Innovativ shooter – utvecklad på bara sju dagar

Robot
Innovativ shooter – utvecklad på bara sju dagar

Wolfire Games deltog i en sjudagars fps-utvecklarsession och resultatet Receiver inbegriper kanske mer innovation än de flesta multimiljonprojekt. Går att köpa billigt nu.

#wolfire-games


Medlem
Innovativ shooter – utvecklad på bara sju dagar

Coola ideer här...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser kul ut


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Obeskrivligt hur man känner för detta Sen när sist såg man som detta? Sen när såg man nåt NYTT?

Medlem

Detta spel borde nog COD-utvecklarna kolla på.

Medlem

Gillar idén med att man får sköta vapnet själv, skulle vara intressant att se något liknande i ett mp fps


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Siken:

Detta spel borde nog COD-utvecklarna kolla på.

Varför då? Activision omsätter miljarder på CoD-serien. Varför ändra på ett vinnande koncept?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Gillar idén med att man får sköta vapnet själv, skulle vara intressant att se något liknande i ett mp fps

Bara att man inte laddar om automatiskt när sista kulan ryker gör en viss skillnad i spelet. Detta vore fantastiskt i mp!
Kan redan nu föreställa mig hur jag smyger mig fram till någon, siktar och... klickar, varpå jag får panik

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Siken:

Detta spel borde nog COD-utvecklarna kolla på.

Varför då? Activision omsätter miljarder på CoD-serien. Varför ändra på ett vinnande koncept?

... och nu när Zynga också jobbar på ett Cod, så kan det ju bara bli bättre?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Gief multiplayer!

Medlem

implementera i en ny militärsimulator alá Operation Flashpoint and im in.


signatur

Nämen!

Medlem

Vissa saker känns starkt igen från gamla "goa" Trespasser. Där var spelet fan hur mycket läskigare som helst tack vare såna här kontroller då det var lite mer klumpigt. Gör en hel del för inlevelsen.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Siken:

Detta spel borde nog COD-utvecklarna kolla på.

Varför då? Activision omsätter miljarder på CoD-serien. Varför ändra på ett vinnande koncept?

... och nu när Zynga också jobbar på ett Cod, så kan det ju bara bli bättre?

Point and click ze button! Win!

Medlem

Har förbokat overgrowth så jag kunde tanka hem spelet. Det var rätt nice. Kul att pilla med om man har tråkigt eller har några minuter att spendera. Svårt att slita sig dock ^^

Medlem

Kan inte beskriva hur många år det har varit sen jag spelat spel då och då som inte visar hur mycket ammo du har för att vill vara "verkliga" men samtidigt inte ger dig möjligheten att inte kolla ditt klipp eller ens hur många klipp utöver det i vapnet du har.

Så jävla najs att se något nytt, vill verkligen testa detta och förhoppningsvis se dessa saker i ett spel med mer utvecklingstid.

Tror vi kommer att se mer och mer intressanta spel från mindre utvecklare samtidigt som vi får se copypasta från större utvecklare.

Medlem

Älskar Wolfire!!! Har följt dem sen första Overgrowth-alphan.

Medlem

Just att man inte kan se hur mycket ammo man har kvar i magasinet var väl inte det mest revolutionerande direkt, det finns ju till och med i BF3.

Fräckare var det hur hanteringen av vapnet gick till, och fysiken i spelet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Vissa saker känns starkt igen från gamla "goa" Trespasser. Där var spelet fan hur mycket läskigare som helst tack vare såna här kontroller då det var lite mer klumpigt. Gör en hel del för inlevelsen.

Ett mycket bra och alltför bortglömt spel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Dunder:

Just att man inte kan se hur mycket ammo man har kvar i magasinet var väl inte det mest revolutionerande direkt, det finns ju till och med i BF3.

Fräckare var det hur hanteringen av vapnet gick till, och fysiken i spelet.

Var i BF3 kan jag göra detta? Eller menar du numren på din UI som visar hur mycket ammo du har?

I hardcore så kan jag inte kolla mitt klipp men jag kan även inte ens se hur många klipp jag har kvar för mitt vapen.

Medlem

ser kul ut men undrar om overgrowth det såg sjukt intressant ut, gillade grafiken fastän den ej är ny plus animationer och hur rörelserna i systemet.

Vad kommer det vara för sorts spel? mmorpg`? singelplayer?
Kommer det ha något objective? har någon en länk eller som kan förklara så är jag evigt tacksam!

