Ett särdeles ambitiöst fan bygger original-Diablo med hjälp av Divinity-motorn.

Om du korsar sommarens stora överraskning #Divinity: Original Sin med helvetiska #Diablo får du, givetvis, Diablo: Original Sin. Och den korsningen är inget annat än det första stora mod-projektet från Reddit-användaren docalypse, en nytolkning av #Blizzard-klassikern från nådens år 1996.

– Jag påbörjade projektet för fyra dagar sedan när jag fick ett infall att testa Divinity-motorn och jag upptäckte att jag verkligen gillade den, berättar han på Reddit.

På bara fyra dagar har docalypse med hjälp av verktygen från Divinity lyckats bygga upp den dunkla byn Tristam från Diablo. Ett fylligt galleri på hur resultatet blev ser du här.

Och docalypse fick uppenbarligen blodad tand. Nu ämnar han att expandera sin upplevelse med 26 kartor under staden, komplett med Hellfire-nivåerna, quests, fällor, co-op-pussel (japp, det blir co-op, men du kan också styra ditt eget sällskap), dialoger, musik från Diablo och uppföljaren, nya fiender, ny magi, en kolevel (såklart!) och en hel del annat. Hela listan med vad som ska vara med (och inte) hittar du här.

När Tristram och första nivån därunder är färdigställda kan vi räkna med ett demo.

Skicka en rättelse