Det har varit en sorgens vecka för alla som gillar #Warhammer Online: Age of Reckoning. Efter december månad löper Mythic Entertainments licensavtal med Games Workshop ut, och de valde att inte förnya det. Som ett resultat har det fem år gamla spelet nu gjort resan till mmo-himlen där det gankar noobs bland molnen, tillsammans med #Tabula Rasa, #City of Heroes och #The Matrix Online.

Men den före detta anställda Andrew Meggs vill inte att Warhammer Online ska sluta där. I ett blogginlägg förklarar han att det finns ett singleplayer-läge i spelet som enbart utvecklarna själva kunde aktivera. Det finns inget som helst gameplay i spelläget, utan man flyger omkring som stålmannen och kan titta på de många fina miljöerna i världen.

Han tycker att utgivarna #EA borde släppa lös den här versionen till allmänheten, så att fansen får ett lättillgängligt verktyg vid de tillfällen de känner sig nostalgiska och vill gotta sig i gamla minnen. Det kan även vara ett bra tillfälle för framtida spelutvecklare att titta på vad den här tidsepoken hade att erbjuda.

Läsa hela inlägget

Hade roligt med det då det släpptes, hoppas på att det någon gång kommer ett riktigt bra Warhammer MMO som också är stämplat "mature" för dess lore är grymt brutal. 23/12 tkr det borde vara lag på att efter 10 år eller något så släpps alla source codes etc till allmänheten. Detta är såklart bara om spelet inte längre är tillgängligt. 23/12 RIP in pieces, ja. 23/12 Rest In Peace in pieces? Du borde testa Dark Age of Camelot. över 10 år gammalt och fortfarande det bästa MMOet i drift. Om du gillade RvR i WAR kommer du älska den i DAoC där den är 10 ggr bättre. 23/12 Ballaste PVP-orienterade spelet jag kört till dags dato. Spenderat otaliga timmar i massiva strider med allmänt skönt röj. Dock ett klassiskt fall av bortkastad potential då det kunde ha blivit så mycket mer med rätt personer bakom spakarna. Verkligt... 23/12 Nej dom borde inte bevara detta spel. Satsa på att göra ett nytt Warhammer istället. Denna gång så kan dom ju göra spelet bra också. Det är en fördel. Fanns en hel del bra saker med spelet men det fanns betydligt fler dåliga saker. 23/12 Riktigt roligt MMO som förstördes av ability delay och fruktansvärd character responsiveness. Kändes som att spela med hög latency hela tiden. Synd att nästan inget annat MMO än WoW har lyckats med detta. 23/12 Ett riktigt bra MMO som ett gäng enfaldiga utvecklare lyckades flumma bort totalt... RIP in pieces. 23/12 Roligaste pvp spel jag någonsin spelat! och nu har jag nästan testat alla känns det som :/ fy fan för företag som kastar bort en sån guldklimp. 22/12 Vad jag inte fattar är varför ingen(Games Workshop) inte har kopierat "Wizards of the Coast" och gör ett "Warhmmer Online" med exakt samma koncept och betalmodell som Magic Online... ? 22/12
Skicka en rättelse