Robot
Saints Row

Det går inte att komma ifrån att Saints Row är väldigt likt Grand Theft Auto och inte särskilt originellt. Men frågan är om innovation är viktigare än underhållning, för det Saints Row saknar i nyskapande ersätter det med ett gediget hantverk och spelglädje.


Saints Row - potent GTA-klon?

Ser riktigt coolt ut!

Skribent

Synd det bara finns på äckel-386

Medlem

Riktigt bra spel


signatur
Medlem

Det är riktigt bra! Kan rekommendera till vem som helst som gillar GTA. Activities är så jävla välgjort och så sinnesjukt roligt.

Medlem

Spelade demot men då tyckte jag att bilarna var lite fladdriga i styrningen och att man axade upp dom väldigt snabbt och att det kändes lite väl overkligt, är sånt fixat i fulla versionen kanske?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

snubben från 1up snackade om spelet på senaste digital life...
han sågade det...han sa att han var generös och gav det en 7a..


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

jag tycker att saints row är bättre än GTA. Roligare fysik, vapen, updrag m.m.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Alla har sin smak MacCoy, alla har sin smak...

Ser okey ut, dock är rockstar fortfarande kungen bland ganster spelen. Men vem vet när saints row 2 kommer, då kanske det blir en annan omfördelning.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Personligen har jag inte gillat GTA sedan 1&2, försökt att spela resten men inte gått tröttnat efter ett par timmar max typ. Dock saints row diggar jag hårt som fan ^-^ så kan rekommendera det till folk som inte gillar GTA överhuvudtaget som det sett ut dom senaste åren.

Youtube-proffs
Skrivet av [Molotov:

"]Spelade demot men då tyckte jag att bilarna var lite fladdriga i styrningen och att man axade upp dom väldigt snabbt och att det kändes lite väl overkligt, är sånt fixat i fulla versionen kanske?

Ajjemen, det är fixat.

Skitroligt spel dessutom, får lätt en femma av mig anytime.

Okey, det är GTA-Klon. Men det har väldigt mycket som GTA saknar, hoppas Rockstar tar upp lite av vad saint row har att erbjuda, tex ragdoll och flyga ut genom fönstret, kanske lite mer småspel osv.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Ett spel jag nästan inte ville erkänna att det var bra, men kan inte förneka är det är riktigt underhållande.

Medlem

Har njutit av det här spelet ett tag nu, och har nästan uteslutande bra saker att säga om det. Dock är det värt att nämna att om man nyligen spelat GTA: Vice City, eller GTA: San Andreas, så kan man bli en aning irriterad på sin karaktär som till synes är stum, och aldrig yttrar ett ord i spelet. Man vänjer sig dock efter ett tag, men stundvis känns det fortfarande frustrerande då man gärna hade hört en replik på vissa kommentarer som skriker efter det.

Förmodligen är det en uppoffring man gjort då man kan skräddarsy sin karaktärs utseende till en såpass enorm grad att en standardröst förmodligen inte hade passat till en stor del av folks kreationer.

Överlag håller jag med recensionen. Är definitivt ett givet köp till alla med en Xbox360 och gillar den här typen av spel. Även om man inte gillar den här typen av spel så är det värt att ladda ner demot och provspela i alla fall

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Har njutit av det här spelet ett tag nu, och har nästan uteslutande bra saker att säga om det. Dock är det värt att nämna att om man nyligen spelat GTA: Vice City, eller GTA: San Andreas, så kan man bli en aning irriterad på sin karaktär som till synes är stum, och aldrig yttrar ett ord i spelet. Man vänjer sig dock efter ett tag, men stundvis känns det fortfarande frustrerande då man gärna hade hört en replik på vissa kommentarer som skriker efter det.

Förmodligen är det en uppoffring man gjort då man kan skräddarsy sin karaktärs utseende till en såpass enorm grad att en standardröst förmodligen inte hade passat till en stor del av folks kreationer.

Överlag håller jag med recensionen. Är definitivt ett givet köp till alla med en Xbox360 och gillar den här typen av spel. Även om man inte gillar
den här typen av spel så är det värt att ladda ner demot och provspela i alla fall

Huvudkaraktärern snackar visst du kan inte kört så långt

Medlem

Grymt spel kan jag bara säga Ni som har 360 köp detta !

Medlem

Endast Vice City som funkar IMO.. Skönaste musiken o atmosfären! kan ju bero på att man älskar Miami Vice


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Håller med Bill där...

