Tanka hem Star Wars: The Old Republic nu!

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Kanske testar detta om det inte råkar vara en jävla månadsavgift?

Läs FAQ på Swtor.com innan posta onödiga kommentar!

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Varför ska det jämt vara P2P? Jag har ju ej ett kort ännu... men kommer få. Det råkar inte vara så att det är någon slags "trial"?

218 KR just nu hos Spelbutiken för 60 dagar......Sluta klaga WoW och andra MMO tar minst lika mycket varje månad visst det finns P2P men där blir man tvungen att betala ännu mer i slutändan pga alla extra saker som man blir tvingat på en...

Medlem

Detta tog helt ärligt bort suget att köpa spelet överhuvud taget. Som tävlingsmänniska ser jag inte njutningen att powerlevla längre

Medlem

Raderade min beta för en vecka sedan >.< men tog bara runt 3 timmar att tanka hem allt igen så ingen fara i alla fall! Allt laddat och klart för att dra igång, saknar bara tiden när man får börja la till min early access igår bara dock, bara suttit och väntat med det ett tag.. men men, tror det är senast den 15:e man får börja om man har early access, tidigast 13:e.

Medlem

MEN JAG HAR JU GLÖMT SECRET QUESTION! HEEELVEEETEEEE! Fan, fattig student har ju inte råd att ringa dyrt. Dags att smida planer..

Medlem

Ladda ner? Fick min CE låda igår så man la in det oldschool med skivor.

Medlem
Citat:

INTE FAN BETALAR JAG NÅ JÄVLA 250KR + FRAKT VARANNAN MÅNAD!!?? Hur i jävla fanskapet kan en jävla månadsavgift kosta så mycket för bara ett spel? Seriöst.

Du är uppenbarligen för ung för det här spelet om du inte tillhör generationen som spelat wow ens. Gissningen ligger runt 10 år för mig.

Tycker det är skönt att dem har så här lång preload så att större delen (läs alla utom sega linor) av alla som köper det hinner få hem sina spel innan release!

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Tankat och klart.
Gamestop ringde mig på morgon och sa att jag kunde hämta ut mitt exemplar av SWTOR CE på torsdag den 15 dec.
Har visserligen ingen direkt betydelse mer än att jag ska ha produkten i god tid antar jag, då early access slutar den 19'e (20 dec svensk tid) och man måste matat in de andra koderna (hmm även visa kort eller gamecard? ) för att få fortsätta spela.

Skrivet av SWTOR:

Early Game Access* will begin on December 13th at 7:00AM EST, 2011 and ends on December 19th, 2011 at 10:01PM EST

7:00AM EST är klockan 13, och måndag 19 dec 10:01PM EST är kl 4 tisdag morgon svensk tid.

13 Dec 7:00AM EST = kl 14.00 - 19 dec 10:00PM EST = kl 17.00.

Medlem
Skrivet av Odin:

13 Dec 7:00AM EST = kl 14.00 - 19 dec 10:00PM EST = kl 17.00.

http://www.timeanddate.com/library/abbreviations/timezones/na...

http://www.timeanddate.com/worldclock/converted.html?day=13&m...

Nu tar jag för givet att det är North American New York EST de syftar på och inte t.ex. Australien Sydney EST t.ex.

Sedan syftar ju 10PM på 22:00 inte på klockan 10 som fortfarande skulle varit 10 på morgonen dvs 10AM.

Medlem

Är det bara CE som skeppas ut såhär pass långt i förväg? Om det nu sitter massa folk som har löst ut den redan. Själv sitter jag och väntar på att WH ska SKICKA min SE av spelet men det lär väl dröja tills nästa vecka iaf. Skummis, men jag tror inte att just DETTA har med vilken tid man förbokade det. (ingen som har påstått det jag vet) för jag förbokade liret 21 juli och aktiverade det den 22 Juli. Men men, då hinner man både klara och tröttna på ACRev i god tid innan....hej svejs alla glada gossar, i'm off to Constantinopel in Ezio's body.

Medlem
Skrivet av ToRcH:

Är det bara CE som skeppas ut såhär pass långt i förväg? Om det nu sitter massa folk som har löst ut den redan. Själv sitter jag och väntar på att WH ska SKICKA min SE av spelet men det lär väl dröja tills nästa vecka iaf. Skummis, men jag tror inte att just DETTA har med vilken tid man förbokade det. (ingen som har påstått det jag vet) för jag förbokade liret 21 juli och aktiverade det den 22 Juli. Men men, då hinner man både klara och tröttna på ACRev i god tid innan....hej svejs alla glada gossar, i'm off to Constantinopel in Ezio's body.

