The Elder Scrolls V: Skyrim

Avstängd
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Calez:

Hmm, min dator klarar detta på max. Frågan är om jag ska välja PC eller PS3. Är det en bra idé att köra på båda?

Enkelt val, pc såklart. Tänk bara på alla mod möjligheter, du får så mkt mer för pengarna.

Måste erkänna att jag i stort sett bara spelat WoW på datorn. Vad exakt är poängen med moddar och var hittar man dem? Och är det lagligt så att säga?

Medlem

Tycker det var väldigt & starkt gjort av dom att erkänna att det komr eventuellt förekomma buggar, Inte många spel företag under min tid som har gått ut med något sånt.

Tycker dock att dom kan dra på releasen ett tag till i sådant fall så det blir fulländat från start, det skulle ge dom bra med creds att få ge ut ett helt buggfritt spel ifrån start.

Men men, spelen ska kastas ut nu för tiden, dom har tidsfrister att slåss med dagligen, varför inte ge alla spel den tid som behövs? Nöjdare kunder = fetare plånböcker för företagen.

Men Skyrim blir ett klart köp endå! inget snack om saken. Är hur pep som helst att börja spela detta vackra spel, Vart och så sugen på att ta fram första Drakar & Demoner upplagan & knåpa ihop ett äventyr. Nej... Blir till att läsa in äventyret Svavel Vinter & samla ihop dom gamla dö nickarna för en Rollspels helg.

Medlem
Skrivet av Calez:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Calez:

Hmm, min dator klarar detta på max. Frågan är om jag ska välja PC eller PS3. Är det en bra idé att köra på båda?

Enkelt val, pc såklart. Tänk bara på alla mod möjligheter, du får så mkt mer för pengarna.

Måste erkänna att jag i stort sett bara spelat WoW på datorn. Vad exakt är poängen med moddar och var hittar man dem? Och är det lagligt så att säga?

Moddar är lagligt och möjligheterna är oändliga(nåväl så långt teknologin tillåter). Allt från nya fiender, vapen, rustningar, världar, quests, stridssystem etc. etc.

[www.planetelderscrolls.com] Har en fin mod databas till Morrowind och Oblivion. Skyrim moddar lär dyka upp där så småning om.

Medlem

Elder Scrolls är för bra. De överlägset bästa spelen som finns.


signatur

Memento Mori

Medlem
Citat:

Asso varför är du emot konsoler på vartenda jävla kommentar! Asso acceptera vissa trivs på PC o vissa på konsol. Vad är ditt problem? Kan du ba inte acceptera? Seriöst fan acceptera nån dag... -.-

klappa till denna pojkvasker någon snälla, kanske kan sätta pli på ungdomen

nej men seriöst, sorgligt inlägg det där.

konsoler är föråldrade visst och säger som andra att vissa spel är helt enkelt bättre på pc, varför inte acceptera och börja spara ditt studiebidrag så du sedan kan köpa en liten fin dator på komplett istället för den där sketna xbox:en som har mer ludd än min navel


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Pansarknekt

Loads of bullshit kommentarer från Matthew Carrofano. Antar han måste pumpa hype nu för att få sin bonus. Dock verkar spelet underbart. Ska bli störtskönt o gotta sig in i detta.

Måste dock anmärka på kommentarerna i artikeln..

Ang. att det skulle vara en konsolport sa han ju bl.a. att det "utvecklar spelet på samma premisser bla bla ". Dock så är det väl så att konsolernas begränsade prestanda även här som i de flesta av dagens spel sätter premisserna ändå, eftersom de är mycket klenare än PCn i dagen läge.
Tycker det är lite drygt att dom ska hålla på häva ur sig sån skit hela tiden. Att spelet innehåller buggar? Whoooptidoo, vilket spel kommer ut utan buggar idag? Även om det är i stort sett hype som säljer spel så blir man lite illamående av sånt...


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Verkar va ett roande spel

Medlem

@Alla som argumenterar att det bara är att acceptera att spelet släpps till fler plattformar till PC och anpassats därefter

...
Ja, det stämmer väl till viss del. Men om ett spel blir sämre utav det brukar jag inte gilla det. Vissa gameplay funktioner i Elder Scrolls spelen är en del av dess atmosfär, som att man kan reparera vapnen eller snarare att de kan gå ner i kvalitét. Istället för att sumpa systemet hade man kunnat göra det lite annorlunda, det var kul att man var tvungen att hålla koll på utrustningen, det engagerade en i spelvärlden. Däremot hade systemet kunnat utformas bättre. Att man nu bara kan uppgradera vapnen är helt enkelt ett försök att tilltala en större massa, men de har inte lika höga krav som mer erfarna spelare och därför blir det att de erfarna spelarna får en sämre upplevelse.

Jag hoppas jag talar klarspråk utan att låta som ett arsle. :-/


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

@Alla som argumenterar att det bara är att acceptera att spelet släpps till fler plattformar till PC och anpassats därefter

...
Ja, det stämmer väl till viss del. Men om ett spel blir sämre utav det brukar jag inte gilla det. Vissa gameplay funktioner i Elder Scrolls spelen är en del av dess atmosfär, som att man kan reparera vapnen eller snarare att de kan gå ner i kvalitét. Istället för att sumpa systemet hade man kunnat göra det lite annorlunda, det var kul att man var tvungen att hålla koll på utrustningen, det engagerade en i spelvärlden. Däremot hade systemet kunnat utformas bättre. Att man nu bara kan uppgradera vapnen är helt enkelt ett försök att tilltala en större massa, men de har inte lika höga krav som mer erfarna spelare och därför blir det att de erfarna spelarna får en sämre upplevelse.

Jag hoppas jag talar klarspråk utan att låta som ett arsle. :-/

Håller med dig där med att Bryt värdet på Utrustningen inte komr att påverkas av strid. Det får dom hjärna fixa till. Förhoppnings vis så komr det en mod som kanske fixar det.

Medlem

Går ju inte att se trailern för man börjar tänka på den svenska översättningen av låten.

Skriv svar