DSU Skövde

Medlem
DSU Skövde

Såg precis att högskolan i Skövde visar ettornas spelredovisningar nu imorgon, den 15'e genom att streama så att utomstående (som jag) kan se. Jag såg när treorna visade upp sina projekt på samma sätt och det var väldigt intressant. Det som visas nu imorgon håller på lite längre, från kl 9 till 15, självklart med pauser emellanåt. Rekommenderar att titta, kanske bara en liten stund, om man är intresserad av spelutveckling. Finns också en chatt där man kan ställa frågor till de som redovisar.

Strömmen finns på deras framsida:
http://dsu.iki.his.se/web/

#blogg

Medlem
DSU Skövde

Ledsen att behöva säga det så här till dig, men inget gott har någonsin kommit ifrån Skövde, och inget gott kommer någonsin att komma.
Vi har ett gammalt talesätt som går: Skövde - staden ingen behövde.

Medlem
Skrivet av Bukload:

Ledsen att behöva säga det så här till dig, men inget gott har någonsin kommit ifrån Skövde, och inget gott kommer någonsin att komma.
Vi har ett gammalt talesätt som går: Skövde - staden ingen behövde.

Ajdå. Aja, stackars de som slitit med dessa spel. Fast, om spelen ändå inte är något bra så har de väl antagligen inte slitit med att göra spelen.

Medlem

dom sajjer ju att skövde är den "bästa" skolan för spelprogrammerare just nu. ska sköa in dit själv förresten

Inaktiv

(Gammal tråd, men jag känner att den var lite fattig på information.)

Jag älskade Skövde som stad! Kanske för att jag kommer från en väldigt liten stad från början. Kändes som ett mini-Göteborg (och sjukt nära Göteborg också!).

Utbildningen var också helt ok! De lärare som jag hade var fantastiska. Några av dem går fortfarande kvar. Men bör tilläggast att på högskole- och universitetsnivå så är det det egna ansvaret och vad man själv gör det till som spelar störst roll. Inget serveras på fat som på lågstadiet utan det gäller att plugga, jobba och vara engagerad. Finns alltid ett stort antal studenter som inte tar studierna på allvar och skyller sedan på lärarna och skolan i stället för det egna ansvaret.

Det bästa med att gå på högskolan var alla kontakter och att man kunde lära sig så mycket från varandra. Jag kunde knappt nåt om 3D-grafik eller spelutveckling alls när jag började där - och när jag slutade fick jag jobb direkt.

Med andra ord, Skövdes utbildning är jättebra! Men var beredd att lägga ner sjukt mycket tid på att lära dig saker, sticka ut och bli upptäckt.

1
Skriv svar