I mars förra året blev stora delar av personalstyrkan hos #Carbine Studios av med jobben, och vi började fundera på om det var början på slutet för mmo-spelet #Wildstar. Många månader senare är spelet fortfarande här – det har uppdaterats och fått en Steam-release. Och snart blir det ännu mer material.

Nästa månad släpps Power of the Primal Matrix. Det är en uppdatering som Carbine själva beskriver som massiv och som bland annat låter dig vidareutveckla din karaktär efter att du nått leveltaket på 50. Detta genom att samla så kallad primal essence genom att ägna dig åt pve, pvp, dagliga uppdrag, kontrakt och annat. Med primal essence går det att sätta ut poäng för att låsa upp nya klassförmågor.

Patchen kommer också med möjligheten till difficulty scaling. Det innebär att man kan köra dungeons med tuffare svårighetsgrad, samt "skala ned" sin höglevelkaraktär för att spela låglevel-material med vänner. En ny dungeon och en ny expedition ska introduceras i samma veva.

Läs mer om förändringarna och nyheterna på officiella sajten.

Det hänger väl mycket på vilken server man väljer, förutom något enstaka område på utkanten av kartan så hade jag alltid någon eller några i närheten som bankade på samma fiender, tyckte det var ganska lagom balans då jag hatar att behöva stressa över... 16/01 Jag och några polare var på jakt efter ett bra MMO för något år sen. Vi snubblade över Wildstar. Men bara efter några timmars spelande insåg vi att de det var riktigt lite folk som spelade. Körde i två dagar, stötte inte på någon annan spelare under den... 09/01 Får testa för skojs skull och se hur det fungerar nu. 09/01 I Wildstar får jag bara drops när man tittar igenom rök. Tycker det funkar bättre i 4k än WoW. 09/01 Förvisso men tycker det är värre i Wildstar. I WoW så är det egentligen bara storstäderna som får FPSen att gå ner. Tex Crossroads eller Bradenbrook påverkar iaf inte min FPS överhuvudtaget men i Wildstar räcker det att du träffar på mer än 10 npcer så... 09/01 grymt roliga bossfighter i det spelet, men förutom dem så var det väldigt tomt dessvärre. Bra humor också 08/01 Spelet var rätt tungt. En del group quests var svinigt svåra vid låg level. Nu efter det blev f2p testade jag och några vänner spelet igen och det är mycket enklare nu. Inte nog med att man levlar mycket snabbare så får man även bättre loot och i stort... 07/01 Testade detta litet tag, tycker de var helt okey. Men spelade Tera just då och ansåg att de var mycket bättre. Kanske dax att testa detta igen. 07/01 Nu spelade jag visserligen inte förrän det blev free to play förutom nån timme under den stängda betan men jag kände aldrig att det var någon grind eller att något var för svårt, kanske för att det var roligare game play, kanske för att spelet har en... 06/01 Striderna ja men när spelet släpptes som ansåg Carbine att hardcore innebar att man behövde grinda 10h om dagen minst för att ens kunna göra första endgame dungeon. De ansåg att hardcore inte bara innebär att bossar ska svåra vilket var jättekul men ock... 06/01
Skicka en rättelse