkt för casuals och och mediokra spelare.

Dagens skratt. Haha! *går och installerar ytterligare en grafikmod i Oblivion*

Jag tolkar det som om du aldrig spelat SC2 eller är en bronsspelare. Hur som haver, då SC2 är ett spel är enormt snabbt och som till skillnad från t.ex. Oblivion kräver skill, är det oerhört fördelaktigt om spelet endast renderar viktiga saker på skärmen istället för skit.

Så nej, såvida du inte är mentalt handikappad har jag svårt att se vad som var roligt med min kommentar, att spela Oblivion tyder i och för sig på att du är just det.

Något av det dummaste jag någonsin läst.

Han har dock rätt i det att grafiken har större betydelse för spelets första intryck -- uteslutande därför att det är omöjligt att bedöma spelets andra aspekter utifrån säg, en trailer eller ett par screenshots.

Folk som sitter och tittar på grafiken i ett spelet när de spelar har uppenbara autistiska drag alt. koncentrationsproblem. Dessutom har allt detta äckliga grafik lul-lul en tendens till att försvåra att i hjärnan kunna sortera viktiga och oviktiga händelser i spelet.
Dessutom påstår marknaden och statistiken att den verkliga lögnaren är Pete själv.

För att exemplifiera, jag spelar SC2 på de lägsta möjliga inställningarna fastän min dator mycket väl klarar av 200-200 fighter med allt på ultra över 60 fps, och då är SC2 på ultra inte ens speciellt snyggt.

Att grafiken spelar roll är en jävla ursäkt för casuals och och mediokra spelare.

Suck, spelet heter inte "Titan" - Titan är bara projektets namn, precis som D3s projektnamn var Hydra.

Det är även ett nytt franchise, inga orcer, kanske.

Kikar man på Blizzards läckta roadmap är det satt till release ~2014 vilket betyder att om Blizzard ska följa sin egen trend (3år mellan tillkännagivande - släpp) torde vi se ett kungörande för spelet under BlizzCon 2011.

1