Medlem

Jag tycker också att GTA: Vice City är riktigt bra, men jag tror att folk gillar 80-talet i största allmänhet (kulturmässigt etc). Personligen hade jag lite svårt för GTA: San Andreas, men jag tycker ändå att det är ett riktigt jävla bra spel det med.

Första gången jag såg något om Saints Row var på en TV på en krog här i Stockholm, sen dess har jag varit riktigt nyfiken på det och verkligen velat testa det. Ska ta och läsa recensionen här nu

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Huvudkaraktärern snackar visst du kan inte kört så långt

Ligger på 48% just nu tror jag, och han har aldrig yttrat ett ord. Kände mig ganska säker på att om han inte yttrat ett ord under halva spelet så kommer han inte göra det i fortsättningen heller. Men om det du säger är sant och han lär sig prata i något uppdrag, så är det bara bra.

Medlem

Vad gjorde ni när ni tog screenshotsen från spelet?!? Så kasst ser det inte ut hemma hos mig iaf!

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=29726 <- GameCube??


signatur

- r4z0r -

Medlem

Köpte mitt spel för 2 timmar sedan, Fyfan va bra spel asså. Jag har nu gjort en Reggiegubbe med dreds, sen när jag kan köpa nya kläder osv så ska han ha nån skjorta med badshorts. Har hört att man ska kunna ha det längre fram i spelet. Sen ska man väl kunna röka på också?

Saints Row - Bättre uppvärmning inför GTA4 nästa år finns inte

Medlem

Jag har gjort rökandet en daglig rutin, i spelet alltså


signatur
Medlem

Gubben ger ibland en del sköna komentarer Vänta och se

Medlem
Skrivet av sQuille:

Köpte mitt spel för 2 timmar sedan, Fyfan va bra spel asså. Jag har nu gjort en Reggiegubbe med dreds, sen när jag kan köpa nya kläder osv så ska han ha nån skjorta med badshorts. Har hört att man ska kunna ha det längre fram i spelet. Sen ska man väl kunna röka på också?

Saints Row - Bättre uppvärmning inför GTA4 nästa år finns inte

ja ganja kan du väl köpa i början av speleet redan. kolla på mappen.

Sen tycker jag att många siter är fega och ger spelet 80% betyg bara för att det är ett "GTA" spel. Om gta aldrig hade funnits hade dom gett spelet 95%.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Ligger på 48% just nu tror jag, och han har aldrig yttrat ett ord. Kände mig ganska säker på att om han inte yttrat ett ord under halva spelet så kommer han inte göra det i fortsättningen heller. Men om det du säger är sant och han lär sig prata i något uppdrag, så är det bara bra.

Jag har hört han snacka en gång hittills. Han drog ett skämt i en hiss på sista uppdraget för Vice Kings. Fyfan vad jag garvade:D Så jävla oväntat och helskön min.

Mycket bra spel enligt mig! Har lirat det i 2 dagar nu och älskar det. Det ni glömde nämna i recensionen var dock den utmärkta fysiken som får spelet att verka så mycket mer levande än GTA. Det som verkar fattas är dock motorcyklar, vanliga cyklar och flygbara fordon. Saknar även militären som inte heller verkar finnas.

Inaktiv

Definitivt ett säkert köp om man äger en Xbox 360.

Inaktiv
Skrivet av sQuille:

Sen ska man väl kunna röka på också?

OMGZ måste köpa en 360!!!

polarn bytte in 99-knights för det här..vilken klåpare
det här har ju ingen som helst smak

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Jag har hört han snacka en gång hittills. Han drog ett skämt i en hiss på sista uppdraget för Vice Kings. Fyfan vad jag garvade:D Så jävla oväntat och helskön min.

Angående frekvensen av huvudpersonens tal:

Har nu klarat av samtliga gängstories, och det verkar som om han bara pratar i samband med det sista uppdraget i dessa. Roligt i samtliga fall (speciellt Los Carnales-avslutet) förutom West Side Rollerz som kändes lite trist..)

Men önskar ändå att man hade pratat genom hela spelet och inte bara vid vissa få utvalda tillfällen. hade förgyllt upplevelsen ytterligare för mig, absolut

Medlem

Tycker verkligen det börjar smälla på nu. Saints Row, på fredag kommer TDU och snart kommer väl Gears of War. 360'n börjar verkligen ge avkastning för pengarna

12
Skriv svar