Vilket Metal Gear-spel vill du se som nästa remake?
Konami vill ha hjälp med att bestämma nästa Metal Gear-remake
2:an! det bästa i orginal trilogin!
fast Peace Walker before nog det mest
Håller helt med på båda punkterna.
Häftigt att föreställa sig originalen Metal Gear och Metal Gear 2 från Nintendo Entertainment System till en Switch, på Xbox och PC.
Annars är Metal Gear Solid 4 alldeles för bra för att inte få finnas på fler relevanta format.
Det känns fortfarande oerhört fel att stötta Metal Gear spelen när Kojima inte är med i bilden längre.
Tror metal gear solid 1 hade mått bra om en remaster som inte enbart är grafik. Snake eater är ändå ett ganska imponerande spel när det kommer till designen med en otrolig mängd gömda mekaniker medan MGS 1 är väldigt limiterat. Skulle inte skada att fylla ut det då det är ganska kort.
Men vad som jag personligen vill ha, peace walker. Har aldrig klarat av att spela klart det för jag får spader på att enbart kunna använda en 1 joystick
Tror metal gear solid 1 hade mått bra om en remaster som inte enbart är grafik. Snake eater är ändå ett ganska imponerande spel när det kommer till designen med en otrolig mängd gömda mekaniker medan MGS 1 är väldigt limiterat. Skulle inte skada att fylla ut det då det är ganska kort.
Men vad som jag personligen vill ha, peace walker. Har aldrig klarat av att spela klart det för jag får spader på att enbart kunna använda en 1 joystick
Twin Snakes är ju lite av det skulle jag säga, en remake av ettan där man lägger till modern inslag.
Peace Walker skulle ändå vara rätt logiskt efter man gjorde om Snake Eater. Fortsätta på Pappa Snakes story.
"Writer and Fighter"
Inget.
Gör nåt nytt. Som när man släppte originalen. Det var helt nya spel som man inte sett tidigare.
ett nytt Metal Gear utan Kojima? nej tack