Ninja Gaiden II

Robot
Ninja Gaiden II

Team Ninjas Tomonubu Itagaki har i spelpressen fått det något lustiga epitetet stjärnproducent. Jag vet inte om det beror på att han envisas med att bära solglasögon inomhus eller om det är hans påstådda fäbless för att dricka whiskey på jobbet.


Medlem
Testat - Ninja Gaiden II

Fattar inte varför så många stör sig på kameran när man tillviss del kan styra den själv ;p Men, håller med. Det är inte ett spel för alla, men jag tycker många recensenter har givit det lägre betyg av fel anledning. Har läst mängder av recensioner där dom klagar på att det är försvårt, och jag tycker att klaga på att ninja gaiden är försvårt är som att klaga på Metal gear solid att det innehåller för många och långa cut-scenes.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Fattar inte varför så många stör sig på kameran när man tillviss del kan styra den själv ;p Men, håller med. Det är inte ett spel för alla, men jag tycker många recensenter har givit det lägre betyg av fel anledning. Har läst mängder av recensioner där dom klagar på att det är försvårt, och jag tycker att klaga på att ninja gaiden är försvårt är som att klaga på Metal gear solid att det innehåller för många och långa cut-scenes.

Sant, att säga att ett spel är försvårt är fel.
Älskar spel som är som NG serien, eftersom det känns så mycket mer belönande när man väl klarar det.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Inte till PS3? A Shame...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Vad jag har hört är typ kameran lika i de andra Ninja Gaiden spelen så gillar man dem lär man inte ha någe problem i NG2. Men visst kan saker kanske göras bättre. NG-fan vet iaf vad de får, solklart köp för mig iaf

Medlem

Som om de andra NG spelet inte är svåra nog *lipar*


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

jag har aldrig haft problem med kameran i något Ninja Gaiden spel, man lär sig helt enkelt att hantera den. Detta blir ett solklart köp för mig när man har pengar på hand

Medlem

Gillade orginalet, absolut min typ av spel, om än toksvårt stundvis. Osäkert om jag tänker köpa det direkt, tror nog jag väntar till priset sjunker.


signatur

.slanger

Inaktiv

Hur fan kan ni ge det en trea? En fyra ska det lätt ha...

Redaktör

Det står i recensionen varför vi gav det en trea...


signatur
Medlem
Skrivet av Slanger:

Gillade orginalet, absolut min typ av spel, om än toksvårt stundvis. Osäkert om jag tänker köpa det direkt, tror nog jag väntar till priset sjunker.

Du vet att orginalet var till NES va?

Medlem
Skrivet av anon_38597:

Hur fan kan ni ge det en trea? En fyra ska det lätt ha...

-
Kameran
Det hyperlinjära upplägget


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Och det läste vi inte? =). Blir nog ett köp ändå, men först när det gått ner i pris. Måste först spela genom Sigma innan jag köper tvåan.

Känner dock några stycken som är riktiga fans av serien, så kommer nog testa spelet innan jag själv skaffat det ändå.
Verkar bra, gillar svåra spel.

Medlem

"Ett annat utropstecken är animationen i striderna som är makalöst bra. Men bortsett från det är grafiken, förvånande nog, ganska torftig. Ryu är stel som en fiskpinne när han springer och hoppar omkring på banorna..."

Jag förstår inte riktigt... är animationerna bra, pga att han är stel som en fiskpinne? Eller är animationerna bra när han fightas men inte när han springer och hoppar?

Inaktiv

Det senare alternativet. Animationen i striderna är riktigt bra, animationen utanför striderna är mindre lyckad.

Medlem
Skrivet av anon_38597:

Hur fan kan ni ge det en trea? En fyra ska det lätt ha...

hur vet du att det ska vara fyra??..
har du spelat spelet eller??
genom att kolla på photoshop bilder och gameplay är inte bra recension ska du veta...

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av kraaa:

Hur fan kan ni ge det en trea? En fyra ska det lätt ha...

hur vet du att det ska vara fyra??..
har du spelat spelet eller??
genom att kolla på photoshop bilder och gameplay är inte bra recension ska du veta...

Spelet har legat ute på nätet ett antal dagar nu, så varför skulle han inte kunna ha lirat det?

Medlem

..undrar om hans "fyra" räcker för att han ska köpa spelet eller om det stannar på en kopia då.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Fattar inte varför så många stör sig på kameran när man tillviss del kan styra den själv ;p Men, håller med. Det är inte ett spel för alla, men jag tycker många recensenter har givit det lägre betyg av fel anledning. Har läst mängder av recensioner där dom klagar på att det är försvårt, och jag tycker att klaga på att ninja gaiden är försvårt är som att klaga på Metal gear solid att det innehåller för många och långa cut-scenes.

