Så populär är kvinnliga Commander Shepard

Robot
Så populär är kvinnliga Commander Shepard

För första gången någonsin kommer den den kvinnliga varianten av Commander Shepard att förekomma i Mass Effects marknadsföring. Men hur populär är hon egentligen?

#mass-effect


Medlem
Så populär är kvinnliga Commander Shepard

Har alltid spelat som tjej i Mass Effect. Kör alltid som tjej i alla spel där möjligheten finns. Anledningen: Kan inte identifiera mig med killarna.

Medlem

Spelar Kvinnlig i Mass Effect med dock en egen skapad figur och inte jane shepard

spelar som Pazu även kvinnlig i dem spelen det går. dock är det väl mest i RPG man gör det


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

När jag körde igenom spelen som ond så var jag modifierad kille. Nu tänkte jag lira igenom som god, och då blir det nog en tjej för lite variation.

Medlem

Kör på "originalet"

Spelvärlden behöver fler starka kvinnliga karaktärer. Shepard borde vara en av dem.

Inaktiv
Skrivet av Chemical:

Kör på "originalet"

Puckat ordval. Jane Shepard är lika mycket "orginalet" som John.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Det är hon verkligen inte alls det.

Medlem

Female shephard har bättre röst

Medlem

Har alltid spelat Male Shepard, men tycker Shepard är cool vilket kön han/hon än är.

Alexander Shepard

http://social.bioware.com//uploads_user/7000/6056/21199.jpg
http://www.youtube.com/user/Reclusiarch#p/u/2/LTE8TDPYKQU

Medlem

Kör på vanilla versionen av John. Tar emot att modda.


signatur

//Schmoo

Medlem

custom female.


signatur

// Bacon <3

OML
Medlem

Jag kör som god med en kvinnlig Shepard, väldigt lik den på bilden men med lite överbett, ljust hår och mer färg på kinderna. Jag tycker att röstskådespeleriet av den kvinnliga Shepard är bättre så jag föredrar henne.

Som ond kör jag med den manliga orginal karaktären.

Medlem

Originalet, Standard manliga Commander Shepard kör jag på. Det är bilden jag fått av honom och tycker det är så han ska se ut. Det är Commander Shepard.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag kör med custom kvinnlig Shepard.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Jag har en något modifierad kvinnlig Shepard, tycker att det känns helt självklart efter att ha spelat igenom både ettan och tvåan med samma stenhårda kvinna som galaxens superparagon.

Medlem

Självklart så kör man kvinnlig Shepard, Jennifer Hale är bäst.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv
Skrivet av pazu:

Har alltid spelat som tjej i Mass Effect. Kör alltid som tjej i alla spel där möjligheten finns. Anledningen: Kan inte identifiera mig med killarna.

Men du kan identifiera dig med tjejerna. Okeeej, då förstår vi.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av amphix:
Skrivet av pazu:

Har alltid spelat som tjej i Mass Effect. Kör alltid som tjej i alla spel där möjligheten finns. Anledningen: Kan inte identifiera mig med killarna.

Men du kan identifiera dig med tjejerna. Okeeej, då förstår vi.

Jag håller faktiskt med. Varken manliga eller kvinnliga spelhjältar är immuna mot dåliga författare men manliga karaktärer är mer utsatta vad det gäller "generic tough guy" syndromet, medan kvinnliga karaktärer brukar vara lite mer intressanta.

Dessutom har tjejversionen av Shepherd mycket bättre röstskådespel.

Medlem

FemShep har den jobbigaste rösten i spelhistorien. Male Default Shepard ftw!

Medlem

Första gången körde jag som manlig Shepard i både ME1 och 2. Klarade dock nyligen Mass Effect med kvinnlig Shepard och ska så småningom börja på Mass Effect 2 med samma karaktär.

Medlem
Skrivet av Jelen:

FemShep har den jobbigaste rösten i spelhistorien. Male Default Shepard ftw!

Ursäkta men va? Hur kan du tycka det? Hur? När? Säker du spelar Mass Effect? Troll?

What?

Male låter som någon som läser från ett papper i en studio.
Female låter som om det kommer ut ur munnen från karaktären och syncar aniktsuttrycken mycket bättre. Jag har spelat båda och det kommer definitivt bli Jane i den tredje delen.

Medlem

FemShep > MaleShep alla gånger. Röstskådespelaren är så mycket bättre.. lyssnar man på MaleShep somnar man ju för fasen!

Medlem

Kör på vanilla Male!Shep (även kallad Sheploo) av den simpla anledningen att varje gång man försöker modda han så slutar det med att han ser ut som en neandertalare eller schimpans.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Twitch:
Skrivet av Jelen:

FemShep har den jobbigaste rösten i spelhistorien. Male Default Shepard ftw!

Ursäkta men va? Hur kan du tycka det? Hur? När? Säker du spelar Mass Effect? Troll?

What?

Male låter som någon som läser från ett papper i en studio.
Female låter som om det kommer ut ur munnen från karaktären och syncar aniktsuttrycken mycket bättre. Jag har spelat båda och det kommer definitivt bli Jane i den tredje delen.

Du måste skämta.. Inte för att male är någonting att hurra över men Jennifer Hale talar monotont i bottenregistret genom all jävla dialog i hela den soppa som är Mass Effect 2. Mer irriterande voice-acting får man leta efter med ljus och lykta.

Medlem

Orginal Male sheppard ftw. Spelat igenom 1 o 2 an ett par gånger med samma utseende. Han är bara för grym. Fem sheppard är bara jobbig att lyssna på (kvinnligt tjat?) men jag brukar spela kvinnliga karaktärer i spel när man kan. Men tyvärr fungerar det inte här. Tycker också att alla fem-sheppard slutar med att dom ser ut som dom levt på gatan i hela sina liv.

Medlem
Skrivet av Twitch:
Skrivet av Jelen:

FemShep har den jobbigaste rösten i spelhistorien. Male Default Shepard ftw!

Ursäkta men va? Hur kan du tycka det? Hur? När? Säker du spelar Mass Effect? Troll?

What?

Male låter som någon som läser från ett papper i en studio.
Female låter som om det kommer ut ur munnen från karaktären och syncar aniktsuttrycken mycket bättre. Jag har spelat båda och det kommer definitivt bli Jane i den tredje delen.

Kört båda spelen över ett dussin gånger, och hennes röst irriterar mig fortfarande. Den är grinig, gnällig och på tok för emotionell. Hon försöker för mycket. Male Shep är bara lugn och badass, och ser bättre ut. Default Shep!

Medlem

Jag är av den typen som vägrar byta förinställda namn och om dom har automatiserad färdighetsval på gruppmedlemmar så vill jag inte röra det heller, då jag föredrar att karaktärerna passar sin roll och blir som utvecklarna tänkt sig.

Men det gäller nästan endast RPG spel, jag har väldigt svårt att släppa det då det kändes bra lustigt när alla var någons slags magiker i ett spel fast dom betedde sig som dom hade olika roller i dialog, något jag stör mig på än idag. Och det finns bara en commander shepard i min bok!

Medlem

Kvinnliga Shepard har mycket bättre röst så hon är ett självklart val

Medlem

jag lirar John jag är för steriotyp för att tycka att bruden kan vara den som gör alllt han gör ^^

Nä men skämt å sido John ska det vara, det bara typ "ska" vara så samma som Tomb Raider är för Lara Croft.

Spelar både male o females t,ex i Mmo spel, dock i spel som är typiskt Mass Effect går jag för male varje gång jag får chansen, man är helt enkelt mer badass.

PS: Jag kör Orginal Skin för den är grym.

Skriv svar