Sjunde klassen i Guild Wars 2 - ingenjören

Robot
Sjunde klassen i Guild Wars 2 - ingenjören

ArenaNet har röjt den sjunde av åtta olika professioner i sitt massiva onlinerollspel. Spana in förmågor i filmformat och nya bilder hos oss.

#nyhetstips, #guild-wars-2, #arenanet


Medlem
Sjunde klassen i Guild Wars 2 - ingenjören

Guld!!!
Älskar alla engineer klasser
Funderade på Thief klassen men nu jäklar ska man nöta Engineer

Medlem

Spelet ser intressant ut må jag säga, men kan nån svara om det kommer vara som i GW1 att man bara ser varandra i städerna (orkar inte kolla upp själv ^_^)? If it is, I think I'll skip it...

Medlem

bush kan bespara dig ovissheten xD det är en helt öppen värld med extremt få instance tillfällen


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

bush kan bespara dig ovissheten xD det är en helt öppen värld med extremt få instance tillfällen

Göttemos, man kanske ska ge det en chans då det kommer då köpte ju GW1, men spelade WoW då och gillade inte hur GW1 var, har försökt att testa det senare men aldrig gillat just det spelet för hur det var. Dock ser ju GW2 ut att bli riktigt nice i jämförelse!

Medlem

Ja, ska vi inte introducera automatvapen och tanks och flygplan snart också i spelet?... Fan kan ju inte blanda firepower med magi i ett "medeltida" spel.. Känns som japansk B-klass!


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av FortuN:

Ja, ska vi inte introducera automatvapen och tanks och flygplan snart också i spelet?... Fan kan ju inte blanda firepower med magi i ett "medeltida" spel.. Känns som japansk B-klass!

du menar som i nästan varenda mmo som finns ? skjutvapen bomber å annat


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av FortuN:

Ja, ska vi inte introducera automatvapen och tanks och flygplan snart också i spelet?... Fan kan ju inte blanda firepower med magi i ett "medeltida" spel.. Känns som japansk B-klass!

Klart man kan!
Jag ser hur som helst fram emot detta, det ser ut att kunna bli riktigt intressant.


signatur

I'm just sayin...

Medlem

fy hadde hoppats på mesmer från gw1


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

morfin, de ska släppa en klass till... så mesmer eller en mesmer-liknande klass kommer troligtvis dyka upp

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Spelet ser intressant ut må jag säga, men kan nån svara om det kommer vara som i GW1 att man bara ser varandra i städerna (orkar inte kolla upp själv ^_^)? If it is, I think I'll skip it...

Står överallt på nätet, öppen värld, ingen månadskostnad, etc
För all info man kan behöva, kolla in gw2 tråden här på FZ. http://www.fz.se/forum/pc/guild-wars-2-95237?page=1

Skrivet av morfin91:

fy hadde hoppats på mesmer från gw1

Mesmer kommer som sista klass, dont worry!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av morfin91:

fy hadde hoppats på mesmer från gw1

Du vet att Engineer är den tredje och sista "Adventurer" klassen va? Vi har den tredje och sista "Scholar" klassen kvar att se vilken den blir, många tippar på Mesmern, för den kommer va ett yrke som återkommer ifrån GW


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Medlem

Det här var ju ändå inte helt olikt Commando-klassen de visade upp som aprilskämt.

Men vad jobbigt. Nu finns det ju minst 3-4 klasser som man vill köra! Decisions, decisions...

Medlem

Gillar steampunk, men tycker nog att man prickat in stilen bättre i WoW, det såg bara extremt malplacerat ut här, såg alldeles för hi-tech ut.


signatur
Medlem

gimme gimme gimme!

Uppfriskande med lite krut istället för magiska strålare och ljus och älvor som flyger omkring. "Nitty and gritty!"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

En klass kvar att röja då. Fortfarande Warrior som gäller för mig då om jag fortfarande har något sug efter detta spel. Heavy armor + en fet jävla yxa. <3

Medlem

Kommer nog maina Engineer, så jäkla cool och jag älskade dem i Warhammer Online.

Skrivet av FortuN:

Ja, ska vi inte introducera automatvapen och tanks och flygplan snart också i spelet?... Fan kan ju inte blanda firepower med magi i ett "medeltida" spel.. Känns som japansk B-klass!

