Robot
Logitech G700

Det är mer med en gamermus än laser och hög upplösning, till exempel knappar, knappar och några extra knappar.


Inaktiv
Logitech G700

Bra teknisk recension, men saknade lite test i populära spel som t.ex. Starcraft II och BC2.

Blev rätt så intresserad av denna, sitter med min gamla trotjänare MX518 och har funderat på att uppgradera någon gång. Gillar att de designat den med fler knappar som ändå är sköna att använda (enligt recensionen). Inte dumt med fler knapper i t.ex. MMO-spel.

Priset är dock rätt så högt, men är den riktigt bra så kan det vara värt lägga lite extra.

Medlem

Mionix Naos 5000 säger jag bara. Haft Razers Deathadder, Diamondback etc och lite av varje av Logitech. Naos 5000 är vansinnigt mkt bättre än alla. Känns nästan som man fuskar i Bad Company 2 Och så är den svensk!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Nått som inte framgick i recensionen var att man kan ställa in så de olika profilerna ändrar sig automatiskt beroende på vilket spel du spelar.. Använder mig av 3 i nuläget,, en profil när jag surfar & dyl, låg uppdatering för att spara batteri. 1 till SC2, med max uppdatering, & ett till mitt Civ 5 med lite lagom uppdatering.

Medlem

Måste säga att den verkar helt klart värt pengarna. Vill ha!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Ish
Medlem
Skrivet av Buio:

Bra teknisk recension, men saknade lite test i populära spel som t.ex. Starcraft II och BC2.

Vad är det som ska testas? Det är knappar.. Bara fler av dem.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Tog en titt på Naos 5000, det var en mus jag hade missat. Dessvärre är den inte trådlös och då går den bort. Har inte haft mus med svans på mer än 5år.
Det finns ingen plats och minns att jag var irriterad över sladden innan det kom ut några bra spelmöss som var trådlösa.
Hade Naos 5000 varit trådlös skulle jag köpt den.

Men det som är konstigt är att i denna recension så är det musens passform ("nästan det enda") som hindrar den från få fullt i betyg, vilket man då i princip kan säga att den fick full pott egentligen. För INGEN mus kan ju passa ALLA. Man har säkert hållit i ett hundratal olika möss genom åren och ingen har varit perfekt på alla punkter.

Så just passformen som argument för för eller emot ett betyg är inte så hållbart då det är upp till var och en. Annars blev jag såld, även Naos 5000, men den har en sladd

Logitech har iaf förvånat mig, läste för kanske ett 4-5 månader sedan att de skulle lägga ner deras Gaming serie av produkter men här kom det ut 2 nya på kort tid.

Medlem

Jag vill ha min Logitech G5 tillbaka in i produktion! Det är den bästa musen någonsin! Jag vill aldrig byta upp mig!

Snälla Logitech!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Jag vill ha min Logitech G5 tillbaka in i produktion! Det är den bästa musen någonsin! Jag vill aldrig byta upp mig!

Snälla Logitech!

G500?

Inaktiv
Skrivet av Ish:

Vad är det som ska testas? Det är knappar.. Bara fler av dem.

Brukar man inte testa möss i spel för att känna hur de känns och hur bra programvaran fungerar (känslighet, makron etc). Eller tycker du att det inte är intressant för en recension av en spelmus?

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Så just passformen som argument för för eller emot ett betyg är inte så hållbart då det är upp till var och en. Annars blev jag såld, även Naos 5000, men den har en sladd

Självklart ska passformen spela in i betyget för ett tillbehör som används hela tiden man sitter vid datorn.

Själv hade jag gärna sett lite mer om hur ergonomin är med alla dessa knappar och olika typer av grepp.

Medlem

Bra recension.
En fråga har jag dock. Har jag bara fått för mig att Logitech gått ut med att "Vi ska sluta göra nya produkter i G-serien" eller är detta en "annan" serie med samma namn?