Kan vara CE som skickas ut tidigare. Förbokade också 21 juli på webhallen och fick mitt exemplar igår.

Medlem

Beställde igår får se om ja får det innan det släpps , fast känns som man ligger väldigt väldigt långt bak i kön

250+X=? X=Frakt. Postförsskott 80Kr. 250+80=330 330x12=3960Kr/år. Nej tack säger jag. BF3 får duga som dessutom är en kostnad om man ej tänker på DLC's. 3960Kr per år för bara ett jävla spel? Oooh... jävlar då ska jag göra värsta sträck-gubbe spelet som ska kallas "The Sträck-gubbe MMORPG ULTIMATE YEAH!" som ska kosta 500kr varannan månad. BF3 och Starcraft 2 duger för mig som också bara har en kostnad, eller DLC's/Expansions kostar väl också lite om man vill ha det då.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

250+X=? X=Frakt. Postförsskott 80Kr. 250+80=330 330x12=3960Kr/år. Nej tack säger jag. BF3 får duga som dessutom är en kostnad om man ej tänker på DLC's. 3960Kr per år för bara ett jävla spel? Oooh... jävlar då ska jag göra värsta sträck-gubbe spelet som ska kallas "The Sträck-gubbe MMORPG ULTIMATE YEAH!" som ska kosta 500kr varannan månad. BF3 och Starcraft 2 duger för mig som också bara har en kostnad, eller DLC's/Expansions kostar väl också lite om man vill ha det då.

Hur går det med matematiken egentligen?

Medlem

sitter o tänker på om jag ska beställa det nu eller senare....
kollade på en nätbutik och såg att de hade 60 dagars speltid för 249:-

men vill jag köpa spelet nu så kostar det från 450-500 för bara 30 dagar och då är det inte ens säkert hur många dagar innan jag får sätta igång. Så, rätta mig om jag har fel, det enda man betalar extra för är eventuellt 1-7 dagars early access?! Kan bli 1 dag och kan bli upp till 7 men troligare bara några få dagar?

tror jag ska vänta faktiskt!

red: ....och så klart colour stones. och det är standard edition jag tänker på så klart...

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

250+X=? X=Frakt. Postförsskott 80Kr. 250+80=330 330x12=3960Kr/år. Nej tack säger jag. BF3 får duga som dessutom är en kostnad om man ej tänker på DLC's. 3960Kr per år för bara ett jävla spel? Oooh... jävlar då ska jag göra värsta sträck-gubbe spelet som ska kallas "The Sträck-gubbe MMORPG ULTIMATE YEAH!" som ska kosta 500kr varannan månad. BF3 och Starcraft 2 duger för mig som också bara har en kostnad, eller DLC's/Expansions kostar väl också lite om man vill ha det då.

Du vet väl om att om man köper i affär är det 60 dagar för ett kort? Nej trodde väl inte det.. Så det blir en halvering av det så 1980 kronor är vad det kostar per år, sedan om du skaffar/har ett bankkort med VISA eller Mastercard så blir det 80 spänn mindre x6 så 1980-(80x6) = 1500 kronor/år. 1500 är 3 spel, om man tänker efter hur mycket man får ut av att spela ett MMO om man fastnar för det så får man ut betydligt mer av varje krona per år.

Låter ungefär som en kille på Gamspot som klankade ner på MMO's och hur dumt dyrt det var på forumen där, sedan vissade det sig att han la ut ungefär 4000:- - 5000:- /år med att köpa massa spel vid release.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

250+X=? X=Frakt. Postförsskott 80Kr. 250+80=330 330x12=3960Kr/år. Nej tack säger jag. BF3 får duga som dessutom är en kostnad om man ej tänker på DLC's. 3960Kr per år för bara ett jävla spel? Oooh... jävlar då ska jag göra värsta sträck-gubbe spelet som ska kallas "The Sträck-gubbe MMORPG ULTIMATE YEAH!" som ska kosta 500kr varannan månad. BF3 och Starcraft 2 duger för mig som också bara har en kostnad, eller DLC's/Expansions kostar väl också lite om man vill ha det då.

[facepalm.jpg]


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av Odin:

13 Dec 7:00AM EST = kl 14.00 - 19 dec 10:00PM EST = kl 17.00.

http://www.timeanddate.com/library/abbreviations/timezones/na...

http://www.timeanddate.com/worldclock/converted.html?day=13&m...

Nu tar jag för givet att det är North American New York EST de syftar på och inte t.ex. Australien Sydney EST t.ex.

Sedan syftar ju 10PM på 22:00 inte på klockan 10 som fortfarande skulle varit 10 på morgonen dvs 10AM.

