Microsoft patenterar skalbar konsol

Robot
Microsoft patenterar skalbar konsol

Kanske kommer det gå att byta hårdvara i sin Xbox 720.


Medlem
Microsoft patenterar skalbar konsol

Alltså en PC?

Nej tack. Är redan tillräckligt med att behöva uppgradera sin dator för att kunna spela konsolportade spel från forntida konsoler.


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

ELF
Medlem

Ett av kugghjulen i skallen började rappa. Tänkte så här först... De kan ju inte ta patent på att göra en konsol skalbar.... Men efter utbyte av kugghjul så snurrade det på som det skulle där uppe. Det är ju just den konsolen som de gör skalbar som de tar patent på....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Låter typiskt Microsoft-idioti att uppfinna datorn en gång till...

Inaktiv

Smart att ta patent för framtiden!

Medlem

"En konsol där du kan uppgradera grafikkortet och lägga till mer minne – hur låter det?"

Hjärndött, det som är så jävla bra med konsol är just, ALLA har samma hårdvara ALLA ser samma sak på sin TV. Jobbigt när vissa Microsoft konsolspelare i framtiden har spel som ser ut som Halo 1, och andra har "samma" konsol men det ser ut som Halo 4......


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Hahaha, konstanta uppgraderingspaket bundlade med nya COD-spel efter att Microsoft köpt upp ActivisionBlizzard!

Det går alltid att mjölka kossan ett par gånger till!!!

Medlem

Någon som kommer ihåg den här?

Man kommer förstås bara att kunna använda delar från Microsoft, och alla deras priser kommer förstås att skjuta i höjden.

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Någon som kommer ihåg den här?

Jadå, och SX-1 till Amiga CD32 också


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Äntligen!!!!!!!!!

Medlem

"En konsol där du kan uppgradera grafikkortet och lägga till mer minne – hur låter det?"

Tja lägg till en mus och ett tangentbord så låter det som vilken dator som helst idag. Fast å andra sidan har konsoler varit datorer ett bra tag nu, det som förr var skillnaden mellan konsol och dator var att det ena endast kunde spela spel medan det andra klarade av all form av media. Idag är det inte längre så och det enda som egentligen skiljer en dator från konsol är att man inte kan byta ut komponenter som grafikkort och minnen. Gränsen för vad som är dator och vad som är konsol börjar bli hårfin.

Medlem
Skrivet av jippo1:

Alltså en PC?

Nej, långt från en PC. Den kan fortfarande bara köra konsol OS (vald linux dist) och ej Windows, du kan ej installera program på den eller byta hårdvara fritt. Se det mer som en Mac, du får byta valda delar, men bara de Apple godkänner och bara mot deras egna utvalda delar.

Skrivet av ThePunisher_313:

Nej tack. Är redan tillräckligt med att behöva uppgradera sin dator för att kunna spela konsolportade spel från forntida konsoler.

Så du ser hellre en konsolgeneration till lik denna, då konsolerna ska leva i minst 10 år men begränsas av 10 år gammal hårdvara, något som i sin tur kommer att påverka PC för många?
Är det inte bättre med en valfri uppgradering, tänk mer "xbox 360 arcade" eller "xbox 360 premium". De som vill betala, och har råd, får något bättre grafik och liknande, men de som vill ha en billig konsol får samma spel med samma innehåll för ett lägre pris. Redan idag får PC spel HD-texturpack och liknande, det borde gå att släppa till de som vill ha en konsol med prestanda också.
Samt att det gör det lättare för konsolerna att "hänga med", när PC släpper en ny teknik kan en potentiell hårdvaruuppgradering erbjuda samma sak på konsol. De som inte vill, slipper, och de som vill kan få funktionen utan att behöva betala vad en gaming PC kostar, eller sköta om allt som följer med en.

Är valfrihet verkligen något negativt?

Skrivet av Grumbledock:

Så du ser hellre en konsolgeneration till lik denna, då konsolerna ska leva i minst 10 år men begränsas av 10 år gammal hårdvara, något som i sin tur kommer att påverka PC för många?
Är det inte bättre med en valfri uppgradering, tänk mer "xbox 360 arcade" eller "xbox 360 premium". De som vill betala, och har råd, får något bättre grafik och liknande, men de som vill ha en billig konsol får samma spel med samma innehåll för ett lägre pris. Redan idag får PC spel HD-texturpack och liknande, det borde gå att släppa till de som vill ha en konsol med prestanda också.
Samt att det gör det lättare för konsolerna att "hänga med", när PC släpper en ny teknik kan en potentiell hårdvaruuppgradering erbjuda samma sak på konsol. De som inte vill, slipper, och de som vill kan få funktionen utan att behöva betala vad en gaming PC kostar, eller sköta om allt som följer med en.

