Patch 1.05 kommer med nya samurajval.

Ghost of Tsushima har blivit en succé hos både kritiker och spelarna, och nu har Sucker Punch släppt en ny patch som tar spelet åt två olika håll; samuraj-aj eller samuraj-light, om du så vill.

"Lethal" är vad det låter som, med mer aggressiva fiender, svårare att parera och väja undan, och Jin upptäcks dessutom snabbare. Fiendehuggen är dödligare men det är lyckligtvis Jins också. Läser man mellan raderna låter lethal som ett mer realistiskt läge för samuraj-aspiranter.

Emellertid introducerar man också strider med "lägre intensitet". Målet med dessa är att bibehålla känslan i Tsushima-striderna men samtidigt ge dig mer tid att andas. De flesta attacker går numer att blocka, fienderna avbryter sina attacker när du skadas och när du läker dina sår med "resolve" går motståndarna inte till attack. Smygandet i buskarna blir också mer förlåtande.

Med andra ord: alla samurajer ska med, oavsett om de är "samulight" eller dödligt vassa. Ghost of Tsushima belönades med en finfin fyra i betyg när vi recenserade spelet tidigare i juli.

Ghost of Tsushima vågar ta tid på sig. Det har ingen brådska och letar sig sakta in. Med tiden blir du ett med berättelsen, smälter samman med kontrollerna, och sveps iväg med vindarna.

Skicka en rättelse
haha det gjorde jag med då man jaga lite platinum med :P 29/07 Japp. Jag körde själv med utstyrseln som gjorde det lättare att hitta artefakter mm. Då får man varken mer liv eller att man skulle tål mer stryk, göra mer skada eller andra stridsbonusar. Var ju ett sätt att göra spelet lite mer utmanande. 29/07 Lättare var allt att ta i. Det här spelet är sanslöst lätt redan. Man blir overpowered väldigt snabbt och även på hard så blev spelet mer som ngt normal iight efter ett tag, tyvärr. 28/07 Låter som ett fall av git gud. 28/07 Kameran i spelet är precis värdelös. 98% av gångerna jag dör så är det på grund av att kameran inte hänger med i striden som man förväntar sig så det blir ett evinnerligt panorerande med kameran, vilket i sin tur resulterar i att man blir huggen i rygge... 28/07 Har du något exempel på något spel som inte har artificiell svårighetsgrad? Det är ju spel (skapat av människor) vi pratar om, eller? Dark Souls är väl svårt pga sirapssega kontroller lika mycket som Contra svårt för att du dör av ett skott? Mest nyfike... 28/07 Håller med, svårighetsgraden är artificiell då man främst dör av de sirapssega kontrollerna snarare än fienderna man ställs inför. Deras rörelsemönster är ungefär lika avancerade som Papu Papu i Crash Bandicoot. :) 28/07 Kört på hard sen början, absolut utmanande och man pressas till att använda alla stances till fullo. Känns inte överdrivet svårt heller, duellerna dog jag på en hel del dock. 28/07 Alla försöker attackera när det är strid. Däremot är de rätt stendumma, går du in i ett hus så kommer de fastna i dörren och bli förvirrade så du lätt kan hugga ihjäl dem. Även stealth är de dumma och har en väldig smal kon framför sig de ser, verkar... 28/07 Håller med. Ska dock tilläggas att dom av mina äldre släktingar som spelar nu, de höll på med både Commodore, Atari och Magnavox för länge sen och har nu fått lite revival med nya konsoler. Speciellt när RDR2 kom eftersom det är en story och setting som... 28/07