Vad babblar du om jag säger ju vilken tid som gäller har ju själv snackat med Bioware detta är vad som gäller.

13 Dec 7:00AM EST = kl 14.00 - 19 dec 10:00PM EST = kl 17.00.

Medlem
Skrivet av SWTOR.com:

Early Game Access

Customers who pre-order Star Wars™: The Old Republic™ will be able to play the game before the official launch. “Early Game Access” is the period of time before the official game launch when pre-order customers may access the game. Early Game Access may begin as early as December 13, 2011, 7:00AM EST (Pacific: December 13th, 4:00AM PST; European: December 13th, 12:00PM GMT, 1:00PM CET). The length of your Early Game Access depends on the date and order in which you redeemed your Pre-Order Code at the Code Redemption Center. See the FAQ for more details.

Källa: http://www.swtor.com/early-access

Såvitt jag vet så kör vi med CET här i Sverige på vintern, vilket alltså innebär att pre-access börjar kl.13:00, inte klockan 14.00


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Anledningen att vissa av oss fått Collectors Edition tidigt är inget annat än ett "logistiskt missöde". Registrera EJ med koden ni fått i era boxar innan den 15:e. Det kan innebära att era konton blir låsta.

Medlem
Skrivet av Odin:

Vad babblar du om jag säger ju vilken tid som gäller har ju själv snackat med Bioware detta är vad som gäller.

13 Dec 7:00AM EST = kl 14.00 - 19 dec 10:00PM EST = kl 17.00.

Då hade nog inte den person du "snackat med" på Bioware 100% koll på tids zonerna.

Som Zymac även citerade från SWTOR så börjar early game access

Citat:

European : December 13th, 12:00PM GMT

och eftersom vi befinner oss i CET (Central European Time) zonen så ligger vi +1 timme framför GMT. Så för oss börjar spelet klockan 13.

Skrivet av Zymac:

...Early Game Access may begin as early as December 13, 2011, 7:00AM EST (Pacific: December 13th, 4:00AM PST; European: December 13th, 12:00PM GMT, 1:00PM CET)...

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

250+X=? X=Frakt. Postförsskott 80Kr. 250+80=330 330x12=3960Kr/år. Nej tack säger jag. BF3 får duga som dessutom är en kostnad om man ej tänker på DLC's. 3960Kr per år för bara ett jävla spel? Oooh... jävlar då ska jag göra värsta sträck-gubbe spelet som ska kallas "The Sträck-gubbe MMORPG ULTIMATE YEAH!" som ska kosta 500kr varannan månad. BF3 och Starcraft 2 duger för mig som också bara har en kostnad, eller DLC's/Expansions kostar väl också lite om man vill ha det då.

Haha hur räknar du påg? du betalar 250kr för TVÅ månader. Inte behöver du köpa dubbel tid varje månad


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Anledningen att vissa av oss fått Collectors Edition tidigt är inget annat än ett "logistiskt missöde". Registrera EJ med koden ni fått i era boxar innan den 15:e. Det kan innebära att era konton blir låsta.

Från David bass på swtor forumet

Webhallen's email is mistaken. You're absolutely safe to enter a retail key if you have managed to obtain one.

If you are redeeming a retail key on our site prior to Early Access, you will not see it immediately show up on your account page. As long as your key was accepted when you entered it (and you saw a message acknowledging that), you are all set for launch! The account page will update when Early Access begins on December 13th to reflect the code having been used.

If you have any other questions or concerns about your account, please contact Customer Service.

Medlem
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Vorheece:

Anledningen att vissa av oss fått Collectors Edition tidigt är inget annat än ett "logistiskt missöde". Registrera EJ med koden ni fått i era boxar innan den 15:e. Det kan innebära att era konton blir låsta.

Från David bass på swtor forumet

Webhallen's email is mistaken. You're absolutely safe to enter a retail key if you have managed to obtain one.

If you are redeeming a retail key on our site prior to Early Access, you will not see it immediately show up on your account page. As long as your key was accepted when you entered it (and you saw a message acknowledging that), you are all set for launch! The account page will update when Early Access begins on December 13th to reflect the code having been used.

If you have any other questions or concerns about your account, please contact Customer Service.

OK, tack för uppdateringen. Jäkla massa strul runt denna releases

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Vorheece:

Anledningen att vissa av oss fått Collectors Edition tidigt är inget annat än ett "logistiskt missöde". Registrera EJ med koden ni fått i era boxar innan den 15:e. Det kan innebära att era konton blir låsta.

Från David bass på swtor forumet

Webhallen's email is mistaken. You're absolutely safe to enter a retail key if you have managed to obtain one.

