The Old Republic, är du Jedi Consular eller Imperial Agent?

Medlem

Bounty Hunter Mercenary kommer jag att spela. Men det är ett svårt val, Sith Warrior och Marauder lockar också... Och Assasin.

Förresten, underbart att läsa en tråd här på FZ som inte spårar ur med en massa meningslöst elaka påhopp och trollande

Medlem

Star Wars, historiens mest mjölkade och tråkigaste varumärke, kom med något nytt nu snart.

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Fleshcutter:

Gillade Imperial Agent Sniper men det blev tråkigt i längden att bara stå stilla och skjuta. Det får bli en Trooper Vanguard när spelet släpps.

Jag gillade agents story väldigt mycket och vill se hur den ter sig så tänkte därför köra den som min main, men är det så hemskt på höglevel? Lyckades du testa deras andra inriktning? Är den kanske mer dynamisk?

Jag valde att fokusera på de svårare uppdragen/områdena och använda alla mina abilities till deras fulla potential. Det var mycket roligare än att bara sitta i cover och spamma samma abilities om och om.
Som jag upplevde det genom betan så hade IA bäst story/skådespeleri och var den klassen som blev precis vad man gjorde den till. Ville man ha det enformigt så fungerade det finfint. Vill man spela mer omväxlande med många olika skills så fungerade det lika bra.

Medlem

Animationerna på klippet gör inte spelet rättvist helt annorlunda ingame mycket mjukare än vad som visas i klippet,
Jag körde IA(LVL13) Kändes sådär visst sjukt bra spikedmg men som folk säger att stå still är väl inte alltid så kul sen BH lvl 11 Var mer rörelse och förödande AoE attacker helt klart en klass jag funderar på. Provade sen Sith warrior (lvl 13) Svårt att säga man dog rätt så fort då man hoppade in i gröten men blir lätt så då man inte backas upp av någon healer(blir inte Sith W) SIST provade jag Sith INQ ondare satar får man söka efter förmodligen ligger det mellan SITH INQ(han dock inte PVPa men känns som dom har bra tools) och BH.

Ska BOKA det idag.

Medlem
Skrivet av eine_petule:

Animationerna på klippet gör inte spelet rättvist helt annorlunda ingame mycket mjukare än vad som visas i klippet,
Jag körde IA(LVL13) Kändes sådär visst sjukt bra spikedmg men som folk säger att stå still är väl inte alltid så kul sen BH lvl 11 Var mer rörelse och förödande AoE attacker helt klart en klass jag funderar på. Provade sen Sith warrior (lvl 13) Svårt att säga man dog rätt så fort då man hoppade in i gröten men blir lätt så då man inte backas upp av någon healer(blir inte Sith W) SIST provade jag Sith INQ ondare satar får man söka efter förmodligen ligger det mellan SITH INQ(han dock inte PVPa men känns som dom har bra tools) och BH.

Ska BOKA det idag.

Har kört Sith Inq en del i pvp. De har en massa bra skills för pvp och sen så finns det ju inget bättre än att grilla en annan spelare med elektricitet!

Största problemet med spelet är att det finns så många bra och roliga klasser så svårt att bestämma sig för något. Lär bli en massa alts.

Medlem

kossan, världens mest mjölkade djur. kom med något nytt

Medlem

Går nu att ladda ner clienten för alla.
www.swtor.com/tester logga ut från era konto bara.

Medlem

Körde trooper, den var trevligt men väldigt overpower med Mortar Volley

Medlem

Körde mest Consular/Shadow men hann även med en hel del Smuggler, Inq, BH och IA.
Osäker på vilken jag gillade mest faktiskt... låter kanske fånigt men alla va verkligen bra gjorda och roliga att spela samt att de hade någonting som va unikt och särskiljde sig från varandra. Smuggler och IA har tex väldigt olika story och stämning men också en hel del skillnader i spelstil även om de är varandras motsvarighet vad gäller klass-roller.

Liten fun fact så hade jag en BH i gamla Star Wars Galaxies som jag tyckte va riktigt kul och jag fick faktiskt en ordentlig nostalgitripp när jag spelade BH i TOR, fast TOR har mycket coolare effekter och liknande

Story och dialoger är top notch på alla jag testade. Smuggler ger dig utrymme att vara precis så sarkastisk och spydig som han bör vara och över lag vara en total douche bag, riktigt kul!
IA låter dig vara en back-stabbing infiltratör/spion-deluxe med dialog som ger utrymme för klinisk professionalism eller klassisk James Bond humor samtidigt som Inq låter dig vara en riktigt elak sate.

