Risen 2: Dark Waters

Robot
Risen 2: Dark Waters

Piranha Bytes piratäventyr till pc var diamant som på grund av slarv förblev oslipad. Nu är konsolversionen här – är det andra gången gillt eller har spelet fortfarande lapp för bägge ögonen?

#risen-2-dark-waters, #piranha-bytes


Medlem
Risen 2: Dark Waters

FZ får gärna åka till Piranha Bytes och göra ett reportage om deras QA-avdelning, som verkar vara väldigt slarvig. Tack för recensionen Ove!

Redaktör

Vi hittade ingen QA-avdelning när vi var där.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Vi hittade ingen QA-avdelning när vi var där.

De kanske blev outsourcade till Tecmo för att köra QA på Spirit Camera: The Cursed Memoir?

Medlem

som ett gothic och risen fan så gillade jag först inte risen 2 och inte pga buggar och andra saker (som jag inte råkat ut för )
men pga combaten är den sämsta av alla spelen.
dock så blev spelet faxtis ganska bra när man sänkte svårighets graden till easy. (klandra mig inte spelar andra spel på för det mästa svåraste för jag gillar det men risen 2 ansede jag omöjligt på högre en easy kanske blir lättare en andra gång när man har spelat igenom det xD )
men miljöerna,storyn etc är faxtis väligt bra i spelet.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Tänk att trots alla buggar i Risen 2, så hade jag mycket mer glädje av det än Mass Effect 3.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Hur är Risen 2 jämfört med ettan? Inget fan av pirater direkt men är Risen 2 minst lika bra som ettan blir det troligen ett köp!

Medlem
Skrivet av Aevir:

Hur är Risen 2 jämfört med ettan? Inget fan av pirater direkt men är Risen 2 minst lika bra som ettan blir det troligen ett köp!

Skulle säga att det är en andlig uppföljare på samma sätt som Risen var en andlig uppföljare till Gothic-spelen.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Aevir:

Hur är Risen 2 jämfört med ettan? Inget fan av pirater direkt men är Risen 2 minst lika bra som ettan blir det troligen ett köp!

enkelt sagt. från egen synvinkel
-Bättre story
-sämre combat
-käns som mindre firhet men kanske bara är en illusion jag har fått.

annars lika bra typ kanske något bättre karaktärer i 2an


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Säger bara gör om gör bättre!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Buggar? Gothic III någon?

Spelet "fungerar" idag buggfritt iochmed community patchen, men spelets combat är så sjukt dåligt att det är omöjligt att slåss nästan (imo).

Spelade Risen 1 en stund, det var inte alls lika, insugande i storyn som Gothic III var.

Hur är Risen spelen jämfört med Gothic serien?

Medlem
Skrivet av Kuci:

Buggar? Gothic III någon?

Spelet "fungerar" idag buggfritt iochmed community patchen, men spelets combat är så sjukt dåligt att det är omöjligt att slåss nästan (imo).

Spelade Risen 1 en stund, det var inte alls lika, insugande i storyn som Gothic III var.

Hur är Risen spelen jämfört med Gothic serien?

har spelat gothic 3 sen releas date och det har nästintill alldrig buggat för mig och då har jag många 100h speltid på det xD
skilnaden mellan risen serien och gothic är typ bara story + miljö annars väldigt lika spel.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

FML
Medlem

Körde klart Gothic 3 med buggar, men jag hylla de ändå för hur mycket kul de fanns och göra och uppgradera.

När jag testade Risen 1 så gillade jag inte alls de, så la ner, men sen ett par år efter så gav jag de en ny chans för jag vill ha ett rpg och de va faktiskt minst lika bra som Gothic 3 när de kommer till rpgandet. Mindre buggar overall, men fick minnes läckor till och från. Gå även att köra spelet gratis via GamerGate VOID för övrigt!

Sedan efter de var jag tvungen att ge Risen 2 en chans också, vilket jag även där testade men la åt sidan i början.
Spelet är som sagt väldigt svårt i början, men så va även Witcher 2 tyckte jag. Man fick hitta en strategi för slagsmålen, Risen 1 hade dodgefunction som gick bra t.ex. Men när man väl kommit upp sig lite och slipat sina egna vapen så är ingen i din väg, bara om man möter gäng få man implementera strategi igen.
De roliga dock var att jag efter halvvägs i Risen 2 lärde mig hur egentligen stridssystemet fungerade som många klagat på. De gällde att klicka slå-knappen(inte block) samtidigt som fienden slog så man slog ihop svärden, precis som i musketör-fäktning. Lite likt Witcher 1 där man gällde och tajma slagen och inte bara veva på som i Gothic 3.

Däremot Gothic 4 som inte gjordes av Pirantha Bytes, bara samma utgivare JoWood. Håll er borta från den! Snyggare grafik och bättre optimerat, men annars en nerbantad version på allt annat och som kändes barnvänligt.

1
Skriv svar