Det återstår lite drygt 1,5 månader innan släppet av Cyberpunk 2077, utan tvekan det mest hajpade spelet på många, många år. Det har redan försenats två gånger och nu tvingas de anställda till en extra arbetsdag per vecka för att hinna klart.

Uppgifterna kommer från branschsniffaren Jason Schreier som via anonyma källor fått tag i ett mail som ska ha skickats ut i början av veckan. Där skriver studiochefen Adam Badowski att detta går emot vad som tidigare sagts om crunch men att de inte ser någon annan lösning just nu.

I take it upon myself to receive the full backlash for the decision,” he wrote. “I know this is in direct opposition to what we’ve said about crunch. It’s also in direct opposition to what I personally grew to believe a while back -- that crunch should never be the answer. But we’ve extended all other possible means of navigating the situation.

En tredje försening verkar därför inte aktuell. Badowski skriver också i mailet att spelets skickats till Sony och Microsoft för certifiering till Playstation respektive Xbox och att detta handlar om att fixa buggar och glitchar.

Enligt polsk lag kompenseras all arbetstid utöver 40 timmar med övertid, där helgarbete ska ge dubbelt arvode.