Inlägg av Tomas Helenius
Inlägg som Tomas Helenius har skrivit i forumet
Är priset det som drar ner betyget mest på Index? Hade kanske annars tänkt skaffa ett på en rea.
Det tekniska strulet, fingerspårningen och kontroll-layouten drar ner. Om den hade funkat perfekt hade jag haft mindre problem med priset.
Det ena utesluter inte det andra. Dom har visat vad dom har visat och jag tänker det jag tänker och spelet kommer bli som det kommer bli. För stunden ser det inte imponerande ut, tycker lilla jag.
Jag tolkade det som att du dömde ut det, men jag har ju haft fel förr. Jo, det är ju linjärt och ganska trångt. Men samtidigt är det ett Half-Life, så det ska och måste det kanske vara. Men men, tiden kan ju ha sprungit ifrån konceptet. Jag är då jäkligt nyfiken på att ta reda på det.
Du kan inte se likheten? Man går, nej förlåt teleporterar fram långsamt i en trång linjär korridor där fienden poppar upp som man får skjuta på. Verkligen framtiden detta. 10/10
Man kan döma ut det nu, eller så kan man vänta tre veckor och testa eller läsa recensioner och sen fälla domen. Jag väljer det senare.
Är det enbart pga att folk blir yra i huvudet man väljer att ha teleportfunktionen? Jag hade nog hellre glidit runt själv som vanligt, tror jag iaf. Det blir väldigt hattigt och känns som att vi backat 20 år tillbaka i tiden till peka-och-klicka-äventyr som X-files eller urban runner.
Det är förmodligen ett av flera alternativ. PSVR-liret Farpoint gjorde det riktigt bra: man kunde välja flera olika sätt att vrida och förflytta sig, och efter några timmar hade man vant sig och kunde köra som vanlig shooter med spakförflyttning. Jag hoppas HL Alyx har något liknande.
"Originalet var inte det slutliga spelet."
Skulle ni inte kunnat utveckla detta med åtminstone en mening?
Menar ni att storyn fortsätter bortom originalversionen?
"Final" var inte final.
Dörren är självstängande och går inåt. Gurra?
Allt är alltså mitt fel.
Ja, om du med "allt" menar "en liten del".
Den 3:e april*
Tack! Jag rörde ihop det - skrev "mars" först, innan jag såg att vi skrivit 4 april i releaselistan. Ändrade där och fick tydligen härdsmälta när jag skulle ändra i nyheten...
Hur kan man palla spela en linjär korridorshooter flera gånger? Vad får du ut av att spela mer än en gång, går det att förklara? 🤔🙂
Portal 2.
Nä, men de är kanske lite barn av sin tid.
Diablo 3 hade inte heller något endgame vid release. Och fick 4/5 av FZ. Lite orättvist.
Det är betydligt mer än bristen på endgame som gör att Wolcen får lägre betyg. Och det är en tvåa fylld av hopp om förbättringar med tiden.
Mm, kommer ifrån ett företag som om de hade haft möjlighet hade de tagit betalt för varje gång du startade spelet som ett jävla flipperspel.
Sen så självklart så kan spelare säga dumma saker men kom igen, i alla sporter jag har deltagit i så har folk alltid varit kaxiga, sagt "dumma" saker till varandra när man har spelat, däremot efteråt så har man skakat hand och lämnat utan några som helst problem. Sen får gärna EA visa vad det är han har sagt och hur han har hotat EA anställda så kanske man kan lita på dem, men jag antar att de aldrig kommer göra det.
De skriver "abuse", vilket översatt inte syftar på "missbruk" som beroende, utan på att spelet används på fel sätt.
Men oavsett EA:s lootlådor och annat så gör de väl rätt i att försöka stoppa kasst beteende hos spelare? Jag personligen har svårt att se varför det ska vara okej att bete sig som ett arsle i sport eller på nätet, även om man blir sams sen. Vad är poängen liksom? Ja, jag fattar att man blir upprörd, men nånstans får man försöka behärska sig. Och även om man säger saker i stridens hetta så blir man i många sporter utvisad eller avstängd om domaren hör det.
Nån som kan hitta nån info om det finns nåt extremt nybörjarläge. Som jag minns det klarade jag inte ens demotestningen i det tidigare spelet. Det var helt enkelt för svårt.
