Läcker Guild Wars 2-sammanfattning

Medlem
Skrivet av Jebbster:

Får ju dock verkligen hoppas att avsaknaden av månadsavgift inte gör att dom lägger in saker i spelet som man måste köpa för pengar. Så den som spenderar mest Rl-pengar får fetast saker, eller lvlar snabbast...
Undrar lite hur dom funderar kring det ekonomiska..

Det fixade de gallant i det första spelet. Har fullt förtroende för dem där typerna borta på ArenaNet angående den saken!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Medlem

Har inte spelat GW1, hur funkar det som dom säger att om jag räddar en by så påverkar det spelet? Tex om jag och en kompis drar dit sen igen och han valde att inte rädda den? Vad händer då?

Medlem

Inte såld än, först när jag testat beta/demo så vet ,man ifall det blir ett köp.

För mycket meh med ettan som är högst irriterande


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Droopydawg:

Har inte spelat GW1, hur funkar det som dom säger att om jag räddar en by så påverkar det spelet? Tex om jag och en kompis drar dit sen igen och han valde att inte rädda den? Vad händer då?

Ifall du räddar byn kommer byn att vara där då du rädda den, men skulle du och din kompis skita i det och ingen annan räddar byn kommer den förmodligen bli nerbränd


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Medlem

så det ska vara inge månads kostnader fy fan. och slippa slackta 10000000000 mobs för att levla

Medlem

gw1 or gw2 kommer inte likna varandra på det mesta..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

om du räddar byn så kommer anfallarna planera nya attacker på andra mål i närheten tills dess ledare blivit dödad. när ledaren blivit dödad kommer de välja en ny ledare och försöka bygga up sin grundbas igen för att sedan hitta nya mål att attackera, all händer över tid och turas om, så är "banditerna" utslagna så är det någon annan fraction/ras som växer sig starkare och expanderar, om en by blir nedbränd bygger de en mindre bas där, den basen kan man erövra och förstöra med andra spelare och byn blir återuppbyggd av npcer om jag förståt saken rätt, random motorn som väljer fiendernas strategier ska iaf försöka hindra att samma senario spelas up om igen o igen utan hitta andra vägar


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Ish
Medlem

GIEF!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Animationerna är brutalt välgjorda, allting är väldigt flytande och spelet lever verkligen.

Problemet för många kan dock vara hur väldigt krävande detta spelet kommer bli, och hur allt detta dom lovar kommer funka i praktiken.
Ett annat problem är ju hur den stora draken i slutet för mina tankar till Deathwing i WoW's nästa expansion.... Och hur raserna påminner mig om samma spels raser en aning. Dom där stora sakerna, stora starka och gillar säkert ära osv, och de små sakerna som är klena men jättesmarta och bra på magi? I think I've seen this before.
Hur som haver så kanske jag klarar av att åsidosätta det om det är ett annars bra spel.

Medlem

Den stora draken/arna var ju med i Eye of the north så knappast Cataclysm-rip (att drakar i sig inte är speciellt orginellt är ju en annan sak...).

Men shit vilka rysningar man får av orginalets introlåt, bara att Jeremy Soule gör soundtracket får en ju att desperat längta efter spelet.

Medlem

Spelet kommer bli grymt!

Tips är ju att ni läser boken, Guild Wars, Ghosts of Ascalon. Den utspelar sig ett år innan Guild Wars 2.

Medlem

guildwars2 storyn med Draken Zaithan som storboven släpptes faktiskt innan det kom info om Cataclysm, så anklaga inte arena.net för idéstöld.. samma sak med att charr kan se lite varulvs lika ut och asura är lite gnome aktiga, de har funnits i guildwars1 i många år så de är ingen rip från cataclysm de heller!

