SNES-flimrig bild

Inaktiv
SNES-flimrig bild

Försökte koppla in mitt gamla SNES igen, och lyckades.

Tyvärr flimrar bilden, trots kanalsökning på tv'n.

Är det värt att försöka koppla med en annan sorts kabel än den vanliga antenn-kabeln?

Eller finns det andra tips?


signatur

One, two, five! Three, sire! THREE!

Medlem

Googla så får du se, antar att det är till din nyare tv som är flat?
Du kan prova med en RCA kabel med högst otroligt, det har ofta med dubblalinjer etc att göra, är lite olika från tv till tv, har du en samsungr det typ kört.

Inaktiv

Jag har exakt samma problem med mitt NES och det verkar bero på att antennkabeln ger störningar. Kanske kan lösas med en sådan därnt störningsskydd (Vet ej vad det heter, metall klump man fäster på sladden), fast har ej provat detta själv ännu.

Annars lär väl en annan form av kabel lösa problemet, scart är att föredra.

Medlem
Skrivet av Kveldulver:

Jag har exakt samma problem med mitt NES och det verkar bero på att antennkabeln ger störningar. Kanske kan lösas med en sådan därnt störningsskydd (Vet ej vad det heter, metall klump man fäster på sladden), fast har ej provat detta själv ännu.

Annars lär väl en annan form av kabel lösa problemet, scart är att föredra.

Den här typen utav problem har i princip alltid med själva tv:n att göra kontra signalen. Det är antagligen inget fel på någon utav dem, bara inte kompatibla.

Enklast är att prova maskinen i en tjockis.
Fungerar det så vet du varti felet ligger.
Det är faktiskt att föredra att angöra antennsladden!

Sen är frågan: Flimmrar det som att det åker ränder åt något håll? Blinkar det liksom? Eller är det så att pixlarna hoppar upp eller fram en bit och sedan hoppar tillbaka?

Inaktiv
Skrivet av xhosa - A True Legend:

Enklast är att prova maskinen i en tjockis.

Haha vad är detta? Hoppas du inte menar denne mannen: http://www.youtube.com/watch?v=0EbTGvWCxz0

För min del med NESet förflyttar sig randigt brus diagonalt fram och tillbaka.

Inaktiv

Maskinen funkar utmärkt i tjockis #1 och #2 men inte i tjockis #3..
Samma kablar hela tiden och använder bara antennkabeln mellan SNES'en och TV'n.
Skillnaden mot tjockis #3 är att där är man tvungen att göra en manuell kanalsökning, de två första hittade SNESen automatiskt på kanal 99..

Med #3 får jag inte bättre bild, oavsett hur mycket jag söker, än att bilden flimrar i ränder uppneruppneruppneruppner medans ljudet är perfekt..

Skrivet av xhosa - A True Legend:

är lite olika från tv till tv, har du en samsung är det typ kört.

kuriosa är att det är en Mitsubishi... XD


signatur

One, two, five! Three, sire! THREE!

Medlem

Trodde du fifflade med en LCD/LED/PLASMA tv.

Använd fungerande tjockis - eller köp ny, typ-

Inaktiv

En 22" Mitsubishi-TV till högstbjudande?


signatur

One, two, five! Three, sire! THREE!

Medlem

Min Snes fungerar utmärkt med vilken tv-apparat som helst Kör scartkabel, fungerade inte alls med atennkabel för min del...

1
Skriv svar