Jag är beredd att hålla med dig i det stora hela, men åtminstone Eurogamers recensent tycker att svårighetsgraden i NG2 kommer från att fienderna "fuskar" vilket inte förekom i ettan. Sådant bör inte släppas igenom i recensioner, även om spel aldrig ska dissas rakt av för att de är svåra.

Är spelet hårt men rättvist tycker jag det är perfekt, men inför NG2 undrar man ju lite.

Inaktiv

Ninjaaahs!!! theyr back in town they take you heart away, kill dem deady boia!!!.

Inaktiv

Jag har förbokat spelet, 3/5 är ett bra betyg ifrån FZ.

Men jag hoppas inte att fienderna "fuskar" nu.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

"Kan du stå ut med den neurotiska kameran och den utmanande svårigheten har du en liten pärla att se fram emot."

Tror jag kan sta ut med den, stod ut med Ninja Gaiden Black, visst det er grymmt svart, fick spela ignom det till sista bossen, inse att jag hade slosat for manga healthpotions o.s.v och spela om fran borjan, men fan i mig det var vart det nar jag klarade det.

Ar lite orolig for animationerna mellan striderna for nagot utav det besta med ettan var att det var en frojd att utforska varlden, man unde ta sig fram som en "Elite Ninja" var grymt att dom slangde in lite shyssta aventyrs element i ettan, hoppas dom inte tappat det.

Ska definitivt testas. bra recension FZ valmotiverade betyg. jag skulle nog gett det en fyra, men sa tok-diggar jag ninja gaiden ocksa


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av kraaa:

Hur fan kan ni ge det en trea? En fyra ska det lätt ha...

-
Kameran
Det hyperlinjära upplägget

För att alla spela måste vara öppna för att vara bra?

Kommer lungt köpa det då jag har gillat alla andra Ninja Gaiden spel från NES och framåt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Pojii:
Skrivet av kraaa:

Hur fan kan ni ge det en trea? En fyra ska det lätt ha...

hur vet du att det ska vara fyra??..
har du spelat spelet eller??
genom att kolla på photoshop bilder och gameplay är inte bra recension ska du veta...

Ja jag har spelet, så tyst nu.

Skrivet av Ankh:

..undrar om hans "fyra" räcker för att han ska köpa spelet eller om det stannar på en kopia då.

Nej jag tänker inte köpa det, köper inte spel.

Inaktiv
Skrivet av SorbP:

"Kan du stå ut med den neurotiska kameran och den utmanande svårigheten har du en liten pärla att se fram emot."

Tror jag kan sta ut med den, stod ut med Ninja Gaiden Black, visst det er grymmt svart, fick spela ignom det till sista bossen, inse att jag hade slosat for manga healthpotions o.s.v och spela om fran borjan, men fan i mig det var vart det nar jag klarade det.

[...]

Va? Sista bossen i Ninja Gaiden var ju en besvikelse, för att han var så lätt! Lite av ett antiklimax, enligt mig, med tanke på hur sjukt svåra en del av de tidigare bossarna var.

Synd att man inte har en xbox 360, så att man kan testa Ninja Gaiden II. Verkar vara riktigt bra! Angående kameran, om det är som i Ninja Gaiden Black, så kan man växla mellan tredje- och förstapersonsvy. På så sätt kan man se sig omkring efter nästa avsats, på ett relativt smidigt vis. Osynliga väggar låter småtråkigt, men linjäriteten är ju inget som drar ner betyget i mina ögon; det hör ju till genren.

Inaktiv

Vet inte om jag ska köpa det här eller vänta ifall det kommer ett Ninja Gaiden Black 2

Inaktiv

det här spelet är ju det ballaste som finns fan det är mitt favorit spel nu och kameran var ju inte så farlig den var hur bra som helst och när det kommer ut ska jag köpa det direkt det är ett måste fan skit ballt!!!:D

Inaktiv

Äsch hade spelet släppts till PS3 hade FZ.se gett spelet 4:a FZ av 5.

Inaktiv

Jag sitter o testar demot just nu och fattar inte vad recensenten menar med kameran?
om jag läser rätt så menar han att om man petar kameran åt nåt håll så far den runt ett halvt varv utan att man kan kontrollera den över huvud taget...

Det gör den då INTE i demot. Här man man snurra den som man känner för det pricis som i ett vanligt 3:e persons spel. Dock fastnar den i grejer o har sig men inget av det recensenten beskriver.

Redaktör
Skrivet av viktorelius:

Äsch hade spelet släppts till PS3 hade FZ.se gett spelet 4:a FZ av 5.

Ssch! Inte avslöja vår hemliga agenda, att ge fel betyg för att... tja, nån anledning går säkert att hitta på. Men en hemlig agenda har vi absolut! Det mysko är bara att vi aldrig kan bestämma vilken konsol vi älskar/hatar...


signatur
12
Skriv svar