Åtgärder vidtagna, vill bli väldens bästa företag att jobba hos.

Varken Anthem eller Mass Effect: Andromeda levde upp till förväntningarna på spel från de forna rollspelsmästarna Bioware. Nyligen grävde Kotaku i orsaken, och i en omfattande artikel uppgavs usla arbetsförhållanden, interna konflikter och dålig ledning ligga bakom.

Nu medger studions ledning att kritiken stämmer. I ett brev till personalen som Kotaku fått tag på säger Casey Hudson, general manager, att problemen är verkliga och att man ger högsta prioritet åt att lösa dem.

The article mentions many of the problems in the development of Anthem and some of our previous projects. And it draws a link between those issues and the quality of our workplace and the well-being of our staff. These problems are real and it’s our top priority to continue working to solve them.

Hudson säger att man redan vidtagit flera åtgärder för att få bättre struktur, tydligare mål, en behagligare arbetsplatskultur. Detta tillsammans ska minska den extrema crunch-press som personalen utsatts för vid flera av de senare Bioware-spelen. Och man tänker vidta fler åtgärder framöver. Målet är att skapar spel som lever upp till förväntningarna, på en arbetsplats som är en av de bästa i världen.

I’m committed to getting us to a place where we are delivering on the highest expectations for BioWare games, through a work environment that’s among the very best in the world. With your help, we will get there.

Ingen dålig ambition. Låt oss hoppas att de lyckas, både för de anställdas och oss spelares skull.

När det gäller flygandets vara eller inte vara, så tror jag inte att jag är ensam med att åsikten att det är en av de få sakerna som faktiskt är bra i spelet. 08/04 så sant, håller med helt Så sant.... 07/04 Sist jag hade riktigt kul och la ner många timmar i ett BF så var det Bad Company 2. EA var ju redan med i leken då vilket började märkas men har gått snabbt utför sen dess, roligaste kampanjen jag spelat i ett FPS också. Synd att EA ska få fördärva stu... 07/04 @HaZe303: I agree totally. Jag är alltid första killen som kritiserar "Nuförtidens - Battlefield", till fanboysens stora misstret. Och vi lär väl vara en snarlik ålder av att döma på registreringsdatum, och att BF1942, BF Vietnam och speciellt BF2 också... 07/04 @zumo: DU låter väldigt bitter mot EA, men ditt sätt att hantera Biowares framtid, låter väldigt likt EA´s företagsmodell, ah hell, deras levnads modell, använd det som funkar, använd det tills det slutar funkar, när det slutar funka kasta iväg det, och... 07/04 Du missuppfattar, självklart är det pinsamt uselt att inte kommit längre med den tiden och pengarna men jag pratade bara ur spelets synpunkt, spelet är inte klart. 06/04 Bioware är det mest tragiska fallet av spelstudio under senaste 20 åren. De flesta med lite vett och etikett har väl rört sig vidare vid det här laget, till Obsidian, och motsvarade. Tagits in som konsulter till andra titlar av studios. Frågan är hur... 06/04 Nej HERREGUD, dom kan mena allvar, för ingen annan har ju märkt hur ett spel bolag som i sisådär 20 år har gjort spel som dom flesta inklusive jag, trodde aldrig man skulle bioware i trubbel, dom var liksom på samma nviå som DICE (innan Ea), dom kunde... 06/04 Tidigt? EA hade betalat Bioware i 6 år redan. Gillar inte EA heller men kom igen, vem som helst hade blivit less på att skjuta in pengar i ett företag där de verkar sitta med tummen i röven år efter år. 06/04 Jooda, igår om Microsoft: https://qz.com/1587477/microsoft-investigating-sexual-harassment-claims-overlooked-by-hr/ Naughty dog har också talats mycket om. Nintendo är väl den enda jag jnte hört/håller reda på. 06/04
Skicka en rättelse