Ska köpa ratt + pedaler - behöver tips

Inaktiv
Ska köpa ratt + pedaler - behöver tips

Halloj!

Jag har precis dragit iväg en beställning på Toca Race Driver 3 till PC efter att ha testat demot. Dock tänkte jag passa på att köpa mig en ratt med pedaler också för att få lite mer känsla.

Har dessvärre ingen aning vad man ska satsa på förutom att den ska kännas "riktig". Har sett en hel del rattar som har Force Feedback. Någon som kan ge en liten förklaring vad som är speciellt med såna rattar?

Priset är egentligen inget hinder, så det är bara att tipsa på. Får säga till om prislappen drar iväg

Har dock kikat på tre rattar:

Joytech - Nitro Triforce FFB Universal Wheel 899kr.
Logitech MOMO® Racing Force - 1145kr.
Saitek R440 Force Wheel (USB) - 649kr.

Inte dom billigaste direkt, men har inte riktigt hittat några andra.

Inaktiv

force feedback innebär att ratten rycker och drar på ett sätt som försöker efterlikna vad den borde gjort i verkligheten, när man placerar framdäcket i ett djupt hjulspår tex.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

jag har en saitek som verkar vara ungefär samma som den du länkar till, fast till xbox. den är väl helt ok, men inte mer än så. jag skulle nog inte köpt den modellen, men jag fick den gratis.

skulle våga påstå att de flesta tröttnar på ratt efter ett tag, det är dessutom svårare än med handkontroll. fast om du har en riktigt bra plats att sätta fast den så du får bra "körställning" kanske det blir en hit


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

jag kommer aldrig tröttna på min ratt. :heart:


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Jag hade köpt Logitechen. Dels därför att jag är mycket nöjd med mina produkter från dom. Du ville även ha lite "äkthetskänsla", därför sitter den som gjutet, MOMO 8), mer behöver inte sägas.

Inaktiv

Lutar mot att det blir den :). Lite saftigt pris, men det får gå. Har alltid varit förtjust i bilspel, och jag tror inte att det blir tråkigare när man har en bra ratt till spelen ;).

Inaktiv
Skrivet av iiss:

Lutar mot att det blir den :). Lite saftigt pris, men det får gå. Har alltid varit förtjust i bilspel, och jag tror inte att det blir tråkigare när man har en bra ratt till spelen ;).

Nej, det blir roligare med en bra ratt, bra mycket roligare

Inaktiv

Kan tänka mig det

Innan jag drar iväg min beställning tänkte jag bara fråga om det är någon ny ratt på G som släpps snart? Såg att den här ratten var något år och det skulle vara mindre kul om det dyker upp en "uppdaterad" ratt om någon månad :).

Inaktiv

Hittade den här också. Vad tror ni om den? Nu blev det svårt att välja
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010088508

Inaktiv

Jag hade gått på Logitechen. Visserligen har jag inte haft några Thrustmaster grejer, men jag hade valt ett säkert kort, å det har du i MOMO ratten.

Medlem

jag har dåliga erfarenheter av thrustmaster, deras xbox-kontroller är iaf bland den sämsta kina-skiten man kan köpa. eller så har jag haft otur


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Har fått för mig att det är lite budget över deras utbud.

Inaktiv

Då blir det nog Logitechen after all. Mmm, kan känna ratten redan!

Medlem

jag älskar min gamla goa saitek force feedback ratt "r4 force wheel"

har alldrig hittat en ratt med kraftigare force feedback än den

ett minus jag kan ej uppdatyera windows pga de inte har gjort några nya drivrutiner pga något bråk mellan saitek och microsoft


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Sitter på en gammal joystick från Thrustmaster, den är fan 10år gammal och är mycket välanvänd, funkar fortfarande perfekt, väldigt stabil och välbyggd. Men kanske har de gått ner sig på senare år..


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

1
Skriv svar