Inlägg av JRico

Inlägg som JRico har skrivit i forumet

Jag gillar om det är near future men utan laser vapen och flygande tanks då.
Om dom använder Boston dynamics robotar är det helt ok i mina ögon då dom redan idag testar sånt.

Vecka 17:s community information från CIG
Invictus Laumch Week 2951 börjar den 21 maj. Det är ett av dom största ingame eventsen? i Star Citizen och i år verkar som om vi kommer att få se insidan av en Javelin!
Det blir även ett free fly event i samband med detta. Ja, jag tittar på dig @ClockWise

Inside Star Citizen: Armor Bearer | Spring 2021
Orison och Armor står på menyn i veckans Inside Star Citizen.

Star Citizen: Calling All Devs - Theaters of War Update
Frågor och svar om Theaters of war.
Theaters of war är ett "combined arms" spelläge vars syfte är att finslipa alla slags strider i Star Citizen i 30-40min per match. (tänk Battlefield/Planetside)
Man kan göra något liknande i Star Citizen idag men det krävs en massa planering, väntande och en massa tålamod vilket gör att man ofta inte orkar mer än en eller två omgångar per kväll.

Skrivet av ClockWise:

Är galet sugen på att testa. Har varit inne och kikat i denna tråden flera gånger nu. Men jag har verkligen 0 kunskap om spelet, och dessutom två småbarn så tiden är oerhört knapp. Spelar No Man's Sky en del då och då, och tycker det är helt underbart med exploration och den öppenhet som finns. SC låter verkligen som om det kan vara något för mig Vi får se när bara!

En trolig free-fly närmar sig (i slutet av maj), passa på och testa då vetja!

Vecka 16:s community information från CIG
3.13 är äntligen släppt!
Se Asgards sammanfattning om vad patchen innehåller här.

Inside Star Citizen: A New Studio Appears | Spring 2021
Vi får lära känna några av dom som kommer att ansvara för Turbulents nya studio i Montreal. De kommer i framtiden bland annat att ansvara för att vi får fler solsystem. Vi får även en Sprint report.

Star Citizen Live Gamedev: FPS Level Design
Antoine, Andreas och Manuel pratar level design samtidigt som dom bygger live.

Road mappen
Roadmappen uppdaterades denna vecka med en hel del tillägg även om några skepp har tagits bort tillfälligt.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/star-citizen

Till sist lite bilder från 3.13

Vecka 15:s community information från CIG
3.13 är fortfarande försenad till Live men är nu öppen för alla på PTU.

Inside Star Citizen återkommer nästa vecka.

Till sist meddelades det att Citizen Con i år blir en helt digital historia.
Datumet är satt till den 9 oktober 2021

Star Citizen Live: Audio Team Roundtable
Phil, Graham och Bob från Audio Team diskuterar och svarar på frågor om programmering och inspelning av ljudet i Star Citizens Persistent Universe.

Tack vare streamern Sitarow så har vi lite ögongodis för er som gillar FOIP.

Det startar runt 13:23 och en 3-4 minuter framåt.
FOIP börjar verkligen ta sig.

Screenshot av Vash-Motorov

Vecka 14:s community information från CIG
Ingen 3.13 patch till Live ännu tyvärr. Samtidigt meddelar man att flera features som Ship to Station docking kommer i senare 3.13.x patcher.

Loremakers community questions
Författarna har svarat på 10 frågor om loren i Star Citizen som dom hittat på Spectrum.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/spectrum-dispatc...

Star Citizen Live: All About Alpha 3.13
Todd och Rich svarar på 3.13 frågor.

Road mappen
Denna vecka fick vi en rejäl uppdatering.
Den var så pass omfattande att man nu har uppdaterat progress trackern till Ver 1.0
Man kan nu söka och filtrera på det man är mest intresserad av.
I fortsättningen kommer man vid varje kvartals slut att publicera nästa kvartalspatch på roadmappen.
Med andra ord så kommer vi inte behöva se en roadmap med bara en eller två patcher i fortsättningen utan alltid 4.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/star-citizen

Den månatliga sammanfattningen för mars 2021
Samtliga avdelningar rapporterar vad man jobbat med i mars.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/180...

Till sist en sneakpeak på Orisons moln. Personligen ser jag fram emot Orison väldigt mycket.

Vecka 13:s community information från CIG
3.13 släpptes till Evocati, Subscribers och Concierge. Med all sannolikhet släpps den till Live under nästa vecka.
ISC har ett uppehåll till den 22 april.

Inside Star Citizen: A New Vision | Winter 2021
Uppehållet till trots så kom det en ISC video i alla fall?
Det kan ha med att göra att denna Torsdag inföll på den 1 april

Star Citizen: Calling All Devs - Refuel and Repair
Inget Star Citizen Live, istället bjöds vi på en Calling All Devs som handlade om Repair och Salvage.

Road mappen
En tillfällig uppdatering gällande det nya skeppet endast. (Aprilskämt)
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/star-citizen

Nytt skepp på ingång i Star Citizen.
När dom började snacka toaletter tappade jag det helt

Vecka 12:s community information från CIG
Patch 3.13 närmar sig release och om ni vill veta mer om patchen har Asgard medlemmarna med @anon_31000 i spetsen gjort en gedigen sammanfattning här.

