Playstation 4-versionen av #Firewatch fick inte någon lysande start, med framerate-trassel för många spelare. Trots det har många uppskattat det vackra äventyret där man träder i rollen som brandutkik i Wyomings vildmarker. Utgivarna Panic avslöjar exakt hur många digitala kopior som sålts i ett blogginlägg.

Runt 500 000 sålda exemplar blev resultatet till Playstation 4 och pc efter första månaden. Utgivarna fick tillbaka hela sin investering på blott en dag. Med andra ord kan vi notera ännu en indieframgång på kort tid. Senast rapporterade vi att Harvest Moon-inspirerade #Stardew Valley sålt i imponerande 425 000 exemplar.

Är du nyfiken på Firewatch rekommenderar vi vår recension av spelet.

Underbart, det ska bli mig ett nöje att köpa det här framöver och avnjuta när tiden infinner sig :) 21/03 Okej. 21/03 Trevlig hyperbol, medan du håller på med det så fortsätter jag att spela riktigt spel istället för just walking simulators. 21/03 Overkligt vackra är väl en överdrift, men men.. :D 21/03 Spelet är kort, extremt linjärt och ganska tomt. Man får aldrig se huvudpersonerna på nära håll och slutet avspeglar motorns svagheter. Späningen som byggs upp till nästan skräcknivå faller ganska platt, storyn ligger som ett lager på en skogspromenad... 21/03 Det är ingen hiking simulator som några beskrivit det som, alls, i en simulator skulle du te.x kunna hoppa över 30-40cm hinder, du skulle även kunna falla mot din död (här har man valt att ha osynliga väggar så man alltid är säker).. Jag tyckte spelet... 20/03 Bara för att man brister när det kommer till att se vissa tings värde, så betyder inte det att värdet inte finns. Tacka gudarna för det, annars hade vi inte haft elektricitet, rymdraketer, internet, m.m. Kul och se att du åtminstone försöker. 20/03 Jag förstår vad du menar och det vore nog inte en lämplig ide att införa utmaningar & problem som skapade en svårighets eller uthållighets barriär i spelet. Fast grejen är ju att det finns en sån mängd olika sätt att förstärka interaktiviteten i spel... 20/03 Nu har jag bara sett spelet spelas. Men jag får lite känslan av att det inte finns några utmaningar för att man vill inte att folk ska fastna i något steg, det skall flyta på med en jämn takt. Men gameplayloopen som hade med att transversera landskapet... 20/03 Tycker det verkar som mycket av upplevelsen ligger i att reflektera över händelserna och karaktärerna när man klarat ut det. Vill definitivt se mer sånt här i framtiden, även om det inte faller alla i smaken kanske. 20/03
Skicka en rättelse