Och är det inte bra att spelet kommer till XBOX också, eller?
NDA gäller som sagt, men om vi pratar rent generellt så brukar flygsimmar ha massa frivilliga hjälpmedel, och med alla såna påslagna brukar man kunna flyga med mus/tangentbord eller gamepad.
Tenzing Hillary Airport <- jag ser fram emot att landa på den med en Antonov An-225
Haha. Kom ihåg hjälmen.
Kommer alltid att tänka på något motorcross-spel som jag körde demot på från en CD-gamer, någon gång precis i början på 2000-talet om jag inte minns helt fel. Minns inte vad det hette och det var nog ingen höjdare egentligen MEN, spelet hade en primitiv ragdoll-fysik på karaktären när man flög av (benen klippade in i varandra etc. men man slungades runt som en riktig jävla trasdocka). Detta är första gången jag kan minnas att jag såg det i ett spel och jag och en kompis spenderade timmar med att bara göra "balla krockar", flera år innan det dök upp i något annat spel (vad jag känner till åtminstone).
Motocross Madness?
Spel som var före sin tid
I denna tråd berättar vi om spel som varit väldigt tidiga med något, stilbildare som släpptes innan dess genre eller särdrag blev populära. Typ GTA 3, om det inte vore för...
Hunter, ett open world-spel i full 3D där man hade en gigantisk övärld att utforska. Man kunde plocka upp vapen och utrustning man sprang på, och förflytta sig med simning (inte skitkul), bilar, båtar, tanks, helikoptrar, ambulanser... I ett spelläge skulle man hitta och avrätta en general, och det fanns ett par andra jag inte riktigt minns vad de handlade om. Mest blev det att kuska runt och upptäcka saker.
Det hade alla grundbultar för dagens open world-, sandbox- och 3D-actionspel, tio år innan Rockstar släppte GTA 3. Vilket är 19 år sen. Och det var nånstans när open world började bli stort för 10-20 år sen som man förstod hur långt före sin tid Hunter var. Ett fantastiskt lir, släpptes 1991 till Amiga och Atari ST.
Gameplay:
Spelet har ju dock 18års gräns. Så det fetstilta är ju i stil med "Barn kan surfa på porr på familjens dator - föräldrar gör inget åt det". Köper du RDR2 åt ditt barn eller låter ditt barn lira RDR2 så är det ditt fel som förälder, inte utvecklarna. Men så klart kommer föräldrar kasta skit på Rockstar om de kan, framförallt i USA där de kan vinna många miljoner på stämningar.
Spelet rekommenderas från 18 år, varken USA eller EU förbjuder yngre att spela. Men ja, det är föräldrarnas ansvar. Men för rubriksättare spelar det mindre roll om barn spelar sexmoddar eller ej, om de kan göra det har man en rubrik. Vilket jag som sagt tror Take-Two och Rockstar vill undvika genom att styra vad som görs med deras varumärke.
I ett spel fyllt av vapen, rån, ond bråd död, överlagt mord och som dessutom är rekommenderat för vuxna, så blir rockstar/t2 kränkta av lite avklädd närhet.
Naket är känsligt, och Take-Two och Rockstar tillåter såna här moddar kan det leda till rubriker i stil med "Minderåriga kan ha sex i Red Dead 2 - spelföretaget gör inget åt det". Då svärtas företagens namn för att de inte värnar om hur deras produkt används. Nu får de istället skäll för att vara kontrollerande, men jag gissar att de föredrar det.
Dvs Valve har nu tjänat 130 miljoner kr bara på att sälja the witcher 3.
Och CDPR:s spel har visats för potentiellt 90 miljoner aktiva Steam-användare.
Har nästan längtat ihjäl mig efter det här spelet. Men priset? 500 spänn för early access? Efter att de har försenat hela projektet i bortåt tio år? Känns ganska...girigt.
Försenat är det väl inte? Det har tagit snart tio år, vilket är jäkligt lång tid, men försenat är ju ett spel först när det missar ett utlovat releasedatum.
Sweclockers bild, arg-heten, han är så arg så jag blir rädd, 10/10.
FZ, han vill mest gå hem, han tappade nintendot i marken, 2/10.
Försök bättre nästa gång.
Kthnxbye...
Kenneth, är det du..?