THQ: nu är vi en av de stora
Efter Homefront-framgångarna menar THQ-chefen att utgivaren kan jämföra sig med Activision Blizzard och Electronic Arts.
#homefront, #thq, #activision-blizzard, #electronic-arts, #crysis-2, #warhammer-40000-space-marine, #darksiders-2, #devils-third, #saints-row-the-third
"Homefront" är en av de tråkigaste spelen som släppts, så jag vet inte hur han kom till den slutsatsen, bara för att det sålt bra? Njae...
Majuv:
Activision Blizzard & EA står i en klass för sig. Ubisoft är rätt stora också, och Square Enix är storväxta för att vara japaner.
Jo, jag vet att de är mångdubbelt större än de jag drog upp, min poäng var lite att om de ska räkna sig själva som stora så får de räkna med i stort sett alla andra utgivare som folk kan namnet på också.
.____.
Jo tack. Homefront... jag får lust att jämföra er med Zynga i sådana fall. xD
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Grattis THQ, trodde verkligen inte att det skulle gå bra för Homefront men där ser man. Tycker dock det är för tidigt att jämföra sig med bjässarna dock =). Men vill passa på att tacka dem för Warhammer-spelen, hoppas även Space marine som ska släppas i slutet av sommaren blir bra, ser ut att kunna bli riktigt skoj.
Haha va? Kanske om de syftar på sin skitiga support så ja då är de nog på samma nivå
Få Relic att jobba på Homeworld 3, sen kan vi diskutera.. annars var det ju bra roligt sagt!
Ja det är fan deras RTS spel som är något, Homeworld lanar jag fortfarande med polare ibland ^^
Tja, lite kaxig är han allt men Homefront lyckades oväntat bra och förtjänar beröm trots allt, även om jag personligen hellre hyllar Kaos än THQ. Kaos (utvecklarna) ville ha mer tid att putsa bort buggarna men det fick de ej för THQ, THQ snålade också med mängden servrar till release så det blev en hel del strul...
Dock hoppas jag att THQ nu när Homefront bevisligen blir en IP de satsar på, låter Kaos få den tid och budget de behöver för att göra uppföljaren ännu bättre. Singel player var alldeles för kort och liten, men multiplayer är faktiskt riktigt stabil och sjukt kul
Alla som har åsikter/önskningar är välkomna till forumet, Kaos (utvecklarna) är väldigt aktiva där och samlar gärna in förslag på nyheter och förbättringar. Av egen erfarenhet kan jag säga att de lyssnar på oss fans och våra önskemål inför DLC och uppföljare, så önskar du något se till att skriva en rad.
Det lönar sig
Bra!
Då har ni resurser och kan börja arbeta på Company of Heroes två.
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Vilket skämt! Jag köpte Homefront på steam för 400 spänn jag lika gärna hade kunnat elda upp. Max 300 spelare online åt gången, i värsta fall är det runt 60-80
På Pc kanske men på konsol (360) är det inga problem att hitat folk och servrar. Lite kul då de satsade så mycket på att utveckla en dedikerad PC version och inte porta, shit happens ^^
Nu vet jag inte hur bra Homefront sålde, men det känns inte riktigt som att de radar upp storsäljare på samma sätt som EA och Acti/Blizz.
Tja, 2,6 miljoner var senaste budet, mest till 360så klart. Sålde inte mcyekt sämre än ex. MoH trots att det är en ny IP och hade mindre budget/reklam etc. Det sålde ju bättre än Crysis 2 under öppningsveckan och även spel som Bulletstorm. Kanske inte det bästa, men givet Crysis 2 hype, goda rykte och föregångare är det ändå inte illa
Tror helt klart att Homefront 2 kan bli något att räkna med om Kaos får tid och resurser nog att fixa buggarna innan release och om THQ lärt sig en läxa och inte snålar med servrarna denna gång.