Medlem
Skrivet av WildThing:

Vissa saker känns starkt igen från gamla "goa" Trespasser. Där var spelet fan hur mycket läskigare som helst tack vare såna här kontroller då det var lite mer klumpigt. Gör en hel del för inlevelsen.

Tresspasser! hade nästan glömt det.. det va ju asnice.
Men man kunde få spelet när man straefa runt ett hörn och vapnet som stack ut framför en fastnade i hörnet och vreds ur händerna på en


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Newklear:

Just att man inte kan se hur mycket ammo man har kvar i magasinet var väl inte det mest revolutionerande direkt, det finns ju till och med i BF3.

Fräckare var det hur hanteringen av vapnet gick till, och fysiken i spelet.

Var i BF3 kan jag göra detta? Eller menar du numren på din UI som visar hur mycket ammo du har?

I hardcore så kan jag inte kolla mitt klipp men jag kan även inte ens se hur många klipp jag har kvar för mitt vapen.

Nä, det var i hardcore mode jag menade, att man inte ser antal skott kvar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Just att man inte kan se hur mycket ammo man har kvar i magasinet var väl inte det mest revolutionerande direkt, det finns ju till och med i BF3.

Fräckare var det hur hanteringen av vapnet gick till, och fysiken i spelet.

Går ju inte att jämnföra eftersom i battelfield flyttas all ammo magiskt till resterande magasin, så man kan ladda om varje gång man skjutit lite utan att stå med skägget i brevlådan när man har 4 magasin med bara 4-6 skott i varje. Plus att om man räknar skotten och laddar om innan man skjuter löst så laddar man fortfarande inte om snabbare trots att man inte behöver dra om bolten.

Så jag håller inte med om att det redan är gjort..

En notis: i Dayz om man laddar om ofta så har man till slut bara en kula i varje mag och det blir väldigt jobbigt när det kommer massa zombies.

Medlem

De här grabbarna känns som nått för Valve att plocka in. Gillar tänket starkt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Newklear:

Just att man inte kan se hur mycket ammo man har kvar i magasinet var väl inte det mest revolutionerande direkt, det finns ju till och med i BF3.

Fräckare var det hur hanteringen av vapnet gick till, och fysiken i spelet.

Både Operation Flashpoint/ArmA och det första Mafia hade ett system där magasinen inte fylldes på. Laddade du om halvvägs genom ett magasin i Mafia så blev du av med de kvarvarande kulorna...så helt nytt är inte detta. Men det är väldigt kul att vissa testar lite annorlunda saker.

Går ju inte att jämnföra eftersom i battelfield flyttas all ammo magiskt till resterande magasin, så man kan ladda om varje gång man skjutit lite utan att stå med skägget i brevlådan när man har 4 magasin med bara 4-6 skott i varje. Plus att om man räknar skotten och laddar om innan man skjuter löst så laddar man fortfarande inte om snabbare trots att man inte behöver dra om bolten.

Så jag håller inte med om att det redan är gjort..

En notis: i Dayz om man laddar om ofta så har man till slut bara en kula i varje mag och det blir väldigt jobbigt när det kommer massa zombies.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av WildThing:

Vissa saker känns starkt igen från gamla "goa" Trespasser. Där var spelet fan hur mycket läskigare som helst tack vare såna här kontroller då det var lite mer klumpigt. Gör en hel del för inlevelsen.

Ett mycket bra och alltför bortglömt spel.

Mycket brister, men mycket som var riktigt tekniskt imponerande för sin tid. Ett okej spel, men inte så bra som det hade kunnat bli


signatur

Videomupp

Medlem

Verkar grymt!
Gillar skarpt permadeath och att världen är random varje gång.
Hur stressad lär man inte bli varje gång man ska kika runt ett nytt hörn!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Coolt som fan! Förutom Permadeath, kommer bli så jävla mycket ragequit där alltså.

Moderator | Testpilot

Verkar ju onekligen intresant.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Annanaz:

Gillar idén med att man får sköta vapnet själv, skulle vara intressant att se något liknande i ett mp fps

Bara att man inte laddar om automatiskt när sista kulan ryker gör en viss skillnad i spelet. Detta vore fantastiskt i mp!
Kan redan nu föreställa mig hur jag smyger mig fram till någon, siktar och... klickar, varpå jag får panik

Det händer ofta i tex BF3 eftersom man nästan aldrig får ammo av någon. Men jag fattar ditt tänk...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

12
Skriv svar