Jag blev iaf överraskad över hur roligt det va att spela icke-jedi klasser, tror faktiskt att de va roligare över lag att spela. Personlig favorit är nog IA.

Det enda problem jag egentligen har med alla Empire klasser förutom BH är att jag har svårt att motivera varför de skulle bry sig om att göra side-missions...
Jedi har motiveringen att de eftersträvar fred och rättvisa och kan därför åta sig uppdrag där de ser att deras hjälp behövs; Smugglers gör det primärt för pengar och rewards; Troopers gör det för att skydda befolkningen de tjänar mot yttre hot eller liknande.

Men varför skulle en Sith bry sig? De borde vara fullt fokuserade på att utrota Jedi och ta över galaxen. Möjligtvis om det handlar om att få jävlas med folk för att dom har tråkigt när de väntar på att en slav ska komma tillbaka med en kopp Juma Juice.
IA har ett viktigt uppdrag att ta hand om och deras gear och utgifter bör väl vara betalda av staten så har de verkligen tid att beblanda sig med pöbeln utöver det som krävs för att klara av sitt jobb? Tex för att etablera en falsk identitet eller liknande,
BH har iaf Money and Fame som driver dom.

Kom gärna med förslag på motiveringar så jag kan komma in i character bättre

Kan tillägga för de som hellre vill se ett Kotor 3 så kan man faktiskt spela fr. lvl 1-50 helt solo. Du behöver inte groupa med någon, behöver inte chatta med någon. Allt det är optional för att ta del av extra content som raids, pvp etc. Det är designat för att kunna spelas igenom som ett singel player om man så vill.
Dessutom har jag för mig de sagt att varje klass main story innehåller ungefär lika mycket content och dialog som 2 eller 3 Kotor1... och det finns 8st att spela igenom.
Det enda är väl eventuell immersion break när det är en massa annat folk som springer omkring i public areas men man glömmer lätt bort sånt när man är inne i en epic story
Vad jag vill komma fram till är iaf att låt inte er besvikelse över ett uteblivet Kotor3 hindra er från att uppleva ett minst lika storslaget Kotor MMO med mycket mer bra story content än Kotor1 och 2 tillsammans.
Kotor3 kanske kommer i framtiden men tills dess kan ni lika gärna göra oss andra sällskap och njuta av SW:TOR.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av Onomonom:
Skrivet av Keza:

Jag lirade upp en Jedi Knight, Bounty Hunter och Sith Warrior till level 10 på stress test. Det gör ont att säga det (då jag gick in i ett mindset där Sith Empire var det enda rätta), men questupplägget och storyn för Jedi Knights var underbart.

Tackar FZ för nyckeln, det blir nog ett köp vid release.

Vad var roligast att spela Bounty hunter eller Sith warrior?, har svårt att välja
Skulle vara snällt med en liten kommentar

Personligen så skulle jag välja Bounty Hunter, då det känns något annorlunda från vad andra mmorpg's har givit oss förut. Tyckte också att Bounty Hunter som klass känns mer interaktiv, i jämförelse med Jedi Knight/Sith Warrior (baserat på de få levlar jag tog, vill säga).

Vad jag menar med interaktiv, är att redan efter några levlar så fann jag mig med ett flin på trynet av ren spelglädje, tack vare de spells/abilities klassen gav mig. Attityden på Bounty Hunters som karaktär är också fruktansvärt kul att styra.

Så om något, så skulle Jag välja Bounty Hunter om jag valde Sith Empire.

Jo det blir nog bounty hunter kolla på lite mer high level klipp med bounty hunter , måste säga att det såg riktigt sköj ut , tack för din kommentar

Medlem
Skrivet av davastata:

I en bra värld, så hade jag gärna sett dom lägga krutet på ett riktigt Kotor 3 singleplayer spel,med säg en rimlig grafikmotor, kanske den från mass effect serien? Det vore det mest ultimata.

Gudarna (BioWare/LucasArts??) nådiga får vi ett
A) Jedi Knight
B) XvT
på Mass Effects motor / Unreal engine från dem en vacker dag

Påstår att man väldigt snabbt vänjer sig vid grafiken och storyn ändå är det viktiga. Coruscant ser ändå helt fantastiskt ut, enligt mig själv och andra som "varit där".

Jämför också med WoW så är grafiken i helhet bättre - dock hade jag inte tackat nej till att de använt CryEngine då det uppenbarligen är genomförbart.


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Själv blir det consular/shadow som republic.
Får se vad jag tar som imperial, kanske bountyhunter.

