10tacle Studios håller för tillfället på att arbeta med det episka fantasy-spelet #Elveon till både PC och Xbox 360. Spelet ska, enligt utvecklarna, bjuda på snygg grafik och en fängslande atmosfär, detta med hjälp av Unreal 3-motorn. Lanseringsdatumet för titeln är ännu inte fastställt, men inom en snar framtid bör spelet finnas i butikshyllorna.

hah, det had jag faktiskt ingen aning om. Det finns då ingen annan förklaring än att EA's förfäder haft ett finger med i spelet ;) Nä men man blir ju "lätt" imponerad av den siffran. 20/07 hehe...Guinness rekordbok nämner just Picasso som den den konstnär som skapat flest verk. ;) 20/07 Hälften av tiden säger du. Usch... skrämmande att behöva kompromissa bort så mycket tid. Du Picasso... måla snabbare. Här skall det tjänas pengar! Skit i detaljerna... Jaja det gör inget att ansiktet är snett ;) tack för infon :) 20/07 På många företag anpassar man sig efter vad 3d-grafikern hinner producera, det är ju varken önskvärt att hamna på undermålig kvalitet eller att lägga ner för mycket tid och göra finare än vad som är absolut nödvändigt (att undvika det senare skulle jag... 17/07 stellanj: Jag är nyfiken på inom vilken tidram en spelkaraktär (soldat exempelvis) skall vara klar med textur och underliggande "maps". Hur pressat är schemat för just det arbetsmomentet? Antar att det varierar beroende på vilken modell det är och detal... 17/07 Jag tänkte svara, "det är färdigt när man ser spelet på butikshyllorna", men sen kom jag på mig med att det inte heller var sant. ;) ...Men vi grafiker har det nog ganska bra när det kommer till att kunna släppa saker och gå vidare - jag skulle bli gans... 17/07 Jag jobbar med spel nu och talar väl mest ur egen erfarenhet samt om saker jag hört från folk som jobbar inom film. Inom spel har man vanligtvis inte lyxen "det är färdigt när det ser bra ut". Jag menar inte att det är så på alla filmbolag och cg studio... 17/07 Hela min poäng var att dessa tekniska begränsningar håller på att suddas ut, och att man inte länge till kommer att kunna skylla dålig grafik (och verkligen inte dålig design!) på dessa. Jag håller dock fast vid att de duktigaste grafikerna sitter i fil... 17/07 Det där stämmer faktiskt inte. Grafiker vandrar både mellan film och spelgrafik, och det är inte direkt så att datorspelsgrafiker har ett mer pressat schema, folk inom specialeffektsindustrin får för det mesta jobba mycket hårdare och mer stressat. Fram... 17/07 Ja. Du som själv gör riktigt fina saker (på fritiden iallafall) måste väl hålla med om att det finns en betydande skillnad mellan grafik som är ful p.g.a. tidsbrist och grafik som är ful p.g.a. fumlande grafiker? 17/07
Skicka en rättelse