Skyrims 1.4-patch ute nu – vi har hela listan på buggfixar

Robot
Skyrims 1.4-patch ute nu – vi har hela listan på buggfixar

Den massiva patchen har dykt upp på Steam till alla pc-spelare. Konsolerna tvingas vänta ytterligare på sin del av omplåstringen.

#bethesda, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #sony, #microsoft


Medlem
Skyrims 1.4-patch ute nu – vi har hela listan på buggfixar

Ska testa detta så fort jag får en längre stunds fritid. Hoppas CTD har fixats iaf. Enda riktiga prestandastrulet jag haft. Och patchen låg på 191.5mb för mig om någon är nyfiken på patchens storlek och inte kan kolla i detta nu.

Inaktiv
Medlem

Hur gör man nudå för att fixa Patchen ? Känner mig lite efterbliven.

Medlem
Skrivet av danneC:

Hur gör man nudå för att fixa Patchen ? Känner mig lite efterbliven.

Har du spelet till PC behöver du inte göra någonting.
Så länge du inte stängt av "always keep this game up to date" patchas det automatiskt.

Medlem

Jag fick en rejäl prestandaökning med denna patch. Nu känns det som det ska kännas när man sitter på en ny dator.

Medlem

Spelet uppdateras inte för mig...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jozo:

Spelet uppdateras inte för mig...

tänkte precis skriva "inte mig heller".

Sedan när jag skrev det där började det patcha, fasten jag haft i gång steam över 20 min.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det var inte lite fixar....

Minns när jag körde morrowind innan första patchen. Hade aldrig nå buggar eller problem med det spelet.
Utveckligen har verkligen gått i en annan riktning...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det skulle vara kul att höra från någon som testat spela efter patchen. Det vore också intressant att höra om någon som tidigare kört prestanda-fixen via SSE skulle kunna jämföra mellan den och patchen?

Medlem

Startade spelet så fort jag installerat patchen, prestandan känns bättre, iallafall för mig, och mycket bra att uppdragen finslipas lite

Medlem

Undrar om den har uppdaterat nåt på min version då jag redan hade 1.4.21 beta innan eller om det är exakt samma version som final versionen


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Installerar Skyrim igen då. Känns dock inte som avgörande fixar för mig, stör mig för mycket på spelets uppbyggnad och mekanik som det är. Tristare strider är svårt att finna.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

"vi har hela listan på buggfixar". Kan ni inte sluta med era Aftonbladet-rubriker? "Vi har" tyder på att det är något som ni har kämpat hårt för att fixa. Tror inte att det är fallet med en patchlista.

Medlem

Så, är det någon som kan ge lite siffror på prestandaökningen? Fick ni någon nämnvärd fps-boost efter patchen?
(försöker avgöra om jag ska orka börja spela spelet igen, eller vänta något halvår till)

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av danneC:

Hur gör man nudå för att fixa Patchen ? Känner mig lite efterbliven.

Har du spelet till PC behöver du inte göra någonting.
Så länge du inte stängt av "always keep this game up to date" patchas det automatiskt.

Jaha okej ! Står att jag ska ha version 1.4 väl inne i spelet, men ändå så är mitt hus i Windhelm fortfarande inte uppstädat efter mördaren som vart där. Det stod i beskrivningen att huset skulle bli uppstädat efter patchen :S

Skrivet av White:

"vi har hela listan på buggfixar". Kan ni inte sluta med era Aftonbladet-rubriker? "Vi har" tyder på att det är något som ni har kämpat hårt för att fixa. Tror inte att det är fallet med en patchlista.

Vad är felet med att informera läsaren om att vi har hela listan på buggfixar, så att denne person kan gå in och läsa om dem ifall han/hon är intresserad?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Installerar Skyrim igen då. Känns dock inte som avgörande fixar för mig, stör mig för mycket på spelets uppbyggnad och mekanik som det är. Tristare strider är svårt att finna.

är du okapabel att vara glad över något ?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av White:

"vi har hela listan på buggfixar". Kan ni inte sluta med era Aftonbladet-rubriker? "Vi har" tyder på att det är något som ni har kämpat hårt för att fixa. Tror inte att det är fallet med en patchlista.

Vad är felet med att informera läsaren om att vi har hela listan på buggfixar, så att denne person kan gå in och läsa om dem ifall han/hon är intresserad?

Felet är att FZ har en massa p12 gnällspikar som inte är nöjd med något.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Installerar Skyrim igen då. Känns dock inte som avgörande fixar för mig, stör mig för mycket på spelets uppbyggnad och mekanik som det är. Tristare strider är svårt att finna.

Japp, tyvärr, blev istället för att försöka modda det till något inlevelsefullt att jag installerade Batman Arkham city igen.

Medlem

Om ni hade betan så kommer den inte uppdateras. Final Beta versionen blev Full Release versionen, så ingen skillnad där tydligen.

För övrigt har patchen fått igång Crossfire för mig.

Medlem

Och vart är listan över nya buggar som läggs in iom den här patchen?

Medlem

Vad kommer egentligen hända med redan installerade mods? Det är frågan det.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Skön patch, har 50+fps i Morthal nu, hade typ 20-15 fps innan. Gött!

Men jag upplever lite fördröjningar när jag spelar och i start menyn.

Medlem
Skrivet av magma:

Det var inte lite fixar....

Minns när jag körde morrowind innan första patchen. Hade aldrig nå buggar eller problem med det spelet.
Utveckligen har verkligen gått i en annan riktning...

Ursäkta språket, men.. Jäklar vad bullshit det där är. Det går att i princip få vilken fiende som helst i morrowind att fastna i ett berg eller liknande, så att man bara kan stå och slå honom med vilket dåligt vapen som helst tills fienden dör. Det kryllar av buggar i morrowind. Det är bara det att du ser på spelet med retroglasögonen på. Sen får du tänka på att skyrim är så otroligt mycket mer avancerat på alla sätt än morrowind, vilket gör det mycket mer komplext och därför svårare att hålla buggfritt.

Visst att skyrim är buggit, men var lite realistisk i alla fall.

Medlem
Skrivet av White:

"vi har hela listan på buggfixar". Kan ni inte sluta med era Aftonbladet-rubriker? "Vi har" tyder på att det är något som ni har kämpat hårt för att fixa. Tror inte att det är fallet med en patchlista.

Kan du sluta grina? FZ skrev att dem har hela listan på buggfixar för att dem har hela listan med buggfixar. Sen att du väljer att tolka det utifrån en fjortis perspektiv är ditt eget problem.

1
Skriv svar