Så svår att Naughty Dog gömde den.

I det allra första Crash Bandicoot-spelet finns det en bana som heter Stormy Ascent. Den skulle dykt upp framåt slutet av spelet, men visade sig bli så svår och lång att utvecklarna Naughty Dog gömde den från allmänheten. Det enda sättet att spela banan var att använda fuskkoder.

Nu kan vänner av tuff utmaning och oförlåtande speldesign testa banan i Crash Bandicoot N Sane Trilogy. Detta genom att tanka hem den via Playstation Store. Den är kostnadsfri fram till 19 augusti, därefter hamnar prislappen på 3 dollar (25 kronor).

Under en paneldiskussion på Comic Con-mässan berättade Stormy Ascent-skaparen Taylor Kuroski hur det kom sig att banan blev som den blev:

"I was new to games and game design back then. I didn’t have a great understanding of a difficulty curve. This level was so close to the end of the game and, you guessed it, it ended up being insanely difficult."

Banan var tydligen så svår att till och med Kuroski hade problem att klara den. Anledningen till att den fick vara kvar på skivan i dolt tillstånd, istället för att plockas bort helt, var tidsbrist.

Via Vg247.

Tack till Westrr för detta #nyhetstips!
Skicka en rättelse