Xbox 360-patch stoppar CoD-pirater

Medlem

CoD, Fable 3 och Halo Reach var det faktiskt
(enligt vissa mycket upprörda inofficiella källor som hade problem att spela efter uppdatering, rätt åt dem)

Medlem

Helt rätt, jag pröjsa 400 för spelet och de 0, klart de ska få jobba för sina pengar

Medlem
Skrivet av Skylance:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Skylance:
Skrivet av StrongBad:

Rätt åt piraterna!

Jag får anta att du skämtar?

Varför skulle han skämta?

Själv skulle jag gärna se att piraternas maskiner blir låsta förutom att bli bannade från Live.

Haha! Vad fan har hänt med folk? Har du fått extra veckopeng av mamma?

Allvarligt talat, jag kan inte komma på ett enda bolag som gått i kk pga. pirater. Så om du vill suga exekutiv kuk be my guest.

Ja jag fick 50 kr extra i månadspeng denna månad!!! :rolleyesfannsintehärnehej:

ELLER så kan det vara så att jag anser att man ska göra rätt för sig, och sluta vara en sån jävla barnunge som anser att han har rätt att piratkopiera bara för att han "sticking it to the man" genom att inte följa reglerna.

Seriöst, du kan vara 40 år men din attityd är den av en bortskämd jävla fjortis som anser att allt tillhör dig, och fan ta den som vill tjäna pengar på en produkt dom tillverkat.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Istället för att stoppa piratkopior FIXA nått bra sett att banna alla som fuskar istället ( en system som wow har )

Medlem

Det är klart piratgänget ska motarbetas. Ni kan ju inte motivera era handlingar på något bra sätt.

Medlem

b0bbe 2011-01-21 09:42:13 #26

Hur kan man ens lira CoD och sådana spel på konsol? Har försökt och det går bara inte. Nej, det var bättre förr. När pong var pong.

Jag har ditt svar B0bbe: Noob det är de du är. Jag har inga problem med att spela fps på 360

Medlem
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av Skylance:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Skylance:
Skrivet av StrongBad:

Rätt åt piraterna!

Jag får anta att du skämtar?

Varför skulle han skämta?

Själv skulle jag gärna se att piraternas maskiner blir låsta förutom att bli bannade från Live.

Haha! Vad fan har hänt med folk? Har du fått extra veckopeng av mamma?

Allvarligt talat, jag kan inte komma på ett enda bolag som gått i kk pga. pirater. Så om du vill suga exekutiv kuk be my guest.

Nä, kanske inte enbart beroende på pirater, men de kan ha en del i att vissa bolag har gått i konkurs. En konkurs beror sällan på en enda andledning.

Men en fråga till dig...:
Varför tror du att fler utvecklare väljer att överge PCn som spelplatform? Eller väljer att utveckla till den i andra hand?

Man överger ju inte PC:en direkt men om du vill sälja spel så har du en bredare publik på konsol. Lekmän sitter inte och kopplar in ny hårdvara eller håller koll på den mer "avancerade" strukturen som in dator innebär.

Och till dig som kalla mig 40 & fjortis! Haha! Underbart. Min attityd må vara si-så-där men allvarligt talat så övermoraliserar du problematiken. [http://www.youtube.com/watch?v=kkw36-PGP08] Känner du igen dig?

Edit: Självfallet ska man köpa produkter osv men som artikeln skapar sammanhanget så tänkar man på CoD som drog in över 650 miljoner dollares på 5 dagar! Tror inte att det svider i CEOs bouns för att någon 15 åring tankar istället för att köpa det för halva sin månads inkomst.

Medlem

Sådant som gör piratkopiering svårare är bra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kom igen nu, lite pirat får man vara. Får en att känna sig lite farlig ju ^^

Det inte alla laglydiga medborgare förstår är att det är just piratkopieringen som gjort att utvecklingen går så bra och att vi får exklusiva spel och datorer.

Ni kan ju själv tänka er ett scenario där piratkopiering inte fanns? Omänskliga priser på konsoler, spel och datorer. Utan piratkopieringen hade inte spelutvecklarna försökt finslipa spelen och göra de ännu mer exklusiva för att vara värda att köpa

/ALLT FÖR MIG

12
Skriv svar