Ish
Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Ish:

Vad är det som ska testas? Det är knappar.. Bara fler av dem.

Brukar man inte testa möss i spel för att känna hur de känns och hur bra programvaran fungerar (känslighet, makron etc). Eller tycker du att det inte är intressant för en recension av en spelmus?

Jämför du möss och tangentbord nu också?
Det är en knapp, antingen funkar den eller så gör den det inte. Så till vida den inte har några speciella egenskaper så finns det väll ingen anledning att testa. Alla vet.. Förlåt, de Flesta vet hur en knapp fungerar..
Jag kan se recensionerna framför mig nu..
"Åhh, den här knappen kräver 1 gram mer tryck än X tangentbord's motsvarighet" ....


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv
Skrivet av Ish:

Jämför du möss och tangentbord nu också? Det är en knapp, antingen funkar den eller så gör den det inte. Så till vida den inte har några speciella egenskaper så finns det väll ingen anledning att testa. Alla vet.. Förlåt, de Flesta vet hur en knapp fungerar.. Jag kan se recensionerna framför mig nu..
"Åhh, den här knappen kräver 1 gram mer tryck än X tangentbord's motsvarighet" ....

Värst vad du försöker vara rolig då. Synd bara att det faktiskt kan vara vettigt att testa mer än knapparna i spelen. Köper man en mus för 1000:- så tror jag man vill veta hur den känns i ett fps- eller rts-spel som exempel. Eller köper du en sån här mus för att använda alla "knapparna" i Internet Explorer?

Kom tillbaks och skriv ett svar först när du har något vettigt att säga, istället för att bara vara fånig.

Medlem

Acceleration mäts i m/s^2 och inte m/s

Ish
Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Ish:

Jämför du möss och tangentbord nu också? Det är en knapp, antingen funkar den eller så gör den det inte. Så till vida den inte har några speciella egenskaper så finns det väll ingen anledning att testa. Alla vet.. Förlåt, de Flesta vet hur en knapp fungerar.. Jag kan se recensionerna framför mig nu..
"Åhh, den här knappen kräver 1 gram mer tryck än X tangentbord's motsvarighet" ....

Värst vad du försöker vara rolig då. Synd bara att det faktiskt kan vara vettigt att testa mer än knapparna i spelen. Köper man en mus för 1000:- så tror jag man vill veta hur den känns i ett fps- eller rts-spel som exempel. Eller köper du en sån här mus för att använda alla "knapparna" i Internet Explorer?

Kom tillbaks och skriv ett svar först när du har något vettigt att säga, istället för att bara vara fånig.

Hur den känns? Det är väl högst individuellt.
Jag är inte så kräsen (uppenbarligen) att jag måste veta hur knappar "känns".. Och skulle jag det, så skulle jag ändå inte gå efter hur någon annan tycker den är. Det är inte direkt recenserbart i mina ögon.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Min största undrar är gällande glapp i kontakten mellan sladd och mus? Hur sitter sladden i den? hårt? löst? Jag menar använder man något flitigt där området mellan mus och dator brukar vara ganska ansatt av snabba rörelser eller väldigt mycket användande så brukar det uppstå att det börjar glappa... Sen så slår ju självklart sladd det trådlösa enligt mig då det brukar gå snabbare. eller har detta ändrats sista tiden?

Medlem
Skrivet av abflex:
Skrivet av Remus:

Jag vill ha min Logitech G5 tillbaka in i produktion! Det är den bästa musen någonsin! Jag vill aldrig byta upp mig!

Snälla Logitech!

G500?

jepp, "föregångaren" hette G5 sen tror jag att det enda de gjorde var att byta namn på den till G500 och gjorde lite små uppgraderingar så som bättre laser sensor och större grepp för tumme och sen var det något mer om jag inte missminner mig.

Inaktiv

Lite för många knappar för min smak då jag numera i mesta del spelar FPS. Men säkert bra för dem som spelar mmorpg.

1
Skriv svar