Årets spel 2011 – plats 11-20

Robot
Årets spel 2011 – plats 11-20

Stunden är kommen. Traditionsenligt knyter FZ ihop året som gått genom att utse de 20 bästa spelen och vi börjar med placeringarna 11-20 – för spänningens skull. Efter en spelhöst utan dess like stod det klart att kampen om den tyngsta utmärkelsen skulle bli hårdare än på mycket länge. Därför kommer du hitta många moderna klassiker redan utanför topp tio och därför kommer du inte våga missa våra två avslutande delar som publiceras i morgon och på nyårsafton. Trevlig läsning!

#la-noire, #team-bondi, #call-of-duty-modern-warfare-3, #gears-of-war, #epic-games, #dcs-a10c-warthog, #eagle-dynamics, #dark-souls, #ghost-trick-phantom-detective, #creative-assembly, #total-war-shogun-2, #super-mario-3d-land, #turn-10, #forza-motorsport-4, #ubisoft, #rayman-origins


Medlem
Årets spel 2011 – plats 11-20

En lista som överraskar, nu blev jag glad. ^^


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Vad är det som överraskar?

Warthogspelet?

Kul att se något PC-spel med på listan i alla fall.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

p0k
Medlem

Vart är BF? Det borde ju ligga på runt 12-15'de plats.

Medlem

Jo, jag hoppas verkligen inte att BF3 är top 3.

Där har det inget att göra

Medlem
Skrivet av p0k:

Vart är BF? Det borde ju ligga på runt 12-15'de plats.

Om du läser om FZ:s recension av BF3, så kommer du att se att han som skrev den fullkomligt avgudade spelet. Nästan i alla fall. Så det dyker nog upp i 10-1 listan.

Redaktör
Skrivet av Cybrus7:
Skrivet av p0k:

Vart är BF? Det borde ju ligga på runt 12-15'de plats.

Om du läser om FZ:s recension av BF3, så kommer du att se att han som skrev den fullkomligt avgudade spelet. Nästan i alla fall. Så det dyker nog upp i 10-1 listan.

Å andra sidan gör inte BF3-recensenten årsbästalistan själv, så fler viljor än hans är inblandade. På lördag vet vi hur det går med den saken.


signatur
Medlem

Tippar Skyrim som nr 1, allt annat vore bara fel, även om jag hunnit tröttna på det till stor del vid det här laget.

Inaktiv

En lista som placerar Dark Souls så pass långt ner kan jag tyvärr inte hålla med.
Verkar som om det är större variation på olika listor i år då Dark Souls blev RPG of the Year på gametrailers

Medlem

Tack för att att ni sätter Rayman så högt upp, det förtjänar att finnas ännu högre upp till och med enligt mig. Fantastiskt spel inom alla kategorier!

Medlem

Är DEad Island med?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Synd att MW3 föll ur så tidigt, hade blivit kul drama annars

Svårt med 1-3...
BF3, Minecraft, Zelda, Witcher 2, Deus Ex, Batman....

Känns nästan som att BF3 och Minecraft är givna... sen kanske slänga in zelda för lite nintendo/nostalgi-love... hmmm

Redaktör
Skrivet av bent toe:

Är DEad Island med?

Kanske.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bent toe:

Är DEad Island med?

Kanske.

Drygar du dig eller?

Själv skulle jag gärna se Frozen Synapse med någonstans på listan. En liten glimt av forna tiders taktik. Ja, jag är bitter över att vissa genrer försvunnit.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Om Dead Island är med och hamnar före både L.A. Noire och Dark Souls så vill jag gärna veta vad ni röker för det verkar effektfullt som satan!
Nejdå.. Jag är inte dum nog att lägga energi på att reta upp mig över en lista som jag med största sannolikhet inte håller med om i vilket fall.. Vi är ju trots allt bara människor!
För att lämna narkotika bakom och sluta med lite positiva toner så vill jag säga tack för det arbete ni lagt ner under det gångna året. Mycket trevlig läsning och härliga videoklipp!

Medlem

Dark souls hade jag nog placerat någon stans runt top 3.

Pansarknekt
Skrivet av Tybalt:

Drygar du dig eller?

Själv skulle jag gärna se Frozen Synapse med någonstans på listan. En liten glimt av forna tiders taktik. Ja, jag är bitter över att vissa genrer försvunnit.

Word, definitivt ett av årets bästa


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Dark souls borde vara med på topp 5 iaf = /

Inaktiv

Konsolspel platsar ju inte på listan!


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Klart BF3 ska vara med i toplistan! Jag tycker lätt det är årets bästa spel!! Sen är det ju min personliga åsikt...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Redaktör
Skrivet av Floffe:

Konsolspel platsar ju inte på listan!

Du har nog misstagit årets spel-listan för årets spelmaskin-listan.


signatur
Medlem

Katastrof, darksouls inte topp 5, bästa spelet på evigheter, och tom bättre betyg av fz än många som "slår" det???

Tidernas sämsta lista.

Medlem
Skrivet av johhha:

Katastrof, darksouls inte topp 5, bästa spelet på evigheter, och tom bättre betyg av fz än många som "slår" det???

Tidernas sämsta lista.

Vad bra då att detta var plats 11-20.
Du kanske ska börja läsa istället för att bara hata?

Redaktör
Skrivet av johhha:

Katastrof, darksouls inte topp 5, bästa spelet på evigheter, och tom bättre betyg av fz än många som "slår" det???

Listan sätts ihop av redaktionen, inte av enskilda skribenter. Höga betyg garanterar därför inte att spelet hamnar på årsbästalistan. Dark Souls tilltalade inte tillräckilgt många för att ta sig högre upp på vår lista.


signatur
Medlem

Alltid roligt med dessa listor, bra att bli påmind om vad man missat under året.

Jag kan dock fortfarande inte komma över vilken besvikelse L.A. Noire var. Det kanske platsar på top 20, men då endast för att jag inte hunnit spela fler spel. Det började riktigt bra, kändes som att detta verkligen kunde vara ett av årets spel, men sedan började molnen komma: En meningslös story, en stad som verkar stor men som inte utnyttjas, en urtrist huvudkaraktär som helt plötsligt gör en massa flippade saker som inte alls känns som att det passar in, dåliga tempoväxlingar etc. Det de lyckades riktigt bra med var känslan. Hade de fått tid att göra en uppföljare kanske de hade lyckats styra upp det, men nu lämnas vi med en stor besvikelse.

Men nu är det inte jag som gör listan, så uppenbarligen håller alla inte med mig.

Medlem

Minecraft i topp!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

BF3 blir nog topp 5. Well deserved också!

Medlem

På topp lär ju Uncharted 3, Batman Arkham City, BF3 och Skyrim vara

Medlem

Hamnar en "interaktiv film" top 3 så fäller jag en tår.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av White Moose:
Skrivet av johhha:

Katastrof, darksouls inte topp 5, bästa spelet på evigheter, och tom bättre betyg av fz än många som "slår" det???

Tidernas sämsta lista.

Vad bra då att detta var plats 11-20.
Du kanske ska börja läsa istället för att bara hata?

Jag läste och hittade darksouls bland 20-11... vad snackar du om?
Katastrof!

12
Skriv svar