Mixen har funnits hur länge som helst? Tillochmed Sagan om Ringen hade krut och bomber. Jag gillar det och spelet är inte "medeltida", det handlar ju om 250 år efter Guild Wars 1, tänk dig som att man har kommit in i en fantasy renässans och börjat utveckla teknologi snabbare, varav krutvapen tillhör dessa.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Gillar starkt klassen då den fokuserar just på den tidsålder man är i i spelet Sen vad man ska köra blir ett väldans svårt val... Hänger mellan Necro, Thief eller Mesmer som jag antar blir sista klassen... Engineer ska kompis börja med så det kommer inte bli min första iaf

Medlem

HAHAHAHAAHAHAH, fyyyyy fan va B. En jävla Centry Gun, minor och bomber... Ja, vad ska man säga? Håller med FortuN.

Vad kommer näst? Luftskepp med raketmotorer och bomber? Stridsvagnar? Artelerikanoner? Lasersikten? Nej, där dog det spelet, ännu ett jävla nördspel.

Medlem

Denna klassen är min, bara min!!

Medlem
Skrivet av FortuN:

Ja, ska vi inte introducera automatvapen och tanks och flygplan snart också i spelet?... Fan kan ju inte blanda firepower med magi i ett "medeltida" spel.. Känns som japansk B-klass!

En sorts krut tillverkades i Kina redan på 800-talet av taoistiska munkar, tanks o flygplan kom först 1000år senare, kul med folk som vet vad dom pratar om! för att inte tala om lasersikten.. känns väldigt B-klass med sånna jämförelser...

Tiden mellan gw o gw2 är ca200år, tiden mellan europas Medeltid och tiden för de första musköterna ligger på ungefär detsamma...

Om man har testat tex Mount & Blade Spelets nya tillägg With Fire & Sword så märker man att musköterna är långsamma att ladda och inte självklart är bättre än en Långbåge eller ett armborst....


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Ish
Medlem
Skrivet av mrpeters:

Guld!!!
Älskar alla engineer klasser
Funderade på Thief klassen men nu jäklar ska man nöta Engineer

Samma här.. Charr engineer +eldkastare <3


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av krad:

HAHAHAHAAHAHAH, fyyyyy fan va B. En jävla Centry Gun, minor och bomber... Ja, vad ska man säga? Håller med FortuN.

Vad kommer näst? Luftskepp med raketmotorer och bomber? Stridsvagnar? Artelerikanoner? Lasersikten? Nej, där dog det spelet, ännu ett jävla nördspel.

Sentry. Härnäst. Artilleri. Du är välkommen.

Och din önskan är ArenaNets lag.

Men allvarligt, att kalla det här ett nördspel när du själv för ett tag sen var totalt exalterad över Fallout 3 känns lite.......inkonsistent? Gå och trolla därborta eller nått.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Ish
Medlem

Artilleri fanns ju i ettan.. Eller ja.. Katapulter.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Glömde också nämna att Warhammer Online körde en Engineer klass med lite samma spelstil (turrets, bomber etc).
http://mythicmktg.fileburst.com/war/us/home/images/newsletter/2008_08/engineer_s.jpg

Så väx upp, det finns inga fasta konventioner och regler för "Det här är fantasy, det här får finnas med, det här får inte finnas med". Om de vill ha steampunk teknologi blandat med magi och svärd, är jag helt för det. Gillar sådana världar, brukar komma fram intressanta kombinationer utav det.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Ish
Medlem

Sen utspelas ju tvåan 250 år eller vad det är efter ettan, så teknologin måste ju ha gått framåt.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Älskar folk som kommer in på ett spel forum och kallar folk för nördar. Bittra tårar är så goda~
Och varför måste det vara steampunk? Tycker det är lika tjatigt med det som med zombies just nu, kommer definitivt köra som ingenjör hur som helst, påminner mig om glada tider med techis!

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Älskar folk som kommer in på ett spel forum och kallar folk för nördar. Bittra tårar är så goda~
Och varför måste det vara steampunk? Tycker det är lika tjatigt med det som med zombies just nu, kommer definitivt köra som ingenjör hur som helst, påminner mig om glada tider med techis!

Egentligen är det inte Steampunk, ArenaNet kallar det mera Clockpunk, där det mer handlar om vridkraft och klockverk istället för ånga.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Keasar:
Skrivet av burkmopp:

Älskar folk som kommer in på ett spel forum och kallar folk för nördar. Bittra tårar är så goda~
Och varför måste det vara steampunk? Tycker det är lika tjatigt med det som med zombies just nu, kommer definitivt köra som ingenjör hur som helst, påminner mig om glada tider med techis!

Egentligen är det inte Steampunk, ArenaNet kallar det mera Clockpunk, där det mer handlar om vridkraft och klockverk istället för ånga.

Gott å höra! Inte för att jag mena att jag tyckte det själv såg ut som steampunk, det var snarare en reaktion på tidigare folks påståenden.

12
Skriv svar