Svenska Shogun II krigare sökes!!! Time to JOIN UP ppl and conquer JAPAN!
Va och köpte Shogun II idag på webhallen och har suttit och tränat mig i singel player hela dagen igenom!
HELVETE vilket bra spel det är måste jag säga! Spelade sönder shogun I back in 2000.. och det här är ALLT jag drömt om ..
GOTY om jag får säga mitt!! (kommer aldrig bli så givetvis för nått annat skit kommer vinna).. men ändå:P
Nu är det ialf dags för mig att sätta mig på min trogna havre moppe, ta min Katana i hand och leda min arme över japan och göra det MITT!...bara MIIIITT moahaha *host host*
dvs om inte någon av er FZ,are vill joina upp och ta över japan tillsammans?
Isf är det ju självklart att VI ska göra det ..(varav jag sen dödar jag er) för att äga japan själv,,, men nog om det nu moahaha .. ialf
Vad är era steam account, era nicks m.m?!
Det är daggs att Joina upp folket här på FZ nu och visa att sverige också kan vara japaner?
eeehhh hmm det där lät fel... men skit samma hahah ...
JOIN UP OR DIE WHEN MY ARMY IS COMING 4 YOU!
/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB
Alla är vi dåliga i början : )
Har själv kört 3 matcher förlorat 2 av dom..
Första:
Pilbågarna gick i fronten och lyckades få en stor den av hanns katana (bara fotsoldater) att fly fältet innan dom ens nådde min första rad av soldater, han försökte trycka igenom med en rak front attack med sitt kavalleri varav att jag snabbt bytte plats på mina pil bågs skyttar och mina pikemens som han red rakt in i. Medans det va total slakt i front ledet så lyckades jag rida runt med mitt tunga kavalleri på var sida av hanns arme och red rakt över dom varav på att större delen av hanns arme flydde eller dog...
Fight 2 (förlorade)
Testade min nya army build som jag kallar push and destroy (5 "plutooner" av tungt cavaleri och 5 plutooner av samuraier med katana), gick inte så bra på g av att större delen av hans arme va tunga pilbågs skyttar som snabbt regnade död ner över mitt kavalleri innan dom end hunnit över floden som gick rakt igenom kartan. Blev en total slakt för min arme.. försökte flankera han med mina samuraier (katana) för att gå rakt in i ett ambush av (katan soldater) som väntade på mig i skogen på var sida av hanns flank.. Blev total mass slakt, varav att han gjorde en all out push för min comander var av att jag avbröt matchen och gav vinsten till han.
Tredje (förlust)
4 "plutooner" av tunga pilbågs skyttar 2 "plutooner" av tungt kavalleri och 2 "plutooner" av katana samurais.
Kartan hade 3 hus på en rak linje varav att jag va för ivrig och försökte gå för alla direkt..
Drog fram min pilbågs linje i en stor rad framför huset som ger "extra" pilbågs skillz och väntade ut han ,,,, som jag trodde... såg dock inte att han hade en GIGANTISK arme av tungt kavalleri bakom en skogs dunge som red snabbt och smidigt rakt igenom hela min linje av archers som (tack vara att jag va för ivrig) inte hade något beskydd alls av mina pikemens som jag (IDIOTISKT NOG) skickat för att ta huset på höger och vänster flank... snabb död för mig då min arme fick panik och flydde åt alla håll och mina pike mens inte han fram till "stora slaget" för att hjälpa till. (Dom dog i skogen av units som han gömt som jag såg för sent)
Så 1 wins 2 losses.. men gör inte så mycket eftersom det är ett HELT UNDERBART SPEL !!!
Och man lär sig direkt av sina misstag... nu är jag lite för full när jag skriver detta så ska gå och sova nu.
Men imorgon så ska jag ta lärdom av mina misstag, finslipa min arme och försöka igen..
Som sagt,, UNDERBART SPEL! dom har verkligen lyckats... det här kommer nog bli ett av dom spelen som jag kommer RÅ SPELA fram tills bf3 kommer..
ursäkta stavfel , e lite dragen och är inte så bra på svenska overall när det gäller stavning , sry.
Ska försöka skriva bättre nästa gång.. hoppas det va läsbart ialf dock.
En polare till mig på steam som spelade in sin fight : )
http://www.youtube.com/watch?v=hvB4i6EunPw&feature=feedu
Videon visar verkligen kaoset som kan uppstå på ett bf i shogun 2 ,, helt underbart..
Finns inget bättre ( måste folk hålla med om som vunnit såna här slag) när det har varit en sån här battle som i videon och man är typ helt slut efter fighten, MEN man har vunnit och man känner segerns sötma... underbart ... HEEEELT underbart !
Ska själv spela in senare idag tänkte jag med röst till om jag inte går ut ikväll dvs.
Annars kommer det nog upp flera i V : )
Håll tillgodo.
Är också sugen på att lira med någon, mest för att själv lära mig spela. Det är mitt första Total War-spel och trots att jag vann min första match online så förlorar jag alla efter den. Det vore schysst med en kompanjon vid min sida som kan vägleda mig till seger!
Hur ser man sitt Steam-namn? Jag tror jag Heter KonradA även på Steam, annars nickar jag Konke.
Zibbit - Steam nick så jag kan adda dig : )
Haha missade visst det, Zibbbit på Steam, ngn jäkel hade redan nallat Zibbit...
Men har för tillfället en ganska ostabil internet anslutning, men ska köpa nytt nätverkskort då det gamla jag har inte verkar så kompatibelt med vista, elr så är det vista som ÄR felet..
Hursom, någon som kan rekomendera ett bra trådlöst nätverkskort?