Efter det strålande mottagandet för #The Witcher 3 i våras råder det få tvivel om att #CD Projekt kommer kunna räkna in en och annan GOTY-utmärkelse när spelåret 2015 sammanfattas. Men också försäljningsmässigt går det riktigt bra.

Studion meddelar i en färsk finansrapport att det såldes 6 miljoner exemplar av The Witcher 3 de första sex veckorna (från premiären den 19 maj till den 30 juni). Som jämförelse tog det originalspelet #The Witcher sex år att säljas i lika många exemplar. Fast å andra sidan är det pc-exklusivt och hade inte marknadsföringsdraghjälp av två mycket välkända föregångare.

Studiochefen Adam Badowski kommenterar framgången på typiskt CD Projekt-manér: han försäkrar fansen att man fortsätter jobba för att ge fansen det de vill ha.

One could think we have six million reasons to be happy and that’s it. We do, but that number is also a big responsibility and I want everyone to know that we, as a studio, realize that. For us, all your high praise, all the positive reviews, are also an obligation -- we’ve made a really good game but there’s still a long road ahead of us. Everyone here in CD PROJEKT RED is really attached to their work and how you, the gamers, perceive it. RED is full of artists, wild dreamers and people crazy about what they do (and sometimes just plain crazy). We lose sleep over that particular colour the sun has when it sets over Velen, and argue over arranging the furniture in a house the majority of gamers will probably never see. We’re not the kind of people who are easily satisfied and we always strive for more. I’d like you to know that.