Nya bilder från retrodoftande Xcom

Medlem

Finns ju bara en konsol idag, och det är Wii. Där har ni en äkta konsol.
Både Xbox360 och PS3 är ju i grund och botten en PC, fast av en sämre sort, och utan tangentbord och mus.
Anyhow, Xcom skulle nog kunna passa till både PC, Xbox och PS, om de väljer att gå turnbaserat. Gör ju inget att Xboxen och Playstationet inte orkar med grafik och allt vad det är, så länge det är turnbaserat så kan man ju alltid gå och fixa en macka eller något medan hårdvaran kämpar förtvivlat med att räkna ut vart AI'n ska gå och skjuta osv.

Redstar: Vet inte om du lirat tidigare Xcoms, men om de gör spelet som föregångaren så kommer det vara strategi och inget FPS. Man kanske blir lurad av att det är inzoomat på visa av bilderna, men jag får en känsla av att de gjort spelet så att du ska kunna zooma in på taktisk nivå och kunna se lite bättre hur dina gubbar är skyddade och ge lite mer inlevelse i spelet.
Tidigare spel har man sett allting högt ovanifrån, här ger de oss nog chansen att äntligen kunna vara lite närmare allting

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av IceTeus:

Som sagt,får verkligen hoppas att de inte dummar ned spelet för mycket för att anpassas till "konsol kids".Ser verkligen fram emot släpp.

Kan ju bli hur bra som helst men även kalkon om det förstörs för mycket.

men tänk på alla "pc kids" ska dom inte få njuta av spelet?

Moget.

ungefär lika moget som varje pc-kid som måste kasta skit på konsolerna i varje tråd.

Du menar som du själv gjorde för något år sen innan du köpte en 360 och gjorde en 360(hoho) i dina åsikter? För helvete, du är över 30 människa.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av IceTeus:

Som sagt,får verkligen hoppas att de inte dummar ned spelet för mycket för att anpassas till "konsol kids".Ser verkligen fram emot släpp.

Kan ju bli hur bra som helst men även kalkon om det förstörs för mycket.

men tänk på alla "pc kids" ska dom inte få njuta av spelet?

Moget.

ungefär lika moget som varje pc-kid som måste kasta skit på konsolerna i varje tråd.

Du menar som du själv gjorde för något år sen innan du köpte en 360 och gjorde en 360(hoho) i dina åsikter? För helvete, du är över 30 människa.

lira både pc & Xbox..det är så jävla tröttsamt med allt tjafs ifrån pcfanboys i varje tråd


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Min upplevelse; Kollar RSS feeden, ser "Nya bilder från retrodoftande Xcom". Tänker; "WOOHOO! score!" Klickar på nyheten och första bilden jag ser är "RB" över en ailien. Detta får mig direkt att så mina förhoppningar att krasha som ett brinnande plan utan vingar. Skall de verkligen konsolifiera serien precis så som Bethesda har gjort med Fallout? Really? Jag säger inte att konsoler är kassa, det är bara det att de har inte lika mycket kontroll som med en PC. Och det påverkar PC produkten i slutändan. Det kan också vara en överdrift från min, och andras sida i och med det ändå är tur baserat så kommer det kanske inte spela någon roll om man spelar på PC eller konsol. Samma taktiska bitar är likadana.

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:

Tja, får väl se hur det blir
Kan ju alltid hoppas att det inte blir helt nerdummat för att passa dagens PC kids (aka "PC gamerz") vars spelintresse gäller facebook dynga, sims eller CoD. I bästa fall grinda lite WoW, det ser man ju tydligt på spelen som säljer till plattformen...

Du måste vara seriöst blåst om du tror att casuals finns på PC när de faktiskt finns på konsoler för det mesta. Å andra sidan så trollar du alltid allting kring PC, varför?

trolla du eller vafän? hehe, inga casulas på pc, vilka är dom populäraste pc spelen? låt mig gissa..the sims och framville.

Klart det finns casual-spelare på pc, men till skillnad från konsolerna finns det även hardcore-spelare.

Och det finns det alltså inte på konsol menar du? Snacka om att det finns jävligt många på den här siten som verkligen inte har någon som helst koll på hardcore/pro-scenen inom gaming oberoende plattform och ändå anser sig vara "riktiga gamers". Pinsamt killar.

Kan ju upplysa er om att det finns Halospelare inom MLG som ensam tjänar mer på att spela Halo än vad dom flesta t.ex cs-lagen gör tillsammans trots att dom ständigt vinner turneringar.

Nej, att sitta och spy galla över konsolerna och säga att det inte finns några casualspelare på PC och att det inte finns några hardcorespelare på konsol är ju bara ett bevis på att man inte är någon "riktig gamer" iom man inte har någon koll alls. Vad brukar man säga åt dom som hela tiden ska yttra sig utan att ha någon koll? Stfu.

Jag spelar både på PC och konsol så jag tar ingen sida alls men blir så jävla trött på det ständigt tjafset, främst här på FZ om PC vs konsol. Och det är alltid, alltid, alltid "PC-kidsen" som skriker högst.

Är det mindervärdeskomplex eller megalomani ni lider av? Svårt att säga ibland.

lol

Medlem

Underbart, ser verkligen fram mot detta och Jagged Alliance – Back in Action

12
Skriv svar