hjälp processor funkar inte :/

Medlem
hjälp processor funkar inte :/

Behöver hjälp har köpt en amd x6 1055t
Har det här moderkortet http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3154#o...
Där det stå att den ska klara av amd x6 http://www.gigabyte.com/support-downloads/cpu-support-popup.a...

Jag sätter in allt perfekt som de ska göras men det kommer upp amd model uknown kan inte trycka på några knappar även att det stå typ F12 för bios mm..
Måste jag uppdatera mina bios elle behövs verkligen det ?
Om jag nu måste uppdatera min BIOS vilka ska jag tar och hur gör jag ? http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3154#b...
TACK I FÖRHAND ! behöver verkligen hjälp !

Medlem

HIttade svar på mycket nu, den enda frågan är nu hur installera jag nya BIOS ? ska jag köra in min gamla processor så datorn gå i gång installera biosen o sen sätta in den andra ?:D

Medlem

Välj utility istället för bios å sen @Bios bland programmen, läs instruktionerna och välj sättet du vill uppdatera. Om du vill ladda ner bios själv så ska det vara en av versionerna efter F5. Skulle inte välja beta bios.

Ska nog gå att köra in din gamla processor ifall den fortfarande passar i sockeln.

Medlem

Har nu uppdaterat BIOS med hjälp av QFLASH, Min AMD x6 funkar nu, enda problemet är att windows vägrar starta första gången :/ Den bara stanna upp så jag måste stänga av datorn sen sätta på den! Det kommer då upp windows kunde inte starta reparera eller starta normalt, jag trycker på starta normalt och allt funkar som det ska :/ jag provade att köra reparation det hjälpte inte,! vet nån vad det kan beror på väldigt jobbigt att det vägrar starta första gången !

Medlem

Tror jag läste någonstans att någon hade samma problem, tror jag svarade i den tråden. Försöker leta upp den kommer med edit.

Av med repair:
bcdedit /set {default} bootstatuspolicy ignoreallfailures

På med repair:
bcdedit /set {default} bootstatuspolicy displayallfailures

UAC av om du inte är admin, och om du har UAC på så måste du vara admin. För att det ska funka.

Medlem

Bli det inte bara att jag ignorera meddelandet då ? Datorn kommer väl fortfarande att stanna vid första gången? Nu har det blivit så att den ens inte starta på andra ilband tror datorn gå sönder med små steg, är jag som hade köpt nya grejer o allt ! använde som sagt Qflash o allt gick bra tog sen load optimized deafautl är det nåt mer som ska göras ?

Medlem

Vilken version uppdatera du till?

Kan testa och bara använda 1 minnes sticka å testa båda.

Medlem

Till F5 då det stå att den ska behövas för att använda phenom II six core

tack för hjälpen!
Jag ta ju load optimized default det är kanske nåt mer jag ska göra efter det ?

Medlem

Om du nu kan få igång datorn, testa att uppdatera till bios F8

Medlem

SKulle det hjälpa jag kan prova !?

Medlem

Om du nu kunde sätta i din gamla processor och det funkade första gången att starta datorn och det ända du ändrat sedan dess är bios så finns det inte så mycket att gå på.

1
Skriv svar