I januari släppte #Capcom en högupplöst nyversion av det första #Resident Evil-spelet, med stor framgång och försäljning som resultat. Något som förstås stimulerat företagets intresse för att ta fler gamla godingar in i samtiden. En remake av Gamecube-spelet #Resident Evil Zero utannonserades i våras, och efter Tokyo Game Show kan vi nu spana in gameplay från det nygamla äventyret.

Spelet, som även fick en version till Wii, handlar om polisen Rebcecca Chambers och soldaten Billy Coen och utspelar sig innan händelserna i det första Resident Evil. Nyversionen släpps till Playstation 3, Playstation 4, pc, Xbox 360 och Xbox One nästa år.

Alla ni som klagar på kontrollerna. Har ni ens testat dom gamla re spelen i mer än 1 timma? Det tar typ 30min att komma in i men sen är det sjukt bra kontroller art använda. Och ni som säger att det är läskigt för kontrollerna aå undrar jag om ni har... 22/09 Nu är egentligen inte tank-controls gjorda för att ge spelaren sämre kontroll, det var snarare en lösning för att få lov behålla de läbbiga kamera-vinklarna och ändå ha ett spel med konstant kontroll. Project Zero har inte tank-controls, men det har kam... 21/09 Det är skrämmande på ett sätt som nya spel inte är det på. Nya spel är basically walking simulators med lite eller ingen gameplay där det är som du åker på en åktur fylld med en massa jumpscares här och där. Resident Evil-spel och äldre skräckspel verkl... 21/09 Nu när man ser det så långt efter så fan vad slött spelet är. Alltså att gameplay designen är uråldrig. Estetiskt är det snyggt men usch vad slött. Det kanske funkade 1996 när Resident Evil dök upp på PS men nu platsar inte riktigt "tank"-designen 21/09 Du hade haft en poäng om du... eh... hmm... vad exakt menar du med att Resident Evil årgång 2002 skulle vara dåligt designat? Det är som sagt det definitiva survival-horror spelet som många håller som mall för hur man skapar atmosfär och en känsla av... 21/09 Fast det är ju inget fel på kontrollerna herregud, har säkert sprungit igenom remastern 100+ ggr för att lösa alla achivements & speedruns utan minsta problem. Inte fan är kontrollerna ett problem. Kör man däremot med det nya ogenomtänkta noob-schemat... 21/09 Så vad du menar är att om de lägger in att med jämna mellanrum att kontrollen slutar fungera för att fingera stress/panik så är det ok? Random mappas knapparna om (vilket faktiskt hände i Alone In the Dark), men det är en del av upplevelsen? Jag är inge... 21/09 Så frustrerande kontroller är det just för att höja känslan och därmed är det inget fel på dem? Herregud vilken dålig ursäkt :D 21/09 Nja, ni är ute och cyklar. Vill ni ha rena skräckspel ska ni nog titta åt ett annat håll. Visst "Survival Horror" genren som enligt mig och många andra inte kan bli mycket bättre än REmaken av det första RE-spelet från 2002 är själklart inte för alla.... 21/09 Har bara lirat 4-5 av dem, men enligt mig så är dem första mer skräck/pussel och på senare tid har det blivit mer action imo, åtminstone en mindre kuslig stämning. 5an tex, det är ju i stort sett bara ren action vad jag vill minnas. 20/09
Skicka en rättelse