Därför får du vänta två månader längre på Windows-versionen av GTA V.

Univresum återgick till balanserat läge när #Rockstar förra veckan slutligen försåg pc-, Xbox One- och PS4-versionerna av #GTA V med releasedatum. Nästan. Det skevar fortfarande en aning av faktumet att pc-upplagan får vänta till 27 januari, medan konsolspelarna får lira redan den 18 november.

Många, inte minst nämnda pc-spelare, undrar varför, och Rockstar har levererat ett "därför". Fast det är en förklaring av standardmodell 1A, nästan helt utan detaljer. Man behöver mer tid för att polera det till så gnistrande skick som möjligt. Eller med deras egna ord:

We're glad to see so many of you are excited for the upcoming release of the new versions of GTAV and we look forward to sharing more details with you soon. We are also incredibly excited to be bringing GTAV to the PC, but the game requires a little more development time in order to ensure that it is as amazing and polished as possible. Please do stay tuned as we reveal new features and information about all the new versions in the weeks ahead.

När vi frågade er FZ-läsare vilken version av nya GTA V ni helst spelar, svarade över 71 procent att de föredrar Windows-versionen. Låt oss hoppas att femman blir en särdeles välkodad historia så att både universum och våra kommentarsfält hamnar i balans.

99% av PC spelare kan nog ändra inställningar i settings ;) man kanske t.o.m ändrar upplösning om man känner att man vågar 17/09 Kommentatorsfälten är indeed icke i balans, Tompa. 17/09 Recommended var en 4 kärnig cpu. Majoriteten hade inte det och klagade. Men det är väl inte rättvist? En del kunde få spelet att flyta på sämre datorer än recommended men krävde lite jobb med att sänka inställningarna i spelet till en bra nivå. Att få... 17/09 Det jag menar är att jag kunde trycka in rätt feta effekter utan att spelet för den sakens skull gick under 60 FPS. Det gjorde ingen skillnad om jag körde på låga eller höga grafikinställningar - jag fick ändå fulla 60 FPS med samma till synes slumpmäss... 17/09 Länken menar i princip att GTA IV på pc var väldigt grafiskt avancerat för sin tid, och att det flöt bra (eller gick att få att flyta bra) utifrån de förutsättningarna. Det kan säkert stämma. Men för den absoluta majoriteten av köparna är det inte samma... 17/09 GTA 4 var första spelet som kunde nyttja 4 kärnor av en cpu på ett vettigt sätt. Det är inte många spel som kan nyttja hårdvara på samma sätt även idag. Öppna länken och läs första delen så förklarar det rätt bra varför spelet är bra optimerat. Kan du... 17/09 Om ett spel kräver proffskunskap och högpresterande hårdvara för att få flyt på, då är det inte "BRA optimerat". Det du talar om är att det gick att få GTA IV att flyta bra, vilket är nåt helt annat. Jag menar, vad kallar du ett spel som flyter bra med... 17/09 Hur har du stabil fps som inte går under 60 och samtidigt drops under? 17/09 Pfft! Jag har testat spelet på tre generationer datorer och ingen av dem har lyckats köra spelet smärtfritt. Nu har jag en i7 4770K, två HD 7750 i crossfire, 12 GB RAM och en Samsung 830 SSD. Ändå är spelet fyllt av microstuttering vid till synes slumpm... 17/09 Om spelet fungerar bra med den rekommenderade hårdvaran och de rekommenderade inställningarna så kan det anses vara bra optimerat. Fungerar det dåligt vid dessa så är det dåligt optimerat. 17/09
Skicka en rättelse