Gameplay från Need for Speed: Hot Pursuit
En typisk budgetfördelning när EA gör spel:
Reklam, hype-ning (?), flashiga filmer: 15%
Grafikprogramering: 80%
Story, manus och gränssnitt: 5%
Realism och spelkänsla: vaktmästaren fixar kodningen gratis på en kafferast.
Edit:
Eller varför skulle detta vara unikt för EA? Kan nog stämma för de flesta konsollspelstillverkare. Undantag finns givetvis...
//
Jag ser att många sågar, men själv ska jag hylla:
Vill man ha ett bra spel ska man gå tillbaka till rötterna.
NSF III definerade bilspel enligt mig. När de tog bort att man kunde köra som polis tog de bort glädjen (NSF V borträknat).
Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.
Ehh... Detta framstår ju som Burnout-konceptet taget rakt av!?
Jag som tyckte det verkade positivt att Criterion fått chansen med detta, men då förutsatte jag ju att de skulle göra något nytt när det var ett NFS-spel (och då menar jag inte att Burnout är dåligt, tvärt om, men Burnout of NFS är inte samma sak).
Precis vad jag förväntade mig, ser skoj ut, härliga miljöer, kommer nog att testas. Får hoppas det har decent force feedback dock annars så lär det inte bli långlivat hos mig. Spel som NFS:Shift och BurnOut Paradise har helt värdelös force feedback, så fruktansvärt dålig force feedback att jag inte står ut med spelen i fråga.