Är valfrihet verkligen något negativt?

Jag säger inte att valfrihet är dåligt men jag tycker att spelbranschen bör utveckla spel anpassade till konsolernas begränsande hårdvara och spel anpassade till datorn som inte håller dess hårdvara bakåt p.g.a konsolerna.

Svårare än så borde det inte vara, synd bara att pengar är den största faktorn.


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem

Vissa aspekter är bra med det, men att sen microsoft förmodligen kommer tvinga en att köpa just deras delat för mycket dyrare pris, det tror jag kommer hända, och sen kommer det bli för mycket PC liknande, då kan man lika bra köpa en grym PC och köra med kontroll enligt mig.


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Microsoft springer runt i cirklar, som vanligt.

Medlem

Kanske kan vara en idé för att inte med nästa generation konsoller hämma utvecklingen i samma utsträckning som vi sett med nuvarande generation.

Förutspår dock potentiella kompabilitetsproblem inom samma generation konsoller för spel sen. Men vem vet.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Det här är bland det roligaste jag har varit med om.

Medlem

Ja jo tjena. Patent på hårdvare byte. Går den igenom så tar jag seriöst o köper en biljett till USA, hittar personen som godkände den och fista honom så hårt att han inte kommer kunna sitta rakt i resten av sitt liv. Finns fan allt för många troll patent i USA just nu. Dem behöver inte en till.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Xrick6:

Det här är bland det roligaste jag har varit med om.

Tänk dig då hur kul det blir om det faktiskt blir av med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Jag tycker det låter bra, om det är uppgraderingar som kommer typ varannat år till sin konsoll. Varannat år får man (köpa) nytt gkort, nytt minne osv. dvs, 6 år efter releasen så är alla nysläppta spel spelbara i low, medium & high version beroende på vad för hårdvara man har i konsollen.

Blir det dock en "PC-marknad" över hårdvaran så blir det tummen ner, jag vill inte behöva köpa nytt minne varannan vecka för att kunna spela spelet X och jag vill inte behöva strula med att finläsa vilka spel jag kan spela i mina konsoller. Konsoller ska vara plug & play, är det inte så använder jag hellre min PC istället, för en "gimpad & låst" mini-PC är det inte jag vill ha som konsoll.

Medlem
Skrivet av Idono:

Ja jo tjena. Patent på hårdvare byte. Går den igenom så tar jag seriöst o köper en biljett till USA, hittar personen som godkände den och fista honom så hårt att han inte kommer kunna sitta rakt i resten av sitt liv. Finns fan allt för många troll patent i USA just nu. Dem behöver inte en till.

Om jag inte minns fel så försökte IBM ta patent på att ta patent.

Medlem

Ugh de försöker ta patent på ett multimedia-datasystem som har en feature vilket är hårdvarubytr, inte själva processen av hårdvarubyte

Avstängd
Skrivet av Wookiee:

Låter typiskt Microsoft-idioti att uppfinna datorn en gång till...

Microsoft gjorde en Apple. Uppfinna någonting som redan finns, ta patent för det och kalla det för en innovation.

Medlem

Undrar om detta kommer påverka sony (och ev. nintendo)...
Eftersom man kan byta hårddisk på en PS3, vilket egentligen är att byta hårdvara. Räknas det som pantentbrott??

Medlem

Är rätt smart.

Nya Xbox 720 basmodel bara 499.99 US -> Ditt barn kommer bli mobbat i skolan
Nya Xbox 720 Deluxe!! bara 799.99 US -> Nu kan ditt barn liksom du ocksa ha en penisförlängare att glänsa med!

Medlem

Med utvecklingen som den ser ut just nu vad annars kan man göra. Konsolerna hinner inte med utvecklarna.

Inaktiv

är det en konsol eller pc för fan

Medlem

Är väl bra om konsolen kan uppgraderas när PC kommer ikapp. Förresten inte första gången. Nintendo gjorde något liknande med N64, ett "expansion pack" som gav mer minne.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

123
Skriv svar