#EA:s Command & Conquer-baserade shooter #Tiberium har lagts ner. Mike Verdu, anställd hos utvecklaren #EA LA, anger som orsak att man varken har tid eller resurser att nå de uppsatta kvalitetsmålen i tid, uppger Kotaku som har fått tag på en kopia av ett internt meddelande om beslutet. Anställda som jobbar med projektet kan komma att få sparken, men företaget försöker primärt hitta andra positioner för dem inom EA-sfären. Mike Verdu:

It is with a heavy heart that I announce an end to all work on Tiberium effective immediately. I've consulted with Nick Earl and Frank Gibeau at the EA Games Label and together we have reached the conclusion that given the time and resources remaining, we will not be able to deliver this product to an appropriate level of quality.

The game had fundamental design challenges from the start. We fought to correct the issues, but we were not successful; the game just isn't coming together well enough to meet our own quality expectations as well as those of our consumers.

I juli [n=26561 meddelades] att premiärdatumet - sent 2008 - skjutits fram till 2009 eller 2010. Spelet var tänkt att bli den andra shootern baserad på C&C-världen (först ut var #Renegade som släpptes för fem år sedan). C&C-vänner får trösta sig med att #Red Alert 3 fortfarande är under utveckling.