Multiplayer bekräftas för Mass Effect 3

Robot
Multiplayer bekräftas för Mass Effect 3

En australiensisk speltidning avslöjar det alla Mass Effect-fans hoppats på – eller fruktat för.

#mass-effect-3


Medlem
Multiplayer bekräftas för Mass Effect 3

Jag hoppas verkligen att det bara är co-op och inte någon form av deathmatch.

Medlem

Men motherfucker! Ett påklistrat multiplayer-läge à la Bioshock 2 klarar jag mig utan.

Skrivet av Räven:

Jag hoppas verkligen att det bara är co-op och inte någon form av deathmatch.

Jepp, det är en annan femma, co-op har jag inget emot!

OML
Medlem

Coop hoppas och tror jag på!

Medlem

Så länge min single player-upplevelse inte påverkas av detta så har jag inga kommentarer !

KoP
Medlem

Så länge det inte påverkar singleplayer upplevelsen (vilket det inte lär göra) ser jag inga problem med att dom implementerar någon form av deathmatch eller liknande.

Medlem

Så länge det inte stör eller tagit tid från att göra singelplayer biten så grym som den bör vara gör det mig inget om det finns MP att leka med senare.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Medlem

Så länge det inte påverkar single-player så kan det väl inte få annat än alla tummar upp!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Bra att det var co-op. Det kunder varit värre....
Men jag hade hellre sett nått annat än nån form av MP alls.

Detta lär inte påverka singleplayer (hoppas jag).
Är iaf sjukt taggat på ME3. Kan det inte släppas igår?

Inaktiv

Så länge min singleplayer upplevelse är minst lika bra som tidigare Mass Effect spel och att jag aldrig känner att jag missar något pga jag lirar singleplayer. Blir väl att avboka senare om deras mp implementering offrar för mycket från sp upplevelsen.

Medlem

Så det är bara co-op? Undrar hur de ska implementera det om det fortfarande bara ska vara Shepard som är i kontroll av story och dialogval etc. Vad det än är, rent multiplayer ala free-4-all eller co-op, se fan bara till att jag får mitt episka ME3 slut värdigt dess föregångare och inte något halvtjafs bara för att "vi hade inte tid". Jag vill fan inte ha ett till DA2.

Medlem

Varför ha mp? Helt onödigt, alla spelade me för grym story och kul gameplay, lite som bioshock och bioshock 2s multiplayer var ju inte direkt jättebra, det var väl dugligt men spelar hellre team fortress eller annat spel gjort för multi player.

Medlem

Jag tycker att multiplayer i vilken form som helst vore roligt, så länge kampanjen inte lider!

Medlem

Spelet har ett perfekt upplägg för en rolig multiplayer. Tre klasser som går att kombinera. Kan bli jäkligt kul.


signatur

- PiDuT

Medlem

Kul om det är Co op Men jag är lite orolig vad de istället har skitit i att utveckla när de la energi på multiplayer

Medlem

BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv

men nej nej nej nej nej nej nej nej nej

Medlem
Medlem

Coop till Mass Effect är en våt dröm för mig. Nu när de arbetat ut ett "party-conversation-system" i The Old Republic så kan man bara hoppas att de tar en coop-komponent på allvar!

Inaktiv

Svammel. Blir definitivt inget co-op för min del i Mass Effect 3.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Lite coop tackar man inte nej till. Hade det varit multiplayer med team deatmatch och capture the flag hade jag blivit riktigt förbannad.

ME3 kommer bli top 2 av dom bästa spelen 2012!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Medlem

Hoppas de bara inte sabbar SP

Medlem

Tror inte att det kommer gå att köra själva storyn i co-op.

Medlem

but why?!?!? Ok med co-op men egentligen NEJ.

Medlem
Citat:

Vad är dina tankar kring att serien plötsligt får ett flerspelarläge?

Känns som att Singleplayer kommer att lida för det....

Medlem

Om det blir CO-OP, blir tempot lite skumt i kampanjen kan jag tänka mig. Om man alltid springer runt i sin grupp blir det ju lite segt om någon ska stanna och läsa och att man måste vänta tills ett actionelement i storyn uppenbarar sig innan man faktiskt kan ha kul i CO-OP. Vilket på sätt och vis känns b, för ME-spelen har jag iaf personligen uppskattat att stanna av och läsa alla artiklar om olika raser, planeter, föremål osv. Dom gör nog bäst i att lösa detta på ett smidigt sätt eller ha en separat story för CO-OP.

Men å andra sidan, ingen tvingar ju en att köra CO-OP. Så alla som gråter här i tråden har ju fritt fram att köra kampanjen helt solo.

Medlem

ME ska inte ha multiplayer!!!

1
Skriv svar