Inside Star Citizen: Making Your Reputation | Winter 2021
Lär dig mer om kommande reputation systemet i Star Citizen.

Star Citizen Live Gamedev: Lore Builder - Gangs of Pyro
Man skapar bakgrunds storyn för två av gängen i Pyro, live.

Road mappen
Roadmappen uppdaterades denna vecka.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/star-citizen

Grymt bra jobbat!

Det är en intressant patch, själv väntar jag med spänning på nästa

Vecka 11:s community information från CIG
Månadens AMA handlade om Character Tech och ni kan läsa en sammanfattning här nedan,
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/180...

Inside Star Citizen: Weapon of Choice | Winter 2021
Denna vecka avhandlas FPS vapen samt asteroider.

Star Citizen Live Gamedev: Sense of Sight
Weapons Content Team visar och pratar 3D-modelering.

Nu skapade man ju inte Arena Commander, Star Marine och Theaters of War för att det skulle bli nån fristående utmanare till andra spel utan det är till för att kunna utföra en koncentrerad trimning av spelmekaniker för Star Citizen och Squadron 42.

Med dessa kan man hjälpa till och testa alla delarna utan att riskera reputation, crimestat eller vapen och skeppskomponenter i Star Citizen.

Skrivet av Nemo:

Ja, verkligen. Jag tycker det verkar lovande, Firesprite har ju erfarenheter av FPS sedan tidigare (jag tänker på VR-spelet The Persistance, finns även som vanlig icke-VR-version) så det ska bli spännande att se vad de kan åstadkomma i SC.

De har förresten rätt intressant historia:

Psygnosis (Amiga <3 😊 ) -> Sony Studio Liverpool -> Firesprite

Psygnosis? wow, det visste jag inte.
Snacka om nostalgilogga

CIG inleder samarbete med Firesprite för Theaters of War läget i Star Citizen.
Vid första anblicken kan man kanske tycka att ett Battlefield mode i Star Citizen är onödigt men alla som spelat Star Citizen vet hur "utmanade" bland annat nätkoden är när det kommer till strid.
Att förfina den här delen i ett separat mode är ingen dum ide då man slipper den fördröjning (Spawna, ta fram ett skepp, åka till den planet striden är) som uppstår när man dör i strid i Star Citizen PU idag.

Vi får bara hoppas att det här samarbetet fungerar bättre än det med Illfonic.

Man kommer att återuppta testningen denna helg men då för Evocati gruppen i första hand.
Källa: https://www.firesprite.com/news/2021/03/cloud-imperium-games-...

Vecka 10:s community information från CIG
Det blir mycket grönt då Stella Fortuna (St. Patrick's Day) firas fram till den 22 mars.
Nedan ses en video om just detta. Videon visar även Cyclone MT (den med missiler) som nu släpps i spelet.
Det finns även en del skins med grönt tema att köpa om man vill.

Inside Star Citizen: Driving Force | Winter 2021
Markbaserade fordon och en Sprint report avhandlas i veckans ISC.

Star Citizen Live: VFX Team
Teamet svarar på frågor om tekniken bakom en rad olika visuella effekter.

Road mappen
Roadmappen uppdaterades på Onsdagen. Läs en summering här.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/star-citizen

Skål tamejfan!

Kan bara instämma med alla andra, var lite orolig men det var proffsigt, man kunde ju tro att du inte gjort annat

Vecka 9:s community information från CIG
Månadsrapporten för februari damp ner på Onsdagen. Denna vecka är det som vanligt ingen uppdatering av roadmappen utan vi får vänta tills nästa vecka på den.

Inside Star Citizen: Cave Dwellers | Winter 2021
Utökad grottutforskning med skepp och fordon samt Mining verktyg står på menyn .

Star Citizen Live: Vehicle Tech Team
Man svarar på frågor om tekniken bakom en rad olika spelmekaniker.

Den månatliga sammanfattningen för februari 2021
Samtliga avdelningar rapporterar vad man jobbat med i februari.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/180...

Till sist en sneakpeak på kommande homesteads, väldigt Star Warsy.

Vecka 8:s community information från CIG
Denna vecka fick vi en uppdatering av roadmappen och Galactapedia.

Inside Star Citizen: On the Gun, Off the Trolley | Winter 2021
Ett bra avsnitt om Mounted guns och Push n pull samt en sprint report.

Star Citizen: Calling All Devs - Inventory Futures
En rejäl genomgång av hur man tänkt sig att inventory systemet ska fungera i både närtid och i framtiden.

Road mappen
Roadmappen uppdaterades denna vecka.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/star-citizen

Screenshot by Hasgaha.

Vecka 7:s community information från CIG
Påminner om att Free-fly eventet slutar på Torsdag.
Man släppte en Postmortem på Alfa 3.12 som ni kan läsa här.

Inside Star Citizen: Sky High | Winter 2021
En första titt på hur Orison kommer att se ut samt lite om slitage på alla prylar över tid.

Star Citizen Live: Landing Zone Content Team
En nostalgitripp med Landing Zone Content Team.

1. Hur många wipes uppskattar ni att det kommer ske innan release?
2. När kommer vi att kunna lägga till våra hyrda servrar till favoriter ingame? (det är lite drygt att behöva gå via Steam/View/Servers etc)
3. Planerar ni att införa så att vi kan se varandras markeringar på kartan? (kanske en speciell markeringstyp enbart för att visa alla?)