Lite offtop, men ni som kört. Hur viktigt är det o ge bra gears till sin companion? jag var lite ego o tog bara saker till mig själv, inget till honom från quests osv.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av eine_petule:

Animationerna på klippet gör inte spelet rättvist helt annorlunda ingame mycket mjukare än vad som visas i klippet,
Jag körde IA(LVL13) Kändes sådär visst sjukt bra spikedmg men som folk säger att stå still är väl inte alltid så kul sen BH lvl 11 Var mer rörelse och förödande AoE attacker helt klart en klass jag funderar på. Provade sen Sith warrior (lvl 13) Svårt att säga man dog rätt så fort då man hoppade in i gröten men blir lätt så då man inte backas upp av någon healer(blir inte Sith W) SIST provade jag Sith INQ ondare satar får man söka efter förmodligen ligger det mellan SITH INQ(han dock inte PVPa men känns som dom har bra tools) och BH.

Ska BOKA det idag.

Har kört Sith Inq en del i pvp. De har en massa bra skills för pvp och sen så finns det ju inget bättre än att grilla en annan spelare med elektricitet!

Största problemet med spelet är att det finns så många bra och roliga klasser så svårt att bestämma sig för något. Lär bli en massa alts.

Mmm jag är typ ALT master i alla MMOs

Medlem
Skrivet av TexN:

Själv blir det consular/shadow som republic.
Får se vad jag tar som imperial, kanske bountyhunter.

Lite offtop, men ni som kört. Hur viktigt är det o ge bra gears till sin companion? jag var lite ego o tog bara saker till mig själv, inget till honom från quests osv.

Kan inte säga så mycket om levlar över 25 men fram till dess finns det inget egentligt behov av att gear'a sin companion i någon större utsträckning. De är rätt kraftfulla som de är med sina starter-kits och det paket man får när man lämnar första planeten. Sen är första companion oftast ens egen klass motsvarighet. Så om du spelar en BH som är en DPS/Tank klass så har de Mako som är en ranged Healer/DPS. Det innebär att ni för det första inte har samma armor typ (Heavy för BH och medium, om jag minns rätt, för Mako) och era fokus stats är kanske inte helt lika heller.
Med andra ord kommer du plocka upp gear som inte inte passar dig eller är något sämre än ditt quest gear och kan då ge det till din companion med gott resultat. I början är det snarare fråga om du hellre vill sälja det som loot för att få in mer pengar.

I senare levels misstänker jag att du kan ta quest gear till dig och förmodligen antingen crafta eller helt enkelt köpa gear till din companion.
Jag brukar iaf lägga mest krut på mina grejer eftersom om jag går ner i strid så är det oftast kört iaf, oavsett hur bra gear min companion har.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Skrivet av Paiden:

Kan tillägga för de som hellre vill se ett Kotor 3 så kan man faktiskt spela fr. lvl 1-50 helt solo. Du behöver inte groupa med någon, behöver inte chatta med någon. Allt det är optional för att ta del av extra content som raids, pvp etc. Det är designat för att kunna spelas igenom som ett singel player om man så vill.
Dessutom har jag för mig de sagt att varje klass main story innehåller ungefär lika mycket content och dialog som 2 eller 3 Kotor1... och det finns 8st att spela igenom.
Det enda är väl eventuell immersion break när det är en massa annat folk som springer omkring i public areas men man glömmer lätt bort sånt när man är inne i en epic story
Vad jag vill komma fram till är iaf att låt inte er besvikelse över ett uteblivet Kotor3 hindra er från att uppleva ett minst lika storslaget Kotor MMO med mycket mer bra story content än Kotor1 och 2 tillsammans.
Kotor3 kanske kommer i framtiden men tills dess kan ni lika gärna göra oss andra sällskap och njuta av SW:TOR.

Alltså mycket av det du säger stämmer självklart och jag vet samtidigt att jag kanske inte hann plöja ner tillräckligt många timmar under den första stresstest-helgen, men att döma av första planeten som jedi så handlade många av uppdragen att döda någon/x antal eller hämta något. Jag saknade någonstans djupet i de uppdrag som kunde tilldelas, dvs mkt döda det hit och dit och mindre utforskande, tala med olika karaktärer osv. Detta blir förhoppningsvis bättre desto längre man kör spelet men jag tvivlar ändå att bioware kommer kunna ge storyn till de olika klasserna ett sådant djup som du finner i kotor 1 och 2.

Men allt är en smaksak, och jag kommer köpa spelet och ge det en riktig ärlig chans för jag har ändå väntat sedan typ..2005 på nästa del i denna serie!

Just det, jo jag tycker ändå att illusionen bryts lite när man ser 140 liknande jedi som en själv med alla möjliga helvilda namn som springer omkring. Men det är nog mer mig som är fruktansvärt ovan vid just mmo

12
Skriv svar