FML
Medlem

Inte för att vara jobbig, men varför ta FZ upp gamla spel? Nyhetstorka eller?

Medlem

Zolidznake välkommen till verkligheten. Nu är det så att FZ fyller 10 år, och då haft en veckas retro rescensioner och tävlingar. Alla de gammla spelen kommer från just 1996.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

FML
Medlem
Skrivet av Wardancer:

Zolidznake välkommen till verkligheten. Nu är det så att FZ fyller 10 år, och då haft en veckas retro rescensioner och tävlingar. Alla de gammla spelen kommer från just 1996.

Aha, I see. Congrats till FZ då!

Inaktiv

Ja verkligen ett spel som alltid kommer vara ett av de bästa minnena man hade på datorn.

Kan ni FZ bjuda på hela spelet, eller finns det att ladda hem någonstans helt gratis?

Medlem

Detta är och förblir extrem nostalgi! Kommer alltid finnas kvar i spelvärlden som bästa shootern av dom alla, oavsett grafik. Enligt mig då

Medlem

Vi spelade detta på skolansnätverk som aldrig förr. Helt underbart måste jag säga. Farenheit banan, Hotel Hell, Hollywood Holocaust och Stadium. UGH vilka bra minnen!

lwf
Medlem

Quake hade ju inte en chans, tekniken var ju mycket bättre förstås, men Duke Nukem 3D håller fortfarande i flera minuter.

Medlem

"Shake it baby!"

Grymt underhållande spel. Vet inte hur många timmar jag la ner på det. Att spelet var fyllt till bredden med humoristiska kommentarer, easter eggs, interaktiva saker som biljardbord och toaletter och referenser till andra spel och filmer gjorde inte saken sämre.

Inaktiv

Jag kommer ihåg Duke Nukem 3D när det precis kom till PC. Min bästa väns brorsa hade köpt det och själv var man ju bara 9år och hade aldrig ens suttit vid en dator. 1994 var det här. Askul spel, har iaf glömt alla vapen koden men ajja, nånting dnall dnguns.....kan de vara.
Men det bästa spelet var iaf Quake fyfan vad rädd man var första gången man stötte på en blodhund! QUAKE bästa spel serien always!

Medlem

Grymt roligt spel! Köpte nått collector edition från US kommer jag ihåg! Fick en musmatta med med Duke Nukem på..

Vet inte hur många timmar man spendera framför spelet, klart ett av dom bästa spelen jag har spelat

Medlem

Ja fyfan. Såg man inte på tv så spelade man Duke Nukem.
Hail to the king baby!


signatur

Fueled by coffee.

KoP
Medlem

En gammal klassiker som BORDE komma till live arcade så alla 360 ägare kan njuta av lite co-op eller dm..

Medlem

Duke Nukem 3D är en odödlig klassiker

"Come here pigy pigy"

eller

"this is some serious firepower"

"i could do this all night long"


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tidernas favorit #1 är nog iaf Nightmare Creatures även om dett tar bra hödarplats

Medlem

Saknar gamla Duke Nukem 3D.. Allt för länge sen jag spelade det! Antar att jag får leta upp de gamla disketterna eller skivan eller vad spelet nu låg på

Synd att det inte vart någon Fallout eller UFO recension

Inaktiv

Jag säger bara: Duke Nukem 3D sicken klassiker!

Har starka minnen av hur vi slet i Bncnätverket för att få igång det, flera timmar för kanske 3minuters spel, those were the days!
LAN när det var som bäst, polare, ett hus, cola i mängder, fett mat och inget internet.
Minns med gläde tillbaka på den tiden.

Kommer även ihåg när jag lärde mig lira med muttan, vilken skillnad det blev

Var även med på Duke Sm 97/98 (inte säker på tiden) och vann min grupp i semi, men tävlingen avslutades fort, sidan försvann efter att de som annordnade tävlingen åkte ur i sina första matcher, skulle gärna vilja hälsa till dem hehe

Nej, det blir till att rota fram cd:n och köra en install!

Medlem

Spelade igenom Duke för några månader sen... och det var faktiskt fortfarande jäkligt kul

Inaktiv

Quake bättre än duke nukem 3d?

Löjligaste jag läst på länge. Även om quake var tekniskt bättre så var duke nukem 3d så mycket snyggare IMHO. Detaljerna, bara detaljerna på pistolen när man startade demot första gången fick en att hoppa 5 år fram i tiden grafikmässigt.

Sen krossade duke nukem 3d skiten ur quake vad gäller känsla, detaljer och allt annat också. Kanske inte multiplayer men på den tiden så hade jag ingen möjlighet att köra det så för mig var valet enkelt.

För att inte nänmna Quakes fruktansvärt kassa bandesign.

Har alltid haft något emot quake sen dess. Lyckligtvis har det inte funnits någon anledning att tycka om något quake-spel sen dess heller

Inaktiv

På gymnasiet så installera vi DN3D på alla datorer o lana varje rast... Fan va roligt det var
486:or med turboknapp ftw!

Medlem
Skrivet av Meshii:

486:or med turboknapp ftw!

Turboknappen, åh det är nostalgi

Medlem

Ett av de bästa spelen nånsin...

Medlem

Var inte särskilt gammal när det kom och vi hade just fått våran första dator på den tiden... Men spelade det hos en kompis och jag minns att det var inihelvete roligt!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Ingen som kommer ihåg Rise of the Triad? (http://en.wikipedia.org/wiki/Rise_of_the_Triad)
Kom totalt i skymundan av någon anledning.
Edit: De va ju dessutom 3D Realms som gjorde Rise of the triad men som på den tiden hette Apogee.
Sen har vi ju såklart Wolfenstein 3D också

Redaktör

Jodå. Mitt ex hade pc (133 MHz, 16 MB RAM, Win 95, nåt åt det hållet - snabb var den i alla fall) och nån version av ROTT. Lirade så fort tillfälle gavs.


signatur
Medlem

3d realms säljer det fortfarande

http://3drealms.stores.yahoo.net/duknuk3dated.html

---

och sen lasta hem dagens grafik här.

http://hrp.duke4.net/


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av warven:

Ingen som kommer ihåg Rise of the Triad? (http://en.wikipedia.org/wiki/Rise_of_the_Triad)
Kom totalt i skymundan av någon anledning.
Edit: De va ju dessutom 3D Realms som gjorde Rise of the triad men som på den tiden hette Apogee.
Sen har vi ju såklart Wolfenstein 3D också

ROTT var riktigt skoj. Tyvärr hamnade det, som du sa, helt i skymundan.

Wolfenstein är ju också ett spel man spenderat en hel del tid med.

Inaktiv

Men grabbar, grabbar... Ni glömmer ju Shadow Warrior! Visst att det kom efter Duke 3D och det egentligen bara var en upphottad kopia men fan så kul man hade med det.

Duke Nukem 3D var det första fps-spel jag körde på PC. Det är även därifrån jag har fastnat för "invert mouse".

Medlem

Rise of the Triad! Mitt första FPS!


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

12
Skriv svar