Har läst halva boken, so far so good..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

alla ni hardcore wow fanbois, ödsla inte tid på att skriva en massa negg i varenda tråd om gw2, håll er till det ni gillar och stanna där, vi vill inte se ert gnäll i guildwars2 ingame chat sen heller (spelade Aion ett tag och varje dag såg man nått Troll gnälla om hur mkt bättre WoW var, tror det var samma i AoC med när jag spelade det), ni har ju era 9-11miljoner konton att leka med och eftersom ni endå aldrig kommer övertyga alla så ge upp, och jag lovar att jag inte ska gå in i Cataclysm trådar och skriva att gw2 är mkt bättre heller, varken nu eller när båda är ute!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

WoW är bara ett pengamjölkande plagiatspel som borde dött ut för åratal sedan om det inte varit för den idiotenkla svårighetsgraden.. casual gamers paradise.. real gamers hell.. när jag spelade wow.. så mosade vi allt nytt content i lich king FÖRSTA VECKAN... efter va det tack o hej till dagisliret


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Den enda farhågan jag har för gw2 är väl just att det kanske kan bli för enkelt, de har iofs nämt dungeons utanför main storyn och de gängse konflictområderna så kanske blir det där den största utmaningen kommer att finnas..

Att de flesta spel i svärd & magi fantasy påminner om varandra är nog inte så konstigt, insperationen har väl hämtats från Tolkien och D&D brädspel i många fall. Magi, drakar, odöda och modiga krigare finns hur lång bak i historien som helst genom folksagor och legender.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Oj! Nu blev jag verkligen hypad!

Jag älskade ettan + expansioner men var inte så sugen på tvåan i alla fall. Lirar WoW istället.

Men efter den här trailern... tror nog jag ska hålla ögonen öppna för mer.

Medlem
Skrivet av unoR:

Spelet kommer bli grymt!

Tips är ju att ni läser boken, Guild Wars, Ghosts of Ascalon. Den utspelar sig ett år innan Guild Wars 2.

Och var får jag tag på den?

Medlem
Skrivet av Jebbster:

Får ju dock verkligen hoppas att avsaknaden av månadsavgift inte gör att dom lägger in saker i spelet som man måste köpa för pengar. Så den som spenderar mest Rl-pengar får fetast saker, eller lvlar snabbast...
Undrar lite hur dom funderar kring det ekonomiska..

Dom gör dessa tilläggs saker p.ga av att dom inte har nån månads kostnad, har dom själv sagt, fullt förståeligt med tanke på att dom måste ha nån liten extra inkomst källa. Själv har man bidragit med några kronor för costume packs å Bonus Mission pack

Citat: "I view us as the company that puts our money where our mouth is. We think that we'll produce such compelling content and such compelling expansion packs that players will want to buy them, but we won't force them to. If players are happy with what they have, then they can just keep playing the game in that way for as long as they like. That's been a great strength with Guild Wars, and of course we're going to carry that through into Guild Wars 2."

och

"But the fundamental business model is not going to change. You buy the game once, you can play it for as long as you want. And the new content we introduce in the future you can choose to buy or not to buy."

Medlem
Skrivet av Droopydawg:

Har inte spelat GW1, hur funkar det som dom säger att om jag räddar en by så påverkar det spelet? Tex om jag och en kompis drar dit sen igen och han valde att inte rädda den? Vad händer då?

från arena.net bloggen..

Eric: .. in the video Ree is speaking about the player?s personal story, whereas Colin is talking about dynamic events. We like to think of personal story choices being permanent and dynamic event choices being persistent. The difference being persistent choices will remain until something comes along and changes them. So for instance, in the personal story you may choose to let an NPC die, that NPC is likely to be an important story NPC that the player feels some attachment to, their death will be permanent and will have repercussions on the characters story. This would be reflected in instances. In the persistent world a dynamic event might result in an NPC being killed. This will be a more generic NPC like a merchant or a soldier who will likely be replaced once some other event takes place.

Colin: Right, when Ree refers to, ?players will kill a boss and they won?t re-spawn 10 minutes later,? she is saying when playing through your personal story line if you kill a boss, that boss will stay dead and your personal story will reflect this. It?s not really physically possible to make each dynamic event permanent, because the game needs enough content for everyone to play, and we don?t have 10,000 people making content for Guild Wars 2, event chains need to cycle and events need to repeat to ensure players have enough to do in the persistent game world. Our goal with events is to ensure that when an event ends, you feel like it actually has some sort of outcome on the game world for all players, if even for a short period of time, where traditional MMO quest in persistent areas generally have no affect on the world.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

wow....ser ju ut vara roligt hoppas att man kommer med i nån beta ellernåt


signatur

Spela spel är kul ibland.

12
Skriv svar