If you are redeeming a retail key on our site prior to Early Access, you will not see it immediately show up on your account page. As long as your key was accepted when you entered it (and you saw a message acknowledging that), you are all set for launch! The account page will update when Early Access begins on December 13th to reflect the code having been used.

If you have any other questions or concerns about your account, please contact Customer Service.

OK, tack för uppdateringen. Jäkla massa strul runt denna releases

Jo men den är gigantisk så det får man nog acceptera.

Medlem

Har haft betaklienten installerad i två veckor och håller nu på att installera förhoppningsvis den fulla versionen. Återstår att se. Segt att ladda ner 15 GB på nytt

Skrivet av Ankh:
Skrivet av LoyalCrystalean:

250+X=? X=Frakt. Postförsskott 80Kr. 250+80=330 330x12=3960Kr/år. Nej tack säger jag. BF3 får duga som dessutom är en kostnad om man ej tänker på DLC's. 3960Kr per år för bara ett jävla spel? Oooh... jävlar då ska jag göra värsta sträck-gubbe spelet som ska kallas "The Sträck-gubbe MMORPG ULTIMATE YEAH!" som ska kosta 500kr varannan månad. BF3 och Starcraft 2 duger för mig som också bara har en kostnad, eller DLC's/Expansions kostar väl också lite om man vill ha det då.

Haha hur räknar du påg? du betalar 250kr för TVÅ månader. Inte behöver du köpa dubbel tid varje månad

Oj.... fail av mig. Men seriöst? 250 varannat år för bara ett spel? 150 är väl ok men 250? Nej... där går det över gränsen.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av LoyalCrystalean:

250+X=? X=Frakt. Postförsskott 80Kr. 250+80=330 330x12=3960Kr/år. Nej tack säger jag. BF3 får duga som dessutom är en kostnad om man ej tänker på DLC's. 3960Kr per år för bara ett jävla spel? Oooh... jävlar då ska jag göra värsta sträck-gubbe spelet som ska kallas "The Sträck-gubbe MMORPG ULTIMATE YEAH!" som ska kosta 500kr varannan månad. BF3 och Starcraft 2 duger för mig som också bara har en kostnad, eller DLC's/Expansions kostar väl också lite om man vill ha det då.

Haha hur räknar du påg? du betalar 250kr för TVÅ månader. Inte behöver du köpa dubbel tid varje månad

Oj.... fail av mig. Men seriöst? 250 varannat år för bara ett spel? 150 är väl ok men 250? Nej... där går det över gränsen.

Det är ingen skillnad på detta spelet och wow med månads kostnaden och det är inte dyrt för ett spel som det antagligen alltid finns något att göra på, Hur många spel köper du varje år, räkna efter hur mycket pengar du lägger på det Men tycker du det är dyrt så behöver du liksom inte köpat för det är ju ingen direkt som tvingar dig.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av LoyalCrystalean:

250+X=? X=Frakt. Postförsskott 80Kr. 250+80=330 330x12=3960Kr/år. Nej tack säger jag. BF3 får duga som dessutom är en kostnad om man ej tänker på DLC's. 3960Kr per år för bara ett jävla spel? Oooh... jävlar då ska jag göra värsta sträck-gubbe spelet som ska kallas "The Sträck-gubbe MMORPG ULTIMATE YEAH!" som ska kosta 500kr varannan månad. BF3 och Starcraft 2 duger för mig som också bara har en kostnad, eller DLC's/Expansions kostar väl också lite om man vill ha det då.

Haha hur räknar du påg? du betalar 250kr för TVÅ månader. Inte behöver du köpa dubbel tid varje månad

Oj.... fail av mig. Men seriöst? 250 varannat år för bara ett spel? 150 är väl ok men 250? Nej... där går det över gränsen.

hahahaha! billigt!

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av LoyalCrystalean:

250+X=? X=Frakt. Postförsskott 80Kr. 250+80=330 330x12=3960Kr/år. Nej tack säger jag. BF3 får duga som dessutom är en kostnad om man ej tänker på DLC's. 3960Kr per år för bara ett jävla spel? Oooh... jävlar då ska jag göra värsta sträck-gubbe spelet som ska kallas "The Sträck-gubbe MMORPG ULTIMATE YEAH!" som ska kosta 500kr varannan månad. BF3 och Starcraft 2 duger för mig som också bara har en kostnad, eller DLC's/Expansions kostar väl också lite om man vill ha det då.

Haha hur räknar du påg? du betalar 250kr för TVÅ månader. Inte behöver du köpa dubbel tid varje månad

Oj.... fail av mig. Men seriöst? 250 varannat år för bara ett spel? 150 är väl ok men 250? Nej... där går det över gränsen.

hahahaha! billigt!

Skriv svar